Αυτά τα τρόφιμα αυξήθηκαν ανεξέλεγκτα κατά +22,7%

162

Του Γιώργου Λαμπίρη

Ελαιόλαδο, συσκευασμένο τυρί και άλευρα παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών στο πρώτο εξάμηνο του 2022 καθώς έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% & +9,1% αντίστοιχα. Στις παραπάνω ανατιμήσεις, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της NielsenIQ έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Οι τιμές είναι αυξημένες και στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων αγαθών της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι πάνες (+9,0%).

Tην ίδια στιγμή η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της NielsenIQ (στοιχεία YTD έως 19 Ιουνίου 2022), κινείται στο σύνολό της θετικά, στο +0,9%, μια ανάπτυξη η οποία προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών, όπως τις κωδικοποιεί η NielsenIQ.

Καθοδηγούν την πορεία της αγοράς τρόφιμα και ποτά

Παρατηρώντας πιο συγκεκριμένα την πορεία επιλεγμένων κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των υροφίμων οτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%. Ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν εντελώς διαφορετικές δυναμικές.

Στο επίκεντρο η προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων

Σύμφωνα με τη NieslenIQ στο κλίμα των πληθωριστικών πιέσεων που επικρατεί, οι καταναλωτές να προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα, επιλέγοντας όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κατά βάση πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το επώνυμα προϊόντα. Αυτό έχει οδηγήσει σε μια αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, σε σχέση με το 2021, από το +12,7 στο +13,6%. Την ίδια στιγμή λιανέμποροι και προμηθευτές επίσης επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των FMCGs.

Φωτογραφία από RitaE από το Pixabay

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις