Στο κυμα συμπαράστασης για τον καθηγητή που παραιτήθηκε απο το ΕΠΑΛ Αργοστολίου εξ αιτίας περιστατικών εκφοβισμού σε βάρος του απο μαθητές , σύμφωνα με καταγγελίες του, προστίθεται και η επιστολή του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου στο οποίο είχε υπηρετήσει την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Η Επιστολή του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου είναι η ακόλουθη:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Κίσσαμος, 24/10/2022
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΣΣΑΜΟΥ Αρ. Πρωτ. : 376
Προς:
Υπουργείο Παιδείας
υπόψη κ. Κεραμέως Ν.
Θέμα: Παραίτηση συναδέλφου Θεόδωρου …
Αξιότιμη κ. υπουργέ
Με θλίψη ενημερωθήκαμε για την παραίτηση του περυσινού εξαιρετικού συναδέλφου μας, βιολόγου εκπαιδευτικού, Θεόδωρου …………..
Με μεγάλη θλίψη, διότι αυτό όχι μόνο έχει μεγάλο κόστος για τον ίδιο (δεν έχει δικαίωμα διορισμού για τα επόμενα δύο χρόνια), αλλά δημιουργείται ταυτόχρονα μια μεγάλη απώλεια για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπου μπορεί προφανώς να προσφέρει πολλά.
Γνωρίζουμε καλά τον εκπαιδευτικό, την εργατικότητά του και το ήθος του. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τα προβλήματα μαθητών που αντιμετώπιζαν τόσο μαθησιακές όσο και οικογενειακές δυσκολίες, προσπαθώντας να επιτύχει την ομαλή ένταξη τους στη μαθησιακή διαδικασία.
Πέρα από την εργασία του πέρυσι στο σχολείο μας ως αξιόλογος εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, διέθεσε άπειρο χρόνο και ενέργεια σε ένα πρόγραμμα του σχολείου μας (στα πλαίσια του διεθνούς προγράμματος CONNECT της ΠΔΕ Κρήτης) για την προέλευση της ροζ άμμου στις δημοφιλείς παραλίες της περιοχής μας. Ήρθε σε επαφή με επιστήμονες στη Γερμανία, εργάστηκε με μαθητές στα μικροσκόπια και τελικά διαχύθηκε η έρευνα σε όλη την τοπική κοινωνία, με πολλές κοινοποιήσεις, λόγω του μεγάλου οικονομικού και τουριστικού ενδιαφέροντος. Χάρη σε αυτόν, η παγκοσμίως γνωστή ιστοσελίδα των τρηματοφόρων έχει πλέον και δείγμα από τη ροζ άμμο της περιοχής μας https://foraminifera.eu/loc.php?locality=Falasarna . Παράλληλα συμμετείχε ενεργά ως υπεύθυνος ομάδας στο πρόγραμμα Erasmus+, που υλοποιείται στο σχολείο μας, με αντικείμενο τη βιοποικιλότητα, δαπανώντας αφειδώς προσωπικό χρόνο.
Οι μαθητές του σχολείου μας τον εκτίμησαν απεριόριστα.
Για όλους όσοι τον γνώρισαν είναι αντιληπτό ότι η παραίτηση του είναι απόρροια μιας απόλυτα ανυπόφορης ψυχολογικής πίεσης που τον εξώθησε σε αυτήν την ενέργεια. Ξέρουμε καλά ότι αγαπά και είναι προσηλωμένος στο εκπαιδευτικό του έργο , το οποίο ασκεί με συνέπεια και αφοσίωση.
Αν, λοιπόν, αξιόλογοι εκπαιδευτικοί, που έχουν τη διάθεση να προσφέρουν τα μέγιστα στην εκπαίδευση, εξαναγκάζονται σε παραίτηση και απομακρύνονται από το σχολείο, για δύο χρόνια μάλιστα, αναρωτιέται κάποιος εύλογα, τι είδους εκπαιδευτικούς θέλουμε;
Τι μήνυμα θα περάσει; Τι μέλλον βελτίωσης υπάρχει στην εκπαίδευση;
Υπόψη, ότι ο εκπαιδευτικός στη διεξοδική του ανάλυση, δεν επιρρίπτει τόσο τις ευθύνες στους μαθητές όσο σε ένα σύστημα που επιτρέπει να υπάρχουν φυτώρια, όπου καλλιεργούνται πολίτες που επιδεικνύουν τα χαρακτηριστικά που αναφέρει (εκφοβισμό, νταηλίκι, επιθετικότητα, ασέβεια, χυδαιότητα). Το σύστημα είμαστε όλοι: Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και βέβαια η Πολιτεία. Και το μεγάλο ερώτημα είναι τι σκοπεύει να κάνει το Υπουργείο Παιδείας;
Ένα σενάριο είναι να ακουστούν οι συνήθεις ρητορείες από όλους τους υπεύθυνους, μέχρι να ξεχαστεί το θέμα στο χρόνο. Ένα άλλο σενάριο όμως που έχετε είναι να αδράξετε την ευκαιρία που σας δίνει ο συνάδελφος και «να σπάσουν αυγά» όπως προτείνει. Είναι ένα σενάριο που επιζητά όλη η ελληνική κοινωνία.
Θεωρούμε όμως ως πρώτο και αναγκαίο βήμα την άμεση επιστροφή του συναδέλφου μας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο τρόπος επαφίεται στη διακριτική σας ευχέρεια. Η επάνοδος του θα σημάνει ότι θα έχει κερδίσει η εκπαίδευση έναν άξιο, μάχιμο εκπαιδευτικό.
Με εκτίμηση
Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου
Ο διευθυντής
…
Εκ μέρους του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου
Η πρόεδρος
…
Εκ μέρους του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Κισσάμου
Ο πρόεδρος
…
Από την ανάγνωση και μόνο της επιστολής και χωρίς να γνωρίζω τίποτε άλλο για τον παραιτηθεντα αναπληρωτή καθηγητή, αντιλήφθηκα ότι προκειται για άτομο πολυ αξιόλογο, καταρτισμένο και με ήθος! Θεωρώ λοιπον ότι αποτελει το προτυπο του εκπαιδευτικου που ο κάθε νοήμων άνθρωπος θα ήθελε για τα παιδια του! Θα συνιστούσα λοιπόν στην Υπουργό Παιδείας όχι μόνο να μη κάνει αποδεκτή την παραιτηση του αλλά να επιδιώξει με κάθε τροπο τη μονιμοποίηση του! Η δημόσια εκπαίδευση θεωρώ ότι έχει μεγάλη ανάγκη από τέτοια άτομα.