Αν και η νομιμοποίηση της κάνναβης στις ΗΠΑ προκάλεσε μία εντυπωσιακή αύξηση στο άνοιγμα πολλών μικρών, οικονομικών ξενοδοχείων, οι ξενοδόχοι πολυτελείας και τα boutique hotels, στοχεύουν πολύ πιο ψηλά: Στον κορυφαίο ταξιδιώτη κάνναβης.
Η απόφαση αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς σύμφωνα με τον κ.Brian Applegarth, ιδρυτή της Cannabis Travel Association και της Cultivar Brands, εταιρείας μάρκετινγκ που ειδικεύεται στη βιομηχανία κάνναβης, ο αριθμός των Αμερικανών που ενδιαφέρονται για ταξίδια τα οποία σχετίζονται με την κάνναβη, έχει αυξηθεί σημαντικά.
Ειδικότερα, σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε λίγο πριν την πανδημία από τις Cultivar και MMGY Travel Intelligence, διαπιστώθηκε ότι το 29% όλων των ταξιδιωτών αναψυχής στις ΗΠΑ θα μπορούσε να αναγνωριστεί ως μέρος ενός αυξανόμενου κοινού με ταξιδιωτικό κίνητρο την κάνναβη.
Παράλληλα, τα ευρήματα της πιο πρόσφατης έρευνας, της εποχή της πανδημίας αυτή τη φορά, δείχνουν ότι το μέγεθος του εν λόγω κοινού έχει αυξηθεί στο 37%, με τους Gen Z και Millennials να ηγούνται της αύξησης και να εκφράζουν τεράστιο ενδιαφέρον για τουλάχιστον μία δραστηριότητα που σχετίζεται με την κάνναβη κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Τη νέα ταξιδιωτική τάση, συμπληρώνει και το γεγονός ότι η νομιμοποίηση της κάνναβης έχει δημιουργήσει έναν νέο τύπο ταξιδιώτη, ο οποίος δεν έχει μόνο πολύ μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα, αλλά θεωρείται απαιτητικός και πιο εκλεπτυσμένος σε σύγκριση με τα μέχρι σήμερα προφίλ ταξιδιωτών κάνναβης.
Η πρωτοπόρος Καλιφόρνια: Από το κρασί στην κάνναβη
Στις ΗΠΑ, η νέα τάση στη φιλοξενία καθοδηγείται από ξενοδοχεία στην Καλιφόρνια, τα οποία υιοθέτησαν πρώιμα χαλαρούς νόμους για την κάνναβη. Μεταξύ των παικτών φιλοξενίας που επιδιώκουν να προσφέρουν μια πιο ποιοτική εμπειρία κάνναβης, είναι η Humboldt Social, η οποία λειτουργεί και τα ξενοδοχεία Oyster Beach Bayfront Resort, Humboldt Bay Social Club, Papa & Barkley Social σπα, ενώ μόλις πριν ένα χρόνο, υλοποίησε το Scotia Lodge, μία νέα ξενοδοχειακή ιδέα που ευνοεί ένα περιβάλλον φιλικό προς την κάνναβη. Στο νέο ξενοδοχείο, προσφέρεται μεταξύ άλλων μενού κάνναβης, ακριβώς όπως είναι το μενού του εστιατορίου, καθώς και ένας υπαίθριος χώρο καπνιστών, τόσο για τους επισκέπτες του ξενοδοχείου, όσο και για τους εξωτερικούς επισκέπτες των εστιατορίων. Αν και στους εσωτερικούς, κοινόχρηστους χώρους απαγορεύεται το κάπνισμα οποιουδήποτε είδους, οι επισκέπτες ενθαρρύνονται να απολαμβάνουν τα προϊόντα της κάνναβης στα δωμάτια τους.
‘Όπως επισημαίνει ο κ. Jon O’Connor, ιδρυτής και πρόεδρος της Humboldt Social, κάποιες εταιρείες φιλοξενίας κάνναβης, απλά αναφέρουν στους πελάτες τους ότι μπορούν να φέρουν στις αποσκευές τους τη δική τους κάνναβη, όμως τα ξενοδοχεία πολυτελείας δεν επιθυμούν κάτι τέτοιο, αφού θέλουν να είναι φιλικά και στις οικογένειες των εν λόγω ταξιδιωτών, θέτοντας προς τούτο ιδιαίτερα στάνταρ.
Ο χάρτης της κάνναβης: Ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξαν τα οινοποιεία
Οι ξενοδόχοι κάνναβης της Καλιφόρνια, οραματίζονται ότι τα ξενοδοχεία τους θα έχουν την εξέλιξη των ξενοδοχείων οινογνωσίας. Εξάλλου, κάποιοι από αυτούς, αποτελούν εξ’ αρχής ξενοδοχεία οινογνωσίας. Πριν από χρόνια, τα ξενοδοχεία που φιλοξενούσαν τους λάτρεις του κρασιού, στη Νάπα για παράδειγμα, ήταν από μέτρια έως κακά, ενώ σήμερα έχουν γίνει θέρετρα παγκόσμιας κλάσης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα ξενοδοχεία οινογνωσίας Madrones και the Brambles, δύο αδερφές boutique ιδιοκτησίες που βρίσκονται λίγο έξω από το Philo της Καλιφόρνια και ήδη ακολουθούν το σχέδιο της οινικής φιλοξενίας.
Τα συνολικά 14 καταλύματα, έχουν αξιοποιήσει με επιτυχία το περιβάλλον της οινοπαραγωγικής χώρας, προσφέροντας στους επισκέπτες πρόσβαση σε διάφορες εκδηλώσεις γευσιγνωσίας κρασιού.
Πιο πρόσφατα, ωστόσο, τα ξενοδοχεία εμπιστεύτηκαν τη σταθερή φήμη της καλλιέργειας βιομηχανικής κάνναβης της περιοχής του Mendocino, ανοίγοντας στο Madrones το κέντρο Bohemian Chemist. Μεταξύ άλλων, το εν λόγω κέντρο διαθέτει δικό του brand και ιδιωτική φάρμα, η οποία παράγει προϊόντα από κάνναβη.
Όπως διαπιστώνουν οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων, οι επισκέπτες της οινογνωσίας, εκδηλώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την κάνναβη. Και ενώ κάποια ξενοδοχεία 4 ή 5 αστέρων διστάζουν να αγκαλιάσουν τον τουρισμό κάνναβης επειδή φοβούνται ότι θα αποξενώσουν την πελατεία τους, η εμπειρία των ιδιοκτητών Madrones και the Brambles αποδεικνύει ακριβώς το αντίθετο.
Ενθαρρυμένοι πια από τα θετικά σχόλια των επισκεπτών, οι ιδιοκτήτες ξεκίνησαν τους τελευταίους μήνες την ανάπτυξη ενός ισχυρού προγράμματος σχετικού με τον τουρισμό κάνναβης, συμπεριλαμβανομένων των περιηγήσεων στη φάρμα κάνναβης, αλλά και μιας σειράς δείπνων 7 πιάτων με έγχυση κάνναβης, η οποία υπολογίζεται σε περίπου δύο χιλιοστόγραμμα.
Το προσεχές διάστημα, τα εν λόγω ξενοδοχεία θα εγκαινιάσουν και ένα σαλόνι κατανάλωσης κάνναβης, το οποίο θα περιλαμβάνει και εστιατόριο. Επιπλέον, στις γαμήλιες δεξιώσεις, υπάρχει πλέον πρόβλεψη για παροχή υπηρεσιών σχετικών με την κάνναβη, διότι όπως αναφέρουν οι ιδιοκτήτες, σήμερα οι καλεσμένοι δεν αρκούνται μόνο στα ποτά, θέλουν πραγματικά να καταναλώνουν κάνναβη στους γάμους. Αυτός είναι ένας ακόμη δείκτης για τους ξενοδόχους της Καλιφόρνια, ο οποίος όπως εκτιμούν αποδεικνύει ότι η κάνναβη γίνεται ολοένα και περισσότερο mainstream, γεγονός που πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους και να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους προς αυτή την κατεύθυνση, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.