Η επέκταση στη διανομή προϊόντων τρίτων «εκτίναξε» τα μεγέθη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας – Θέλει να μπει στα Hard Seltzers
Η επέκταση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη διανομή προϊόντων τρίτων με τη «χρυσή», όπως αποδεικνύεται, συμφωνία με την Bacardi ήρθε την κατάλληλη στιγμή.
Η στρατηγική της διοίκησης υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Αλέξανδρο Δανιηλίδη ήδη στον περίπου ένα χρόνο εφαρμογής της έχει αλλάξει άρδην τα οικονομικά μεγέθη της μεγαλύτερης ζυθοποιίας στη χώρα κάνοντας όχι μόνο ισχυρό comeback μετά τις απώλειες που έφερε η πανδημία το 2020 αλλά ξεπερνώντας πέρυσι τις υψηλές επιδόσεις του 2019 και θέτοντας νέες βάσεις εν τω μέσω της νέας διεθνούς αναταραχής και των πληθωριστικών πιέσεων!
Τώρα ο κ. Δανιηλίδης θέλει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία να κάνει το επόμενο βήμα και να είναι απ’ τις πρώτες στην Ευρώπη που θα εισέλθει στην προϊοντική κατηγορία των Hard Seltzers, κάτι ωστόσο εξαιρετικά δύσκολο λόγω των αυστηρών νομοθετικών περιορισμών…
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2021, οι καθαρές πωλήσεις της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας», μη συμπεριλαμβανομένου δηλαδή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ανήλθαν πέρυσι σε 225,63 εκατ. ευρώ έναντι 179,13 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 24,86%. Οι συνολικές πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του ΕΦΚ, ήταν το 2021 342,67 εκατ. ευρώ (ΕΦΚ 117,04 εκατ. ευρώ) έναντι 274,44 εκατ. ευρώ το 2020 (εκ των οποίων τα 95,30 εκατ. ευρώ ο ΕΦΚ).
Τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 34,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 285,49% σε σύγκριση με το 2020, και τα κέρδη μετά τους φόρους σε 26,69 εκατ. ευρώ έναντι 6,05 εκατ. ευρώ το 2020 (!), επίδοση που αποδίδεται από την εταιρεία στη διανομή των προϊόντων Bacardi μετά την 1η Απριλίου 2021.
Υπενθυμίζεται ότι η ισχύς της σύμβασης διανομής των προϊόντων Bacardi με την εταιρεία Tradall SA για την ελληνική αγορά έχει διάρκεια μέχρι την 31η Μαρτίου 2026 με δυνατότητα ανανέωσης.
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» δεν μένει ανεπηρέαστη από τις αυξήσεις στην ενέργεια και σε σειρά πρώτων και δεύτερων υλών, από την τιμή του κριθαριού έως την τιμή του γυαλιού και του αλουμινίου. Αν και η διοίκηση εκτιμά ότι το αποτέλεσμα του α΄ εξαμήνου του 2022 θα είναι επαρκώς κερδοφόρο για την εταιρεία, επισημαίνει στην οικονομική της έκθεση ότι οι επιπτώσεις του πολέμου δύναται να επηρεάσουν έμμεσα και τη δραστηριότητα της εταιρείας, αλλά δεν μπορούν να εκτιμηθούν πλήρως και με αξιοπιστία στην παρούσα χρονική στιγμή.
Τα Hard Seltzers
Σε κάθε περίπτωση η διοίκηση υπό τον κ. Δανιηλίδη θα ήθελε να κάνει το επόμενο βήμα ώστε να ανοίξει ακόμα περισσότερο η «βεντάλια» του προϊοντικού χαρτοφυλακίου επιδιώκοντας περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων. Στόχος είναι η είσοδος στην κατηγορία των λεγόμενων «Hard Seltzers». Πρόκειται ουσιαστικά για αλκοολούχα ποτά που έχουν ως βάση αρωματισμένο φυσικό μεταλλικό νερό με μικρή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, συνήθως ως 5%. Η συγκεκριμένη κατηγορία έχει αποδειχθεί εξαιρετικά πετυχημένη στην αμερικανική αγορά καταφέρνοντας να αποσπάσει περίπου ένα μερίδιο 10% απ’ την αγορά μπύρας.
Η διοίκηση Δανιηλίδη θέλει να εκμεταλλευθεί το γεγονός ότι στην Ευρώπη τώρα γίνονται ουσιαστικά οι πρώτες προσπάθειες στην κατηγορία αυτή και να βγει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μπροστά παράγοντας τέτοια προϊόντα συνολικά για τον Όμιλο Heineken. Κάτι όμως που δεν είναι διόλου εύκολο λόγω των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και της αναχρονιστικής νομοθεσίας που ουσιαστικά δεν επιτρέπει σε ζυθοποιία την παραγωγή άλλων προϊόντων. Υπενθυμίζεται πως και για την παραγωγή Μηλίτη έπρεπε να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση ώστε να αλλάξει το Βασιλικό Διάταγμα του Όθωνα ώστε να επιτραπεί υπό όρους η παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος.