Το Ιράν προχώρησε στην κατάληψη δύο ελληνόκτητων τάνκερ την Παρασκευή 27 Μάη, στο πλαίσιο αντιποίνων για την κατάσχεση φορτίου αργού ιρανικού πετρελαίου σε ρωσικό δεξαμενόπλοιο από τις ελληνικές αρχές στις 15 Απρίλη και την απόφαση για μεταφορά του φορτίου στις ΗΠΑ.
Τα δύο ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία είναι το τάνκερ Prudent Warrior και το Delta Poseidon.
Στο Prudent Warrior επιβαίνουν 23 άτομα πλήρωμα, μεταξύ των οποίων 8 Έλληνες και ένας Κύπριος, ενώ πρόκειται για πλοίο της της Polembros Shipping, συμφερόντων της οικογενείας Πολέμη.
“Σας ενημερώνουμε ότι ο MT Prudent Warrior υπό τη διαχείρισή μας εξακολουθεί να κρατείται στα χωρικά ύδατα του Ιράν. Νωρίτερα σήμερα, ο πλοίαρχος του σκάφους και τα μέλη του πληρώματος κατάφεραν να επικοινωνήσουν με τον Polembros ενημερώνοντας ότι είναι καλά στην υγεία τους και ότι έχουν καλή μεταχείριση. Η Polembros Shipping Limited βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία και επικοινωνία με ενδιαφερόμενα μέρη και αρχές για το θέμα” γράφει η ναυτιλιακή εταιρεία Polembros Shipping Limited στον ιστότοπό της.
Από την άλλη πλευρά, στο τάνκερ Delta Poseidon επιβαίνουν 25 άτομα πλήρωμα, μεταξύ των οποίων δύο Έλληνες και πρόκειται για πλοίο συμφερόντων της Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη.
“Το Delta Poseidon ταξίδευε νότια μέσω του Περσικού Κόλπου, καθ’ οδόν από τη Βασόρα του Ιράκ προς τους Αγίους Θεοδώρους της Ελλάδας, τη στιγμή που έγινε κατάληψη του πλοίου. Καταλαβαίνουμε ότι το σκάφος είναι πλέον αγκυροβολημένο στα ιρανικά ύδατα. Ως εταιρεία, παραμένουμε ολοένα και πιο ανήσυχοι και παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις. Συνεργαζόμαστε στενά με τα σχετικά μέρη για να επιλύσουμε επειγόντως αυτό το ζήτημα. Η ασφάλεια του πληρώματος παραμένει η κορυφαία μας προτεραιότητα” γράφει η ναυτιλιακή Delta Tankers στον ιστότοπό της.
Ποιες είναι όμως οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, στις οποίες ανήκουν τα δύο υπό κατάληψη δεξαμενόπλοια στον Ιράν;
Polembros Shipping Limited
Στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 οι Σπύρος και Αδαμάντιος Πολέμης δημιούργησαν την Polembros Maritime στον Πειραιά.
Σε μια εικοσαετία η Polembros σημείωσε αλματώδη ανάπτυξη και κατατάχτηκε μεταξύ των 10 μεγαλύτερων ελληνικών ναυτιλιακών. Το 1985 διαχειριζόταν 18 πλοία. Οι αδελφοί Πολέμη στο γύρισμα της χιλιετίας βρίσκονταν στην πέμπτη ή έκτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων ελληνικών εφοπλιστικών ομίλων.
Οι δραστηριότητες της “Polembros Shipping” είναι σε όλο τον κόσμο και ο κύκλος εργασιών της φτάνει τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων δολαρίων. Μάλιστα, ο Αδαμάντιος Πολέμης έχει επενδύσει σε Head Funds του εξωτερικού, σε τράπεζες της Αμερικής και της Ρωσίας. Το σημείο κλειδί της κατακόρυφης αύξησης της δυναμικής του ομίλου ήταν η πολιτική που ακολούθησαν την περίοδο της μεγάλης κρίσης. Όταν η ναυλαγορά ήταν πολύ χαμηλά ο όμιλος αντί να πουλά πλοία αγόραζε. Έτσι 10 χρόνια μετά ο στόλος έχει διπλασιασθεί πάλι φτάνοντας τα 31 πλοία μεταφορικής ικανότητας 3,5 εκατ. τόνων, σύμφωνα με τον ιστότοπο Shippingpress.
“Delta Tankers”
Από την πλευρά του, ο εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης διαθέτει δύο ναυτιλιακές εταιρείες, τη “Marmaras Navigation” με στόλο από 31 φορτηγών πλοίων και τη “Delta Tankers” με στόλο 30 δεξαμενόπλοια. Οι επενδύσεις του, τα τελευταία χρόνια, έχουν ξεπεράσει συνολικά το 1,5 δισ. δολάρια για την κατασκευή πλοίων, αλλά και αγορά άλλων.
Πριν γίνει εφοπλιστής, ο Διαμαντής Διαμαντίδης ήταν broker σε ναυτιλιακό γραφείο του Λονδίνου κι έτσι διαθέτει εξαιρετική αντίληψη του οικονομικού περιβάλλοντος.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι περίπου στον μισό στόλο του Διαμαντή Διαμαντίδη του κυματίζει η γαλανόλευκη σημαία και θεωρείται ως σκληρός διαπραγματευτής, αλλά και άριστος εργοδότης για τους υπαλλήλους του.