Tρεις στους τέσσερις καταναλωτές που προγραμματίζουν διεθνή ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες φαίνεται πως επιλέγουν να πληρώσουν σε δόσεις, ενώ σημείο αναφοράς αποτελούν και οι ευέλικτες λύσεις πληρωμής, όπως “Buy now, Pay later”, σύμφωνα με έρευνα της Amadeus.
Με τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών να δέχονται ολοένα αυξανόμενες επιβαρύνσεις, το επίπεδο της ζήτησης για ευέλικτες επιλογές πληρωμής στα ταξίδια είναι “εξαιρετικά υψηλό”, σύμφωνα με την εταιρία ταξιδιωτικής τεχνολογίας.
Σε έρευνα σχετικά με τις δαπάνες και τις προθέσεις πληρωμών 4.500 καταναλωτών στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Σιγκαπούρη τον Ιούνιο, η Amadeus διαπίστωσε ότι δύο στους πέντε (42%) χαρακτήρισαν τα διεθνή ταξίδια ως “υψηλή προτεραιότητα” για το επόμενο έτος.
Αυτό συγκρίνεται με το 32% που έθεσε ως προτεραιότητα τις εγχώριες διακοπές, το 28% τις συνδρομές online ψυχαγωγίας, το 27% το φαγητό έξω, το 25% τις δαπάνες για ρούχα και το 20% την αγορά νέου αυτοκινήτου ή οικιακού εξοπλισμού.
Ελαφρώς μειωμένες οι ταξιδιωτικές δαπάνες
Οι ερωτηθέντες ανέμεναν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 2.670 δολάρια (2.190 λίρες) για διεθνή ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες, ελαφρώς χαμηλότερα από τα 2.780 δολάρια που δαπανήθηκαν κατά μέσο όρο το 2019, λαμβάνοντας υπόψη και τον πληθωρισμό.
Ωστόσο, το 75% δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό από ό,τι στο παρελθόν να επιλέξει τη δυνατότητα πληρωμής με δόσεις ή τη λύση “αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα” για να καλύψει τα έξοδα του ταξιδιού.
Περίπου οι μισοί (44%) εμφανίστηκαν διατεθειμένοι να πληρώσουν για ταξίδια με πιστωτική κάρτα, σχεδόν οι μισοί (47%) σχεδίαζαν να ξοδέψουν πόντους επιβράβευσης και ένας στους τέσσερις (26%) αποκάλυψε ότι θα μπορούσε να στραφεί σε “δάνεια μέσω μισθοδοσίας” παρά τα υψηλά επιτόκια.
Οι μισοί (48%) δήλωσαν ότι ήταν πιο πιθανό από ό,τι στο παρελθόν να χρησιμοποιήσουν μια προπληρωμένη χρεωστική κάρτα που να διαθέτει πολλαπλό νόμισμα για να αποφύγουν τα έξοδα συναλλάγματος στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της Amadeus, οι επιβαρύνσεις του κόστους ζωής και η οικονομική αβεβαιότητα οδηγούν ολοένα και περισσότερους ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν τη χρηματοπιστωτική τεχνολογία ή “fintech” για τη διαχείριση των ταξιδιωτικών τους εξόδων.
Σε δηλώσεις του ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Amadeus για τις πληρωμές, David Doctor, είπε: “Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να παραιτηθούν από δαπάνες σε άλλους τομείς της ζωής τους για να μπορέσουν να ταξιδέψουν εφέτος”.
“Η ζήτηση για ευέλικτες επιλογές πληρωμής, όπως το “αγοράζω τώρα πληρώνω αργότερα” είναι εξαιρετικά υψηλή. Ο κλάδος θα πρέπει να αναζητήσει τρόπους με τους οποίους το fintech μπορεί να καταστήσει το κόστος των ταξιδιών πιο διαφανές, καθώς και να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να διαχειριστούν τις δαπάνες τους”, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον κ. Doctor, ο κλάδος θα πρέπει να ανταποκριθεί στη ζήτηση για το “buy now pay later” “με υπευθυνότητα, με διεξοδική διαχείριση των κινδύνων.
Η έρευνα διαπίστωσε ακόμη ότι, το 73% όσων σκοπεύουν να ταξιδέψουν θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο κόστος συναλλάγματος από ό,τι στο παρελθόν, με τον κ. Doctor να λέει ότι, πρόκειται για ένα αξιοσημείωτα υψηλό ποσοστό, που υπογραμμίζει την ευκαιρία για τους ταξιδιωτικούς παρόχους να διαδραματίσουν πιο ενεργό ρόλο στο συνάλλαγμα.
Σημείωσε ότι λίγοι ταξιδιωτικοί πάροχοι προσφέρουν τιμολόγηση πολλαπλών νομισμάτων (MCP), η οποία επιτρέπει στους ταξιδιώτες να πληρώνουν στο νόμισμα της επιλογής τους.
Η Amadeus αποκάλυψε ότι, περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (56%) δήλωσαν πως προτιμούν έναν ταξιδιωτικό πάροχο που τους επιτρέπει να πληρώνουν στο δικό τους νόμισμα.
“Οι ταξιδιώτες προσαρμόζονται για να περιορίσουν το κόστος. Βλέπουμε στα δικά μας στοιχεία ότι περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν να πληρώνουν στο τοπικό τους νόμισμα”, είπε ο κ. Doctor.