Περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς καταναλωτές δαπάνησαν περισσότερα χρήματα για να κάνουν διακοπές το 2022, ωστόσο η αύξηση του κόστους ζωής ανάγκασε μια μερίδα άλλων να αποφύγει εντελώς τα ταξίδια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας συμβούλων στρατηγικής Simon-Kucher & Partners που διεξήχθη τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2022, το 56% των Γερμανών δήλωσαν ότι οι διακοπές παραμένουν κάτι ξεχωριστό στην ατζέντα τους (έναντι 41% πέρυσι), και μάλιστα το 57% ότι δαπάνησαν περισσότερα χρήματα για τις εφετινές προγραμματισμένες διακοπές του καλοκαιριού.
Ωστόσο, το 33% ανέφερε ότι οι οικονομικές προκλήσεις ήταν λόγος για να μην ταξιδέψουν και το 31% ότι θα πλήρωναν περισσότερα για οικολογικά βιώσιμες διακοπές.
Ειδικά στην παρούσα συγκυρία, είναι προφανές ότι οι καταναλωτές αναμένουν αύξηση των τιμών και προσαρμόζουν τις δαπάνες τους αναλόγως: Θα ξοδεύουν όλο και περισσότερα σε είδη παντοπωλείου (54%) και σε ταξίδια διακοπών (49%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερα έξοδα σχεδιάζονται για εστιατόρια (35%), ρούχα (25%) και ημερήσιες εκδρομές (32%).
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν επίσης ότι οι Γερμανοί καταναλωτές τείνουν να κάνουν κράτηση διακοπών εκ των προτέρων. Αυτή η τάση επιβεβαιώνεται στο πλαίσιο της διασφάλισης του προτιμώμενου προορισμού, με το 44% των ερωτηθέντων να φοβάται ότι οι προγραμματισμένες τους ονειρικές διακοπές μπορεί να εξαντληθούν. Το 25% των Γερμανών ερωτηθέντων δήλωσε επίσης ότι θα ήθελε να επωφεληθεί από ελκυστικές προσφορές και εκπτώσεις μέσω έγκαιρων κρατήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει αυξηθεί και το ενδιαφέρον για ευελιξία κατά την κράτηση και ακύρωση (38%).
Υπάρχουν επίσης σημάδια ανάκαμψης και στα επαγγελματικά ταξίδια. Σύμφωνα με την έρευνα, ο αριθμός των επαγγελματικών ταξιδιών θα αυξηθεί κατά 33% τους ερχόμενο δωδεκάμηνο. Όσον αφορά την επιλογή του μεταφορικού μέσου, εκτός από την τιμή (35%), ο χρόνος ταξιδιού (34%) και η ευελιξία κατά την κράτηση (31%) παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο για τους Γερμανούς ταξιδιώτες.
(ΦΩΤΟ: Γερμανοί ποδηλάτες στην Κεφαλονιά)