Ο Κώστας Ευαγγελάτος, Ζωγράφος, Λογοτέχνης, Θεωρητικός της τέχνης, θα έχει τον Μάιο δυναμική εικαστική και λογοτεχνική δράση στην Αθήνα.
Την Κυριακή 8 Μαίου 2022, ώρα 7μ.μ. θα συντονίσει την βιβλιοπαρουσίαση της Μικρής Ανθολογίας ποιημάτων του Αρθούρου Ρεμπώ- Επαναστάτης και μποέμ- που θα γίνει στο “Cafe ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ” του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών, Πατησίων 44. Το καλαίσθητο βιβλίο των εκδόσεων ΑΤΕΧΝΩΣ, κοσμούν και τρία σχέδια του, εμπνευσμένα από την ιδιοφυή προσωπικότητα του Ρεμπώ.
Την Πέμπτη 12 Μαίου 2022, 6μ.μ. θα παραστεί στην εκδήλωση απονομής των Βραβείων και Επαίνων του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Διηγήματος της Εθνικής Εταιρίας των Ελλήνων Λογοτεχνών, Ιπποκράτους 63, της οποίας είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και είχε ορισθεί μέλος της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού.
Το Σάββατο 14 Μαίου στις 3-5 το απόγευμα στα πλαίσια των διαλέξεων “Με Τέχνη και Επιστήμη”, που πραγματοποιούνται στο ιστορικό φουαγιέ του Θεάτρου ΑΛΦΑ, έναντι του Πολυτεχνείου στην Πατησίων, θα μιλήσει θεωρητικά και εποπτικά για το εικαστικό φαινόμενο των ζωντανών εικαστικών έργων – performance.
Την Τετάρτη 18 Μαίου 2022, Διεθνής Ημέρα Μουσείων, η έκθεση ζωγραφικών έργων του με τίτλο “Μορφές και Κιονόκρανα”, με την επιμέλεια της μουσειολόγου κ. Ελένης Νάκη, θα είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο για το κοινό και το μεσημέρι θα γίνει αναλυτική ξενάγηση (ώρες επίσκεψης: 8.30 π.μ.-15.30μ.μ.). Η τιμητική εικαστική έκθεση του Κώστα Ευαγγελάτου έχει ξεκινήσει από τις 18 Απριλίου 2022, Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς και συνεχίζεται με επιτυχία στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών, (Ιλίου Μέλαθρον), Ελ. Βενιζέλου 12.
Ο Ακαδημαικός Χρύσανθος Χρήστου, είχει γράψει σε λεύκωμα του καλλιτέχνη:
Ο Κώστας Ευαγγελάτος διακρίνεται από τις συνεχείς αναζητήσεις και τις μόνιμες περιπλανήσεις του, σε διάφορες θεματογραφικές περιοχές και στυλιστικές κατευθύνσεις. Με τις νέες σειρές του που έχουν σαν θεματογραφικές αφετηρίες τα Κιονόκρανα, άλλοτε με πρόσωπα και άλλοτε με διάφορους άλλους τύπους (σφαίρες, αντικείμενα) διαπιστώνεται εύκολα μια διεύρυνση και ταυτόχρονα μια μεγαλύτερη έμφαση στα υπαινικτικά στοιχεία, τα συμβολικά χαρακτηριστικά και τον ρόλο του χρώματος. Χωρίς να παραγνωρίζεται ο ρόλος του σχεδίου είναι αναμφίβολα η εκφραστική δύναμη του χρώματος που παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο και δίνει τον τόνο. Στα κιονόκρανα συνδυάζονται θαυμάσια κάπως σχηματοποιημένα περιγραφικά και αφηρημένα στοιχεία, με κάθε είδους εκφραστικές προεκτάσεις στη ζωγραφική επιφάνεια. Τα έργα που μάλιστα έχουν για τίτλο «Εννοιακά Κιονόκρανα», διακρίνονται για την διατήρηση των γνωστών παραστατικών στοιχείων του θέματος, αλλά είναι τοποθετημένα σ΄ένα σκόπιμα ακαθόριστο και ουδέτερο χώρο, να περιβάλλονται από τύπους με συμβολικό και υπαινικτικό περιεχόμενο. Ετσι έχουμε σύνολα που χωρίς να περιορίζονται στα απλά περιγραφικά στοιχεία διακρίνονται για τους συνδυασμούς των και για τον τρόπο με τον οποίο, με λεπτομέρειες αλλά και στο σύνολο υπαινίσσονται και υποβάλλουν κάθε κατηγορίας εκφραστικές προεκτάσεις. Ακόμη με την επιβολή άλλοτε των θερμών και άλλοτε των ψυχρών χρωμάτων, όπως και τους συνδυασμού των έχουμε μια πλούσια εκφραστική γλώσσα.
Η καλλιτεχνική δημιουργία του Ευαγγελάτου διακρίνεται για τον χαρακτήρα των αναζητήσεων και τον πλούτο των συνδυασμών του. Στις περισσότερες περιπτώσεις διακρίνεται για ένα καθαρά προσωπικό ποιητικό ιδίωμα που βασίζεται τόσο στην ποιότητα του σχεδίου, όσο και στην εσωτερικότητα και την εκφραστική δύναμη του χρώματος. Φαίνεται ότι τον ενδιαφέρει να φτάσει σε σύνολα που προβληματίζουν τον θεατή και που σε καμιά περίπτωση δεν τον αφήνουν αδιάφορο, με την χρήση της ζωγραφικής του γλώσσας και την καθαρά ποιητική πνοή των διατυπώσεών του.
ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ Α. ΧΡΗΣΤΟΥ
Ακαδημαϊκός
Ομότιμος Καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών