Ο Royal Caribbean Group ανέφερε καθαρή ζημιά δεύτερου τριμήνου 2022 0,5 δισεκατομμύρια δολάρια και ζημιά ανά μετοχή 2,05 δολάρια.
Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου ήταν σημαντικά υψηλότερα από τις προσδοκίες της εταιρείας λόγω της επιταχυνόμενης και ισχυρής στενής ζήτησης, της περαιτέρω βελτίωσης των εσόδων επί του πλοίου και της καλύτερης απόδοσης κόστους.
Οι λειτουργικές ταμειακές ροές και τα EBITDA κινήθηκαν θετικά για το τρίμηνο.
«Φτάσαμε σε δύο σημαντικά ορόσημα στην ανάκαμψη μας αυτό το τρίμηνο. Την επιστροφή ολόκληρου του παγκόσμιου στόλου μας σε λειτουργία και την παροχή θετικών λειτουργικών ταμειακών ροών και EBITDA», δήλωσε ο Jason Liberty, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Royal Caribbean Group.
Η τάση των καταναλωτών για ταξίδια και κρουαζιέρες παραμένει ισχυρή.
Συνεχίζουμε να βλέπουμε ένα ισχυρό και επιταχυνόμενο περιβάλλον ζήτησης για κρουαζιέρες και δαπάνες στο πλοίο.
Η κρουαζιέρα παραμένει μια πολύ ελκυστική πρόταση αξίας για τους παραθεριστές και σήμερα έχουμε την ευκαιρία να κλείσουμε περαιτέρω την αξία χάσμα σε άλλες προσφορές για διακοπές στην ξηρά.
Η θέση ρευστότητας μας παραμένει ισχυρή και δημιουργούμε θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές και EBITDA.
Με τον στόλο ξανά σε λειτουργία, έχουμε την πλήρη ισχύ της πλατφόρμας μας καθώς συνεχίζουμε να εκτελούμε την ανάκαμψη μας και να αξιοποιούμε τις δυνατότητες μας μακροπρόθεσμα επιτυχία.»
- Τον Ιούνιο, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την επιστροφή του παγκόσμιου στόλου του σε δραστηριότητες σε βασικούς προορισμούς.
- Ο συντελεστής φόρτωσης το δεύτερο τρίμηνο ήταν συνολικά 82%, με τα δρομολόγια του Ιουνίου να αγγίζουν σχεδόν το 90%.
- Με βάση τη συνεχιζόμενη ισχύ της καταναλωτικής ζήτησης, η εταιρεία αναμένει ότι οι συντελεστές φόρτωσης θα είναι κατά μέσο όρο περίπου 95% το τρίτο τρίμηνο και θα αυξηθούν σε τριψήφιους αριθμούς μέχρι το τέλος του έτους.
- Οι όγκοι κρατήσεων που ελήφθησαν το δεύτερο τρίμηνο για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 παρέμειναν σημαντικά υψηλότεροι από τους όγκους κρατήσεων που ελήφθησαν το δεύτερο τρίμηνο του 2019 για το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
- Το δεύτερο εξάμηνο του 2022 κρατείται κάτω από τα ιστορικά εύρη αλλά σε υψηλότερες τιμές από το 2019, με και χωρίς μελλοντικές πιστώσεις κρουαζιέρας (FCC).
- Για το 2023, όλα τα τρίμηνα κρατούνται επί του παρόντος εντός ιστορικών ορίων σε τιμές ρεκόρ.
- Για το τρίτο τρίμηνο του 2022 και με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες, τις τιμές καυσίμων και τα επιτόκια, η εταιρεία αναμένει να δημιουργήσει περίπου 2,9 δις δολάρια – 3 δις δολάρια σε συνολικά έσοδα και προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 700 εκατομμυρίων δολαρίων- 750 εκατομμύρια δολάρια και προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή 0,05 $ – 0,25 $.
Δεύτερο 3μηνο 2022
Η εταιρεία ανέφερε Καθαρή Ζημιά για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 ύψους (0,5) δις $ ή (2,05 $) ανά μετοχή σε σύγκριση με την Καθαρή Ζημιά ύψους (1,3) δις $ ή (5,29 $) ανά μετοχή το προηγούμενο έτος.
Η εταιρεία ανέφερε επίσης Προσαρμοσμένη Καθαρή Ζημιά $(0,5) δις $ ή $(2,08) ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την Προσαρμοσμένη Καθαρή Ζημιά $(1,3) δις $ ή $(5,06) ανά μετοχή το προηγούμενο έτος.
Η Καθαρή Ζημιά και η Προσαρμοσμένη Καθαρή Ζημιά για το τρίμηνο είναι κατά κύριο λόγο το αποτέλεσμα του αντίκτυπου της πανδημίας COVID-19 στην επιχείρηση.
Τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου ξεπέρασαν τις προσδοκίες της εταιρείας λόγω των καλύτερων επιδόσεων εσόδων και κόστους.
- Οι συντελεστές φορτίου δεύτερου τριμήνου ήταν 82%.
- Οι συντελεστές φόρτωσης αυξήθηκαν σχεδόν στο 90% τον Ιούνιο, με τα δρομολόγια της Καραϊβικής να ξεπερνούν κατά μέσο όρο το 100%.
- Τα συνολικά έσοδα ανά ημέρα κρουαζιέρας επιβατών ήταν σε επίπεδα ρεκόρ και αυξήθηκαν κατά 4% όπως αναφέρθηκε και 5% σε σταθερό νόμισμα σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2019.
- Το μικτό κόστος κρουαζιέρας ανά APCD βελτιώθηκε 2,4% όπως αναφέρθηκε και 1,9% σε σταθερό νόμισμα, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.
- Το καθαρό κόστος κρουαζιέρας (NCC), εξαιρουμένων των καυσίμων, ανά APCD βελτιώθηκε κατά 16,5% όπως αναφέρθηκε και 16,2% σε σταθερό νόμισμα, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.
- Το μικτό κόστος κρουαζιέρας ανά APCD και NCC ανά APCD για το δεύτερο τρίμηνο περιελάμβανε 7,75 $ ανά APCD που σχετίζονται με ενισχυμένα υγειονομικά πρωτόκολλα και εφάπαξ κόστος για την επιστροφή των πλοίων και του πληρώματος στις επιχειρήσεις.
Ο Όμιλος συνεχίζει να επωφελείται από την παράδοση νέων, πιο αποδοτικών πλοίων και τις προηγούμενες πωλήσεις λιγότερο αποδοτικών πλοίων, καθώς και από ενέργειες που λαμβάνονται για τη βελτίωση του λειτουργικού κόστους και των περιθωρίων που συνεχίζουν να υλοποιούνται καθώς οι εργασίες αυξάνονται.
Συνεχιζόμενη λειτουργική Ramp-Up
Ο Όμιλος προσφέρει πλέον κρουαζιέρες σε όλους τους βασικούς προορισμούς του με εξαίρεση την Κίνα.
Η Κίνα παραμένει κλειστή στην κρουαζιέρα λόγω των συνεχιζόμενων lockdown που σχετίζονται με την πανδημία.
Ενώ ο Όμιλος παραμένει αισιόδοξος για την αξιοποίηση μακροπρόθεσμων ευκαιριών ανάπτυξης σε αυτήν την αγορά, τα πλοία που σχεδιάζονται για την Κίνα έχουν ανακατανεμηθεί προσωρινά για να καλύψουν τη ζήτηση σε άλλες αγορές.
«Από την επιστροφή μας στην υπηρεσία πέρυσι, έχουμε δει περισσότερους από 3 εκατομμύρια επισκέπτες να απολαμβάνουν τις διακοπές κρουαζιέρας με υπευθυνότητα, σε ένα εξελισσόμενο περιβάλλον λειτουργίας», δήλωσε ο Jason Liberty.
Την περασμένη εβδομάδα, το CDC τερμάτισε το πρόγραμμα COVID-19 για κρουαζιερόπλοια. Με βάση αυτήν την αλλαγή, συνεχίζουμε να προσαρμόζουμε τα πρωτόκολλά μας ώστε να ευθυγραμμίζονται πιο στενά με τον τρόπο λειτουργίας της υπόλοιπης κοινωνίας και άλλων ταξιδιωτικών και ψυχαγωγικών επιχειρήσεων.
Αυτό σημαίνει ότι μεταβαίνουμε στο σημείο όπου όλοι θα μπορούν να κάνουν διακοπές μαζί μας, ενώ πάντα συνεργαζόμαστε με τους συνεργάτες προορισμού μας για την τήρηση των κανονισμών τους.
Από τις 8 Αυγούστου, θα απαιτούνται δοκιμές για μη εμβολιασμένους επισκέπτες σε όλα τα ταξίδια και για εμβολιασμένους επισκέπτες μόνο σε ταξίδια που είναι έξι νύχτες ή περισσότερες».
Ο Όμιλος αναμένει να λειτουργήσει περίπου 11,6 εκατομμύρια APCD για το τρίτο τρίμηνο και 11,5 εκατομμύρια APCD για το τέταρτο τρίμηνο.
Οι συντελεστές φορτίου τρίτου τριμήνου αναμένεται να είναι κατά μέσο όρο περίπου 95%, με τα δρομολόγια στη Βόρεια Αμερική (συμπεριλαμβανομένης της Καραϊβικής, της Αλάσκας, των Βερμούδων, της Δυτικής Ακτής και του Καναδά) να είναι κατά μέσο όρο περίπου 100%.
Το NCC, εξαιρουμένων των καυσίμων, ανά APCD αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά το δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022 και να είναι υψηλότερο για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
σταθερή νομισματική βάση. Η βελτίωση του κόστους από νωρίτερα μέσα στο έτος αναμένεται να οφείλεται σε χαμηλότερα έξοδα που σχετίζονται με την επιστροφή πλοίων και πληρώματος στις επιχειρήσεις, τη χαλάρωση των υγειονομικών πρωτοκόλλων και την επιτάχυνση του οφέλους από τις ενέργειες που λαμβάνονται για τη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους.
Μέρος της βελτίωσης αντισταθμίζεται εν μέρει από τις προκλήσεις του πληθωρισμού και της εφοδιαστικής αλυσίδας, που σχετίζονται κυρίως με το κόστος των καυσίμων και των τροφίμων.
Πότε κάνουν οι ταξιδιώτες κράτηση κρουαζιέρας
Η ενημέρωση σχετικά με τον όγκο κρατήσεων που ελήφθη το δεύτερο τρίμηνο για τα δρομολόγια του 2022 ήταν κατά μέσο όρο 30% πάνω από τον όγκο κρατήσεων του 2019 για τα δρομολόγια του 2019 την αντίστοιχη περίοδο του δεύτερου τριμήνου με ακόμη μεγαλύτερη ισχύ τον Ιούλιο.
Οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να κάνουν κράτηση για τις κρουαζιέρες τους πιο κοντά σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια, συμβάλλοντας στους καλύτερους από τον αναμενόμενο συντελεστές φορτίου το δεύτερο τρίμηνο.
Επιπλέον, η δραστηριότητα ακύρωσης έχει πλέον επιστρέψει στα προ-COVID επίπεδα.
Όπως αναμενόταν, οι συντελεστές φορτίου για τις εκδρομές το δεύτερο εξάμηνο του 2022 παραμένουν κάτω από τα ιστορικά επίπεδα και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο 95% περίπου το τρίτο τρίμηνο και να φτάσουν σε τριψήφιο αριθμό μέχρι το τέλος του έτους.
Τα δρομολόγια για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 κρατούνται σε υψηλότερες τιμές από το 2019, συμπεριλαμβανομένων και εξαιρουμένων των FCC.
Ενώ η ζήτηση για την κρίσιμη σεζόν της Ευρώπης ήταν ισχυρή τους τελευταίους τρεις μήνες, ο συνδυασμός του COVID-19 και του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας, έχει καθυστερήσει την ανάκαμψη του συντελεστή φορτίου, ιδιαίτερα για το τρίτο τρίμηνο του 2022, όπου τα ευρωπαϊκά δρομολόγια αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο της συνολικής χωρητικότητας.
Επειδή τα ευρωπαϊκά δρομολόγια δημιουργούν τιμές υψηλότερες από τις μέσες τιμές, οι χαμηλότεροι συντελεστές φορτίου αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά τη σύγκριση των εσόδων του στόλου ανά ημέρα κρουαζιέρας επιβατών το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2019.
Ο όγκος κρατήσεων για το 2023 παρουσίασε σταθερή βελτίωση κάθε εβδομάδα και επιταχύνθηκε τις τελευταίες εβδομάδες.
Οι αγορές πριν από την κρουαζιέρα συνεχίζουν να υπερβαίνουν τα προηγούμενα έτη σε υψηλότερες τιμές, υποδεικνύοντας την ποιότητα και την υγιή μελλοντική ζήτηση.
Ως αποτέλεσμα, όλα τα τρίμηνα κρατούνται επί του παρόντος εντός ιστορικών ορίων σε τιμές ρεκόρ.
Στις 30 Ιουνίου 2022, το υπόλοιπο καταθέσεων πελατών του Ομίλου ήταν 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια, υψηλό ρεκόρ για την εταιρεία. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση περίπου 600 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο παρά τη σημαντική αύξηση της αναγνώρισης εσόδων σε σχέση με το τρίμηνο.
Το δεύτερο τρίμηνο, περίπου το 90% των συνολικών κρατήσεων ήταν νέες έναντι εξαργυρώσεων FCC. Τώρα που ο πλήρης στόλος έχει επιστρέψει στην υπηρεσία και οι συντελεστές φορτίου είναι σχεδόν 90%, η εταιρεία αναμένει ότι οι καταθέσεις των πελατών θα επιστρέψουν στην τυπική εποχικότητα.
Περίπου το 20% του υπολοίπου των καταθέσεων πελατών στο τέλος του δεύτερου τριμήνου σχετίζεται με FCC. Περίπου το 60% του υπολοίπου FCC που συσσωρεύτηκε από την έναρξη της πανδημίας έχει εξαργυρωθεί.
Από τα εξαγορασμένα FCC, περίπου τα μισά έχουν ήδη αποπλεύσει με αποτέλεσμα τα έσοδα να αναγνωρίζονται.
Για νέες κρατήσεις, ο Όμιλος επέστρεψε στις τυπικές πολιτικές κρατήσεων και ακύρωσης, οι οποίες ήταν χαλαρές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Προοπτικές τρίτου 3μήνου
Η εταιρεία αναμένει να λειτουργήσει 11,6 εκατομμύρια APCD το τρίτο τρίμηνο και να δημιουργήσει περίπου 2,9 δις δολάρια – 3,0 δις δολάρια σε συνολικά έσοδα, με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Η εταιρεία δεν προβλέπει τιμές καυσίμων και οι υπολογισμοί του κόστους καυσίμων βασίζονται στις τρέχουσες τιμές στην αντλία, χωρίς επιπτώσεις αντιστάθμισης κινδύνου.
Με βάση τις τρέχουσες τιμές καυσίμων, η εταιρεία αναμένει περίπου 319 εκατομμύρια δολάρια δαπάνη καυσίμων το τρίτο τρίμηνο του 2022, με μέση τιμή 794 δολάρια ανά μετρικό τόνο, χωρίς αντιστάθμιση.
Με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες και τις ισοτιμίες καυσίμων, η εταιρεία αναμένει προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 700 εκατ. $ – 750 εκατ. $ το τρίτο τρίμηνο.
Τα έξοδα απόσβεσης για το τρίτο τρίμηνο του 2022 αναμένεται να είναι περίπου 360 εκατομμύρια δολάρια.
Τα καθαρά έξοδα για τόκους για το τρίτο τρίμηνο του 2022, με βάση τα τρέχοντα επιτόκια, αναμένεται να κυμαίνονται από 310 εκατομμύρια δολάρια έως 320 εκατομμύρια δολάρια.
Περίπου το 70% του χρέους της εταιρείας συνδέεται με σταθερά επιτόκια.
Ο Όμιλος αναμένει Καθαρή Ζημιά το δεύτερο εξάμηνο του 2022 λόγω των αυξήσεων στα επιτόκια των καυσίμων, στα επιτόκια και στις συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες, τα επιτόκια καυσίμων και τα επιτόκια, ο Όμιλος αναμένει προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο στα $0,05 – $0,25.