Λίγο πριν την πρεμιέρα στο MEGA, το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει απρόοπτα, μυστικά από τα γυρίσματα, αποκλειστικές φωτογραφίες και συνομιλεί με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη που δεν κρύβει την αγωνία του για το μεγάλο comeback.
Τι αισθάνεσαι τώρα που έφτασε η ημέρα της πρεμιέρας του «Maestro», τον ρωτώ λίγο πριν από την πρεμιέρα του. «Βλέποντας στο μοντάζ το αποτέλεσμα και τον τρόπο που οι ήρωες εξελίσσονται, αισθάνομαι πως έχω καταφέρει να πω αυτή την ιστορία καλύτερα απ’ όσο φανταζόμουν όταν την έγραφα. Αυτό από μόνο του με κάνει να αισθάνομαι λίγο πιο ήσυχος και περήφανος που κάναμε αυτή τη δουλειά», μου απαντά και του ζητώ να μου πει τι έμεινε ως εμπειρία από την προετοιμασία της σειράς και τα γυρίσματα. «Η αγωνία αν θα τα καταφέρω να πω την ιστορία όπως ήθελα. Μεγάλη αγωνία και πίεση χρόνου. Ομως είχα με το μέρος μου ένα πολύ βασικό στοιχείο: ταλαντούχους συνεργάτες και όλους τους ανθρώπους του νησιού που με βοήθησαν».
Και κάπως έτσι ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επιστρέφει απόψε, στις 22.30 με μια νέα σειρά, με ένα καστ εντυπωσιακό και μια ιστορία διαφορετική από αυτές που συναντά στο γυαλί ο τηλεθεατής τα τελευταία χρόνια.
Η ιστορία άρχισε να γράφεται την περίοδο του lockdown, πιο πολύ για να περάσει η ώρα του, και στην πορεία είδε ότι είχε την προοπτική να γίνει σειρά. Μέχρι τότε ο Παπακαλιάτης ήθελε μόνο να γράφει και να προετοιμάζεται για τα επόμενά του βήματα. Αυτό απαιτούσε χρόνο και η Αμερική, με αφορμή την τελευταία ταινία, του έδωσε αυτή την ελευθερία και την αποστασιοποίηση που ήθελε. Εκεί έγραψε την επόμενη ταινία του, έκανε επαφές.
Οταν αποφάσισε να κάνει το «Maestro» είχαμε ήδη κάνει μια κουβέντα, περισσότερο ανιχνευτική, για την πορεία που θα ακολουθούσε ένα νέο εγχείρημα σε ένα κανάλι που πίστευε εξαρχής στη μυθοπλασία και ήθελε να επιμείνει με οποιοδήποτε «κόστος». «Το MEGA μου έκανε μια πολύ ωραία πρόταση, όπου μου έδωσε τον χρόνο που ήθελα προκειμένου να αφηγηθώ την ιστορία μου, χωρίς εκπτώσεις, χωρίς καθυστερήσεις και με απόλυτη εμπιστοσύνη και αμοιβαία εκτίμηση. Άρα ήταν η πιο γρήγορη και ξεκάθαρη επαγγελματική κίνηση που έχω κάνει ποτέ. Και πιστεύω ότι καλά έκανα. Είναι άψογοι επαγγελματίες».
Το story
Η ιστορία είναι αρκετά σύνθετη και αποτελείται από επιμέρους διαφορετικές ιστορίες. Εχει να κάνει με έναν μουσικό, τον Ορέστη, που λίγο μετά το lockdown τον καλούν στο νησί των Παξών προκειμένου να στήσει ένα φεστιβάλ μουσικής. Εκεί ο Ορέστης θα βρεθεί αντιμέτωπος και μπλεγμένος με όλη την κοινωνία του νησιού και κατ’ επέκταση με όλες τις παθογένειές της. Και φυσικά τον έρωτα, που θα τον βρει στο πρόσωπο της Κλέλιας, μιας νεαρής κοπέλας που ετοιμάζεται να φύγει για την Αθήνα για να αρχίσει τη ζωή της. Είναι 8 πρωταγωνιστές, 4 ιστορίες που μπλέκονται μεταξύ τους και που μέσα από ένα ακραίο γεγονός όλοι γίνονται συνένοχοι. Ομως το κυρίαρχο στοιχείο στην ιστορία είναι η μουσική. Από εκεί ξεκινούν όλα.
Ο Χριστόφορος έπεισε τη Χαρούλα Αλεξίου να συμμετέχει. «Της έδωσα να διαβάσει τα πρώτα τρία επεισόδια ελπίζοντας πως θα της αρέσει και τελικά είπε το “ναι”». «Ηταν για μένα μια πάρα πολύ ωραία περιπέτεια. Ηθελα να αποδείξω ότι μπορώ να το κάνω. Ηθελα να τον δικαιώσω (σ.σ.: τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη) και νομίζω ότι τον είδα πολλές φορές ευχαριστημένο. Θυμάμαι όταν γυρίσαμε την πρώτη σκηνή με τη Μαρία που έχασα τα λόγια μου γιατί έλεγα από μέσα μου ότι “τώρα παίζω με τη Μαρία Καβογιάννη, τι θα λέει;”», θα πει η Χάρις Αλεξίου για τη συμμετοχή της, πρώτη φορά, σε τηλεοπτική σειρά. Το ίδιο και η Μαρία Καβογιάννη, για την οποία ο Χριστόφορος θα πει συχνά πως είναι το γούρι του. Η ιστορία της στη σειρά είναι η πιο σκληρή γιατί έχει να κάνει με την ενδοοικογενειακή βία και θέλει πολύ προσεκτικό και λεπτό χειρισμό. Και μαζί με τον Γιάννη Τσορτέκη έχουν «ζωγραφίσει».
Για να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, όπως συνηθίζει άλλωστε, κάνει γυρίσματα με υλικό που θα κάλυπτε πέντε σειρές και όχι μία. Είναι τελειομανής και ακόμη και για την παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει γύρισμα εξάωρο.
Πίσω από την κάμερα
Το «ΘΕΜΑ» ζήτησε να μπει λίγο στα παρασκήνια αυτής της προσπάθειας. Να τραβήξει την κουρτίνα και να δει αλλά και να ακούσει όλα όσα συνέβησαν και ποτέ δεν θα τα δείξει η κάμερα. Και δεν είναι λίγα όσα συνέβησαν…
Από τις 25 Αυγούστου και για δυόμισι μήνες όλο το συνεργείο (ηθοποιοί, τεχνικοί κ.λπ.) εγκαταστάθηκε στους Παξούς και την Κέρκυρα για τις ανάγκες των γυρισμάτων της σειράς. Φυσικά και έγιναν γυρίσματα και στην Αθήνα. Πάντως, όλο το νησί των Παξών προσέφερε τη στήριξή του στην παραγωγή και τους ηθοποιούς.
Οι μαθητές που θα δούμε στη σειρά είναι οι μαθητές από τα σχολεία των Παξών – μόνιμοι κάτοικοι του νησιού. Επίσης, σε όλες τις ομαδικές σκηνές της σειράς παίζουν μόνο κάτοικοι των Παξών. Στα γυρίσματα συμμετείχαν όλες οι Φιλαρμονικές των Παξών, καθώς και η Συμφωνική Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» από την Κέρκυρα, η οποία παίζει στο φεστιβάλ μουσικής που θα δούμε στο τελευταίο επεισόδιο.
Η Κλέλια Ανδριολάτου έκανε για έξι μήνες μαθήματα πιάνου και στη σειρά παίζει η ίδια. Ειδικότερα, στο πρώτο επεισόδιο τη βλέπουμε να παίζει το μουσικό κομμάτι «Clair de Lune» (του Ντεμπισί). Μαθήματα πιάνου έκανε και ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης.
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στους Παξούς τούς έπιασε η κακοκαιρία «Μπάλος». Σε ένα βραδινό γύρισμα που έπρεπε να γίνει μεσοπέλαγα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έστειλε προειδοποιητικό μήνυμα μέσω του 112 και χτυπούσαν όλα τα κινητά ταυτόχρονα. Το γύρισμα έπρεπε να ολοκληρωθεί άμεσα ώστε να επιστρέψουν στη στεριά. Ωστόσο, όλα πήγαν καλά και έγιναν με απόλυτη ασφάλεια. Επίσης, λόγω κακοκαιρίας, τα γυρίσματα διακόπηκαν για τέσσερις ημέρες. Γυρίστηκαν σκηνές στο παλαιότερο σχολείο των Παξών και ένα συγκινητικό περιστατικό που αφηγούνται οι συντελεστές είναι ότι ένας δάσκαλος μουσικής, υπερήλικας πια, που δίδασκε σε εκείνο το σχολείο, παρακολουθούσε συχνά τα γυρίσματα.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης ήθελε να γράψει μια ιστορία με βάση τη μουσική. Ταυτόχρονα ήθελε να τη γυρίσει στο νησί του, τους Παξούς, από το οποίο κατάγεται κατά το ήμισυ. Τον ενδιέφερε, μέσα από οκτώ διαφορετικούς ανθρώπινους χαρακτήρες, να περιγράψει οκτώ «μοντέλα» της κοινωνίας. Το έκτο επεισόδιο του «Maestro» είναι μια «παρένθεση» στην ιστορία της σειράς. Είναι γυρισμένο σαν μια ανεξάρτητη «ταινία», η οποία αφορά τη ζωή του ήρωα (Ορέστη) πριν αυτός πάει στους Παξούς. Στο επεισόδιο αυτό θα δούμε σε guest ρόλους τον Χρήστο Λούλη και τον Αλέξανδρο Μυλωνά.
Κάθε επεισόδιο της σειράς έχει δικό του τίτλο, σαν να πρόκειται για ταινία, και αφηγητής είναι κάθε φορά κι ένας άλλος ήρωας. Ωστόσο, μια κοινή πλοκή δένει όλους τους χαρακτήρες.
Ο Κώστας Χρηστίδης έχει γράψει πρωτότυπη μουσική για το «Maestro» – έγραψε μουσική και για τις δύο κινηματογραφικές ταινίες του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, το «Αν…» και το «Ενας άλλος κόσμος». Στη σειρά ακούγονται και κομμάτια από όλα τα είδη μουσικής (τζαζ, κλασικά, ελληνικά, γνωστά τραγούδια των Queen και των U2). Η μουσική διαπερνά όλη τη σειρά. Στα εννιά επεισόδια του «Maestro», ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης αφηγείται αριστοτεχνικά μια συναρπαστική ιστορία πάθους και σύγκρουσης. Ενα καστ ταλαντούχων ηθοποιών ενσαρκώνει πολυδιάστατους ήρωες, μέσα από τους οποίους ο δημιουργός επιχειρεί να εμβαθύνει στην ψυχοσύνθεση χαρακτηριστικών τύπων της κοινωνίας μας.
Οι πρωταγωνιστές
Ο Ορέστης είναι μουσικός και φτάνει στους Παξούς με αφορμή τη διοργάνωση του φεστιβάλ μουσικής του νησιού. Εκεί θα γνωρίσει όλη τη μικρή κοινωνία. Η συνάντησή του με τη νεαρή Κλέλια θα είναι η αφορμή για να βρεθεί μπλεγμένος σε ακραίες καταστάσεις. Πρωταγωνιστούν: Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Χάρις Αλεξίου, Μαρία Καβογιάννη, Φάνης Μουρατίδης, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Αντίνοος Αλμπάνης, Στεφανία Γουλιώτη, Γιάννης Τσορτέκης, Κλέλια Ανδριολάτου, Ορέστης Χαλκιάς, Γιώργος Μπένος, Δημήτρης Κίτσος, Σάντρα Σαραφάνοβα, Τόνια Μαράκη, Γιώργος Μπινιάρης.