Ο τουρισμός μετά την πανδημία | Ξενοδοχεία: Έρχεται τεχνολογική επανάσταση, καθώς οι πελάτες ζητούν ανέπαφες υπηρεσίες
Η πανδημία, αλλά και οι συχνές αναφορές για μελλοντικούς ιούς που είναι πιθανόν να εμφανιστούν, κάνουν τους τουρίστες πολύ επιφυλακτικούς στις διαπροσωπικές τετ α τετ επαφές τους μέσα στο ξενοδοχείο. Σύμφωνα με έρευνα του Skift και της Oracle Hospitality, η συντριπτική πλειονότητα των πελατών των ξενοδοχείων θα ήθελαν την κατά το δυνατόν πιο ελάχιστη επαφή με το προσωπικό, με αυτοματοποιημένες τεχνολογικά λύσεις για την εξυπηρέτησή τους.
Γι αυτό το 40% των στελεχών της ξενοδοχειακής βιομηχανίας καταθέτει στην έρευνα την εκτίμηση ότι το μέλλον της διαχείρισης ξενοδοχείων θα βασίζεται σε ένα μοντέλο όπως αυτό των αεροπορικών εταιρειών με ελάχιστη επαφή του πελάτη με το προσωπικό. Μάλιστα, το 73% των πελατών ξενοδοχείων λένε ότι προτιμούν ένα ξενοδοχείο με τεχνολογία που θα τους επιτρέπει να διαχειρίζονται ολόκληρη την εμπειρία τους μέσω των κινητών τους – όπως check-in και check-out, πληρωμή και παραγγελία φαγητού, κ.ά., ώστε να έχουν ελάχιστη επαφή με το προσωπικό του καταλύματος και με τους υπόλοιπους επισκέπτες.
Αυτό υποδηλώνει πολύ σημαντικές αλλαγές και επενδύσεις από την πλευρά των ξενοδόχων σε τέτοιες τεχνολογικές εφαρμογές, που θα διασφαλίζουν την αυτοματοποιημένη εξυπηρέτηση. Η διαφαινόμενη ανάκαμψη του τουρισμού επισπεύδει την ανάγκη για τέτοιες επενδύσεις, καθώς έρευνα δείχνει ότι ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει τους επόμενους έξι μήνες, μετά τον διετή περιορισμό στο σπίτι τους ή στην περιοχή τους, όμως, ταυτόχρονα θέλει και την κοινωνική απόσταση.
Αυτό αναφέρει το 92% των ερωτηθέντων στην έρευνα, με την υπογράμμιση ότι δεν τους λείπει το περιβάλλον με κόσμο να τους περιτριγυρίζει στους χώρους του ξενοδοχείου. Γι αυτό το 38% λέει ότι ενδιαφέρεται για τεχνολογίες που ευνοούν την πλήρη αυτοεξυπηρέτηση εντός του καταλύματος. Ομοίως, το 49% προτιμά τις ανέπαφες πληρωμές.
Τεχνητή νοημοσύνη
Το 74% των ερωτηθέντων θα ήθελε τα ξενοδοχεία να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να λαμβάνουν προσφορές ή σχετικές άλλες προτάσεις. Επιπλέον, το 68% από αυτούς θα ήταν πρόθυμοι να προεπιλέξουν ξενοδοχεία στο metaverse.
Άλλες τεχνολογίες που προτιμούν οι τουρίστες περιλαμβάνουν τα chatbot για εξυπηρέτηση πελατών (77%), πρόσβαση σε ψυχαγωγία κατ’ απαίτηση (45%), φωνητικά ενεργοποιημένα χειριστήρια για όλες τις ανέσεις δωματίου (43%) και χειριστήρια που προσαρμόζουν αυτόματα τη θερμοκρασία, τον φωτισμό και ψηφιακές εφαρμογές (25%).
Η έλλειψη προσωπικού στα ξενοδοχεία, σύμφωνα με την έρευνα, θα αναγκάσει τους ξενοδόχους να επισπεύσουν τις τεχνολογικές τους επενδύσεις στις προαναφερόμενες υπηρεσίες αυτοεξυπηρέτησης των πελατών τους. Στην έρευνα το 65% των ερωτηθέντων ξενοδόχων δηλώνει ότι αυτός θα είναι ο στόχος της τεχνολογικής τους στρατηγικής. Το 96% θα το κάνει μέσω της τεχνολογίας για ανάπαφες συναλλαγές και το 54% θα δώσει προτεραιότητα στην τεχνολογία που θα βελτιώσει ή θα εξαλείψει πλήρως τις ρεσεψιόν μέχρι το 2025.
Επιπλέον, η έκθεση εντόπισε μια άλλη σημαντική τάση που εμφανίζεται στον τουρισμό: το 81% των ξενοδόχων πιστεύει ότι έως το 2025 θα υπάρξει αλλαγή στο μοντέλο υπηρεσιών του τουριστικού τομέα και το 36% πιστεύει ότι το μέλλον του ξενοδοχείου θα είναι ανάλογο αυτού που προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες, στο οποίο οι τιμές των δωματίων θα είναι διαχωρισμένες ανάλογα με το επίπεδο ποιότητας.
Οι ταξιδιώτες, επίσης, δηλώνουν ότι αποδέχονται ένα τέτοιο λειτουργικό μοντέλο στα ξενοδοχεία: Το 87% θα ήταν πρόθυμο να κάνει κράτηση σε ένα ξενοδοχείο που του επιτρέπει να πληρώσει μόνο για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιεί, το 54% θα πλήρωνε περισσότερα για να επιλέξει τη θέα του, το 38% για να επιλέξει το δωμάτιό του, το 37% για να κάνει check in νωρίτερα ή check out αργότερα και 33% για χρήση υπηρεσιών σπα, ευεξίας ή γυμναστηρίου, μεταξύ άλλων.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η πανδημία έχει καθιερώσει τον ρόλο της τεχνολογίας στην εμπειρία των επισκεπτών και γι αυτό η τουριστική και η ξενοδοχειακή βιομηχανία δεν θα επιστρέψει ποτέ στον τρόπο λειτουργίας που ήταν πριν.
Φωτογραφία από Pete Linforth από το Pixabay