Ελάτε να πουλήσετε τα ρούχα που δεν φοράτε, λέει τώρα η Zara

73

Στις business των μεταχειρισμένων ρούχων μπαίνει και η Zara, ακολουθώντας την τάση της εποχής που θέλει ακόμα και τις εταιρείες του λεγόμενου fast fashion να κάνουν προσπάθειες βιωσιμότητας.

Από τον επόμενο μήνα, οι καταναλωτές στη βρετανική αγορά θα μπορούν να επιδιορθώσουν ρούχα που έχουν αγοράσει από τα καταστήματα Zara, ανεξαρτήτως του πότε τα αγόρασαν. Η υπηρεσία θα περιλαμβάνει αντικατάσταση κουμπιών, φερμουάρ, επιδιόρθωση στριφωμάτων και άλλα και θα διατίθεται τόσο στα καταστήματα όσο και online.

Επίσης, οι καταναλωτές στη Βρετανία θα μπορούν να πουλήσουν τα μεταχειρισμένα ρούχα τους αλλά και να αγοράσουν ρούχα Zara από δεύτερο χέρι, χρησιμοποιώντας μία νέα πλατφόρμα. Παράλληλα, θα μπορούν να δωρίζουν ρούχα που δεν θέλουν, ανεξαρτήτως του brand, σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η προσπάθεια της Zara να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των ρούχων της έρχεται σε μία εποχή που οι αλυσίδες του fast fashion δέχονται έντονες επικρίσεις για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο, καθώς ευθύνονται έως και για το 10% των εκπομπών ρύπων παγκοσμίως.

Με online καταστήματα σε περίπου 200 χώρες, τα προϊόντα της Zara είναι ήδη ανάμεσα στα πρώτα στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ρούχων. Ρούχα και αξεσουάρ Zara από δεύτερο χέρι μπορεί κανείς να αγοράσει από πλατφόρμες όπως οι Depop, Vestiaire, Asos Marketplace και Re-fashion.

Στην πλατφόρμα της Zara, οι πωλητές θα ανεβάζουν τις δικές τους φωτογραφίες, ενώ οι πληροφορίες για το αρχικό προϊόν θα διατίθενται από την εταιρεία.

Σημειώνεται ότι και τα βρετανικά πολυκαταστήματα Selfridges σχεδιάζουν στροφή στην αγορά μεταχειρισμένων, καθώς στοχεύουν το 45% των συναλλαγών τους να προέρχονται από τις πωλήσεις δεύτερο χέρι, τις ενοικιάσεις και τις επιδιορθώσεις ρούχων έως το τέλος της δεκαετίας.

Μια αγορά δισεκατομμυρίων

Κατά πολλούς, τα μεταχειρισμένα ρούχα είναι το «next big thing» της μόδας, καθώς για την Generation Z, τα ρούχα από δεύτερο χέρι είναι cool. Η εξαγορά της Depop αντί 1,63 δισ. δολαρίων από την Etsy, πέρυσι, αποδεικνύει τη δυναμική μιας αγοράς που σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Etsy, μόνο στις ΗΠΑ θα πραγματοποιεί τζίρο 64 δισ. δολαρίων έως το 2024.

Το νούμερο μπορεί να φαντάζει υπερβολικό για όσους ανήκουν στις προηγούμενες γενιές. Όμως η Generation Z αλλάζει τα δεδομένα και στην κατανάλωση. Η γενιά αυτή έχει πολύ μεγαλύτερη επίγνωση του αποτυπώματος της fast fashion και του σύγχρονου μοντέλου κατανάλωσης στο περιβάλλον. Για αυτό και τα βίντεο με τις «ανακαλύψεις» διάφορων influencers σε μαγαζιά μεταχειρισμένων ρούχων συγκεντρώνουν εκατομμύρια views στο YouTube και στο TikTok.

Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων πολυτελών ρούχων και άλλων ειδών αυξήθηκαν πέρυσι 65% σε σχέση με τα επίπεδα του 2017 συγκριτικά με την αύξηση 12% των νέων πολυτελών ειδών, σύμφωνα με την Bain & Co.

Για τα μεγάλα πολυτελή brands, η τάση απειλεί να πλήξει τις πωλήσεις των νέων προϊόντων τους ή να υπονομεύσει την τιμολογιακή τους ισχύ, αναφέρουν στελέχη του χώρου. Πολυτελή brands, όπως Hermes, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton και Chanel, έχουν ήδη γνωστοποιήσει ότι δεν ενδιαφέρονται να μεταπωλούν τα εμπορεύματά τους.

Ωστόσο, υπάρχουν ευκαιρίες. H Kering, γνωστή από το brand Gucci, η Burberry και η Stella McCartney έχουν αρχίσει να συμμετέχουν στην αγορά μεταχειρισμένων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, προσφέρθηκαν να επαναγοράσουν κάποια κομμάτια από τους πελάτες και να μεταπωλήσουν οι ίδιες τα είδη αυτά ή να τα προωθήσουν σε online πλατφόρμες που πωλούν μεταχειρισμένα επώνυμα ρούχα.

moneyeview.gr

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις