ACI Europe: Η επιβατική κίνηση των αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 70,4%

50

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός εμπορίου αεροδρομίων ACI Europe δημοσίευσε την έκθεσή του για την εναέρια κυκλοφορία για τον Ιούλιο του 2022.

Η έκθεση δείχνει ότι η επιβατική κίνηση στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων αυξήθηκε κατά +70,4% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή κίνηση (+102,5%) και όχι στην εγχώρια κίνηση (+11,8%).

Σε σύγκριση με τα επίπεδα προ της πανδημίας (Ιούλιος 2019), η επιβατική κίνηση τον Ιούλιο διαμορφώθηκε στο -14,4% – μια περαιτέρω βελτίωση σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (-17,3% τον Ιούνιο).

Αύξηση της αγοράς EU+ και αύξηση των επιβατών

Τα αεροδρόμια στην αγορά ΕΕ+1 είδαν την επιβατική κίνηση τους σχεδόν διπλασιασμένη κατά +94,3% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, με αυτά στην Ιρλανδία (+386,5%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (+349,6%), Η Φινλανδία (+268,5%), η Σλοβακία (+167,1%) και η Ισλανδία (+146,8%) σημειώνουν τις υψηλότερες αυξήσεις.

Σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (Ιούλιος 2019), η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της ΕΕ+ ήταν -14,6% τον Ιούλιο. Πλήρης ανάκαμψη πέτυχαν τα αεροδρόμια στην Ελλάδα (+5,4%), το Λουξεμβούργο (+2,2%) και την Ισλανδία (+1,7%) – ακολουθούν στενά εκείνα της Πορτογαλίας (-1,8%), της Ρουμανίας (-2,9%) και της Λιθουανίας (-3). %). Στο άλλο άκρο του φάσματος, τα αεροδρόμια της Σλοβενίας (-39,5%), της Φινλανδίας (-33,7%), της Βουλγαρίας (-29,5%) και της Γερμανίας (-29,5%) παρέμειναν πιο μακριά από την επίτευξη πλήρους ανάκαμψης. Μεταξύ άλλων μεγαλύτερων αγορών ΕΕ+, οι καλύτερες επιδόσεις σημειώθηκαν από αεροδρόμια της Ισπανίας (-7,9%) και της Ιταλίας (-9,6%), ακολουθούμενες από τη Γαλλία (-13,5%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (-19,1%).

Εν τω μεταξύ, η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια στην υπόλοιπη Ευρώπη2 αυξήθηκε μόνο κατά +10,8% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτό αντανακλά το γεγονός ότι αυτά τα αεροδρόμια είχαν χάσει λιγότερη κίνηση από τα αεροδρόμια της ΕΕ+ πέρυσι, καθώς και ο πόλεμος που εξάλειψε όλη την επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ουκρανίας, μειώνοντας την επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Λευκορωσίας (-14,3%) και της Ρωσίας (-8,8%) και περιορίζοντας επίσης τα κέρδη για εκείνους στη Μολδαβία (+7,1%). Οι καλύτερες επιδόσεις στην αγορά εκτός ΕΕ+ προήλθαν από αεροδρόμια της Αλβανίας (+43,8%), της Αρμενίας (+38,6%), της Γεωργίας (+36,5%), της Βόρειας Μακεδονίας (+35,2%) και της Σερβίας (+35%) – ακολούθησαν από αυτούς στην Τουρκία (+27,5%).

Σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (Ιούλιος 2019), η επιβατική κίνηση στην υπόλοιπη Ευρώπη ήταν σχεδόν ευθυγραμμισμένη με την αγορά της ΕΕ+ τον Ιούλιο στο -13,5%.

Ο Olivier Jankovec, Γενικός Διευθυντής της ACI Europe δήλωσε:

«Ο Ιούλιος συνέχισε να προσφέρει μια πολύ αναγκαία ώθηση στην επιβατική κίνηση για τα περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, με γνώμονα τα εκδικητικά -και εξακολουθούν να είναι κυρίως ψυχαγωγικά- ταξίδια, καθώς και οι Ultra Low Cost Carriers που επεκτείνουν τη χωρητικότητα πολύ πάνω από επίπεδα προ πανδημίας.

Καθώς η αγορά της ΕΕ+ οδήγησε σε μεγάλο βαθμό την ανάκαμψη και ο όγκος της κίνησης πλησιάζει επιτέλους στα προ της πανδημίας επίπεδα, είναι σημαντικό η ΕΕ να επαναφέρει τους κανόνες της για χρονοθυρίδες αεροδρομίων στο κανονικό – απαιτώντας από τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά αυτά τα slots για το 80% των την προσεχή χειμερινή περίοδο από τα τέλη Οκτωβρίου.

Αυτό ακριβώς πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με βάση μια ενδελεχή ανάλυση της αγοράς – με όλη την απαραίτητη ευελιξία ώστε να ληφθούν δεόντως υπόψη οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που εξακολουθούν να επηρεάζουν ορισμένες αγορές. Η επιστροφή στον κανόνα χρήσης του 80% είναι απαραίτητη σε αυτήν την κρίσιμη και δυναμική συγκυρία για την ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19. Πρόκειται για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής χρήσης της σπάνιας χωρητικότητας του αεροδρομίου προς όφελος της αεροπορικής συνδεσιμότητας, των καταναλωτών και των επιχειρήσεων».

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις