Γράφει ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
Η συνεχής άνοδος της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου και προσφάτως των δεξαμενόπλοιων συμπαρασύρει προς τα πάνω και τις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν σε έναν σκληρό ανταγωνισμό με τους Κινέζους.
Από την αρχή του 2022 έως και το τέλος Ιουλίου έχουν αγοραστεί, παγκοσμίως, συνολικά 1.155 πλοία συνολικής αξίας 24,8 δισεκατομμυρίων. Από αυτά τα 441 είναι φορτηγά, ποσοστό 38,1% και 388 δεξαμενόπλοια ποσοστό 33,5%. Οι δύο αυτές κατηγορίες πλοίων αποτελούν συνολικά το 71,6% των αγοραπωλησιών.
Η αξία των φορτηγών ανέρχεται στα 8,4 δισεκατομμύρια και των δεξαμενόπλοιων στα 7,9 δισεκατομμύρια.
Οι Έλληνες έχουν αγοράσει τα 85 από τα 441 φορτηγά πλοία (ποσοστό 19,2%) και έχουν δώσει 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια, ήτοι το 7,6% των συνολικών κεφαλαίων που έχουν δαπανηθεί έως τώρα για φορτηγά πλοία.
Επίσης έχουν επενδύσει σε 87 δεξαμενόπλοια από τα συνολικά 388 ποσοστό 22,4%.
Ακολουθούν οι Κινέζοι με 1,5 δισεκατομμύρια για 92 φορτηγά και 1,8 δισ. για 25 δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 31 Ιουλίου του 2022 οι Έλληνες έχουν βγάλει από τα ταμεία τους συνολικά 3,786 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 178 πλοίων.
Από αυτά τα 85 είναι φορτηγά, 87 δεξαμενόπλοια, αξίας 1,8 δισεκατομμυρίου δολαρίων, τρία είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 55 εκ. Δύο υγραεριοφόρα αξίας 9,1 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.
Οι Κινέζοι έχουν επενδύσει 2,3 δισεκατομμύρια για συνολικά 139 πλοία.
Από τα συνολικά 1.155 πλοία που έχουν αγοραστεί μέσα στο 2022 τα 441 είναι φορτηγά, 388 δεξαμενόπλοια, 137 containers, 54 υγραεριοφόρα ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.