Ισχυρή εικόνα για τα ταξίδια το 2023, δείχνουν τα δεδομένα των εταιρειών του Expedia Group. Κυριαρχούν οι απροσδόκητες τάσεις, σύμφωνα με την Expedia, την Hotels.com και την Vrbo, ενώ το 43% θα αυξήσει τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του για το επόμενο έτος.
Τα ταξίδια το 2023 θα έχουν να κάνουν με το «όχι» στο κανονικό, το σπάσιμο της ρουτίνας και την αναζήτηση για εμπειρίες χωρίς συμβιβασμούς.
«Βλέπουμε μια έξαρση ταξιδιών σε πολιτιστικές πρωτεύουσες, ένα νέο κύμα ενδιαφέροντος για καταφύγια ευεξίας και μια απότομη αύξηση της ζήτησης για υπαίθριους προορισμούς πέρα από τις παραλίες και βουνά», δήλωσε ο Jon Gieselman, πρόεδρος της Expedia brands, σχολιάζοντας τα στοιχεία.
Μια αισιόδοξη βιομηχανία
Για πρώτη φορά, οι ταξιδιωτικές τάσεις του 2023 δημοσιεύονται ταυτόχρονα με πληροφορίες από επαγγελματίες του κλάδου, από αεροπορικές εταιρείες έως ξενοδοχεία, οικοδεσπότες ενοικίασης και πολλά άλλα.
Σε μια προσαρμοσμένη αναφορά για ταξιδιωτικούς συνεργάτες, ο Expedia Group αποκαλύπτει τους τρόπους με τους οποίους η πανδημία άλλαξε για πάντα τα ταξίδια. Η έρευνα δείχνει τα υψηλότερα επίπεδα αισιοδοξίας από το 2020.
Οι περισσότεροι αναλυτές λένε ότι τα ταξίδια αναψυχής (71%) και τα επαγγελματικά ταξίδια (70%) θα επιστρέψουν στα προ του 2020 επίπεδα εντός δύο ετών.
Ενώ οι ταξιδιώτες που αναζητούσαν μια αλλαγή σκηνικού κράτησαν τον κλάδο στη ζωή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όλα τα βλέμματα είναι τώρα στραμμένα στην επιστροφή των διεθνών και επαγγελματικών ταξιδιών.
Περισσότεροι από τους μισούς (51%) στον κλάδο λένε ότι οι επιχειρήσεις είναι η υψηλότερη προτεραιότητα του οργανισμού τους το 2023.
Μια άλλη εικόνα από τον κλάδο του κλάδου δείχνει ότι οι ταξιδιώτες επιλέγουν ότι ευθυγραμμίζεται με τις προσωπικές τους αξίες, όπως η βιωσιμότητα, η ένταξη και η προσβασιμότητα.
Οι περισσότερες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις (60%) πραγματοποίησαν αλλαγές στον τελευταίο χρόνο, ώστε να είναι οι υπηρεσίες τους χωρίς αποκλεισμούς και προσβάσιμες.
Η βιωσιμότητα συνδέεται με το μάρκετινγκ ως τις υψηλότερες επενδύσεις για το 2023, με έναν στους πέντε επαγγελματίες του κλάδου να λέει ότι σχεδιάζει να επενδύσει στη βιωσιμότητα το επόμενο έτος.
Οι απροσδόκητες ταξιδιωτικές τάσεις το 2023
Expedia: Έμπνευση από σειρές της τηλεόρασης
Η κράτηση για ταξίδια μετά από μια δημοφιλή νέα σειρά στην τηλεόραση (set-jetter), θα γίνει σοβαρή υπόθεση το 2023.
Η έρευνα της Expedia επιβεβαιώνει ότι οι ταινίες και οι τηλεοπτικές εκπομπές με ροή είναι πλέον οι κορυφαίες πηγές έμπνευσης (40%), ξεπερνώντας την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (31%).
Επιπλέον, η μικρή οθόνη θεωρείται πλέον εφάμιλλη με τις συστάσεις από συγγενείς και τους φίλους όσον αφορά στην έμπνευση.
- Στις ΗΠΑ, περισσότερα από τα δύο τρίτα (68%) των ταξιδιωτών σκέφτηκαν να επισκεφθούν έναν προορισμό αφού τον είδαν σε μια εκπομπή ή ταινία σε μια πλατφόρμα ροής και το 61% έκανε κράτηση για ένα ταξίδι.
- Στους κορυφαίους προορισμούς set-jetter περιλαμβάνονται η Νέα Ζηλανδία, με τα τοπία της να εμφανίζονται σε μια από τις πιο επικές σειρές φέτος, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και τα εκπληκτικά παραλιακά θέρετρα της Χαβάης.
Expedia: Πολιτιστικές Πρωτεύουσες
Τα εθνικά πάρκα και τα αγροτικά καταφύγια είχαν μεγάλες στιγμές τα τελευταία δύο χρόνια. Τώρα, ήρθε η ώρα για τις πόλεις να δουν μια επιστροφή.
Με βάση τη ζήτηση των ταξιδιωτών, οι περισσότεροι από τους προορισμούς που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις είναι πόλεις πλούσιες σε πολιτισμό, όπου οι γιορτές τέχνης και πολιτισμού επανέρχονται σε πλήρη εξέλιξη.
Στην εφαρμογή Expedia, οι top πολιτιστικές πρωτεύουσες είναι:
- Εδιμβούργο, Σκωτία
- Λισαβόνα, Πορτογαλία
- Τόκιο, Ιαπωνία
- Δουβλίνο, Ιρλανδία
- Νέα Υόρκη , ΗΠΑ
- Σύδνεϋ, Αυστραλία
- Ντουμπάι , ΗΑΕ
- Μόντρεαλ, Καναδάς
- Μόναχο, Γερμανία
- Μπανγκόκ, Ταϊλάνδη
Hotels.com: Superstars τα 3* ξενοδοχεία
Οι ταξιδιώτες αναζητούν πιο έξυπνους τρόπους για να δουν τον κόσμο, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.
Στις ΗΠΑ, σχεδόν το ένα τρίτο (32%) των ταξιδιωτών ενδιαφέρεται περισσότερο για την σχέση ποιότητας/τιμής από ποτέ.
Τα στοιχεία της Hotel.com δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες -περισσότερο από 20% παγκοσμίως- ενδιαφέρονται για ξενοδοχεία τριών αστέρων.
Το 2023, το 40% των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ σχεδιάζει να μείνει σε ξενοδοχεία 1–3 αστέρων και το 34% σχεδιάζει να κάνει κράτηση για διακοπές με δωρεάν πάρκινγκ ή πρωινό.
Επιδεικνύοντας μια αλλαγή νοοτροπίας από τη νοοτροπία του bucket-list μετά την πανδημία και προχωρώντας προς μια πιο αυθόρμητη προσέγγιση.
Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών προτιμά να πραγματοποιήσει περισσότερα ταξίδια σε καταλύματα τριών αστέρων παρά να ξεκουραστεί σε μια μεγάλη πολυτελή απόδραση.
Ωστόσο, λιγότερα αστέρια δεν σημαίνουν χαμηλότερα πρότυπα. Πολλά καταλύματα του είδους, προσφέρουν εξαιρετικές ανέσεις, καλαίσθητους εσωτερικούς χώρους και μοναδικές δονήσεις ως πρότυπο.
Hotels.com: Διαλείμματα ευεξίας
Σύμφωνα με τη Hotels.com, οι περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς (53%) αναζητούν διαλείμματα ευεξίας, αλλά επικαλούνται πλήξη για παραδοσιακά καταφύγια και θέλουν να ζήσουν κάτι πιο συναρπαστικό το 2023.
Οι Millennials είναι οι κορυφαίοι οδηγοί σε αυτό, καθώς το 60% αναζητά εναλλακτικές αποδράσεις ευεξίας. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες θέλουν να εξερευνήσουν νέες προσφορές στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, ο Gen Z ταξιδιώτης έχει διαφορετική άποψη και θα προτιμούσε να κλείσει μια περιπέτεια στη Νορβηγία, την Τουρκία, την Ελβετία, την Ισλανδία και τη Σρι Λάνκα.
Για να κατακτήσουν αυτήν την αφυπνισμένη αγορά τα ξενοδοχεία προσφέρουν προηγούμενα προγράμματα αναζωογόνησης και πρακτικές δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τους ταξιδιώτες να έρθουν από κοντά στη φύση.
Όσο πιο ιδιόμορφη είναι η δραστηριότητα τόσο το καλύτερο. Η συλβοθεραπεία, το μπάνιο στο δάσος και η συγκομιδή φρούτων είναι πιο δημοφιλής από τις κλασικές δραστηριότητες όπως μαθήματα μαγειρικής, αθλητικές διακοπές και συνεδρίες διαλογισμού.
Vrbo: Τα διαπιστευτήρια κουζίνας
Τα διαπιστευτήρια κουζίνας είναι απαραίτητα, καθώς οι ταξιδιώτες θέλουν με την άνεση τους σε ένα ιδιωτικό εξοχικό σπίτι της Vrbo.
Οι υπαίθριες κουζίνες, οι φούρνοι πίτσας και οι φριτέζες είναι τα τρία κορυφαία που χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες.
Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες στις ΗΠΑ (43%) χρησιμοποιούν το μαγείρεμα για να μειώσουν το κόστος.
Οι ταξιδιώτες αναζητούν τις προτιμώμενες ανέσεις σε ολόκληρο το σπίτι τους, αντί να εστιάζουν στην τοποθεσία.
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (57%) θα κλείσουν ένα μοναδικό εξοχικό σπίτι σε έναν λιγότερο γνωστό, αρκεί να έχει τις ανέσεις που θέλουν.
Vrbo: Ρουστίκ αποδράσεις
Οι ρουστίκ αποδράσεις αυξάνονται, καθώς οι ταξιδιώτες λαχταρούν ιδιωτικές εξοχικές κατοικίες με άφθονο χώρο και συναρπαστική θέα.
Η ζήτηση για σπίτια Vrbo σε δυτικούς προορισμούς των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά περισσότερο από 30% από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως τον Αύγουστο του 2022, καθώς οι ταξιδιώτες επιδιώκουν να επανασυνδεθούν με τη φύση.
Επιπλέον, το 42% ταξιδιωτών στις ΗΠΑ βρίσκουν έμπνευση στα εντυπωσιακά τοπία στους προορισμούς.
Οι ταξιδιώτες μπορούν να ζήσουν τις δυτικές φαντασιώσεις τους κάνοντας κράτηση σε πολυτελές κατάλυμα, ράντσο ή σε αγροικία.
Για ανάλογο σπίτι στην Ευρώπη, οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση για ανακαινισμένους αχυρώνες και αγροικίες στο ύπαιθρο της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Όσοι αναζητούν τη συγκίνηση επίσης αγροικίες στο ύπαιθρο της Αυστραλίας με θέα σε αμπελώνες.
Vrbo: Κρυμμένα διαμάντια
Οι ταξιδιώτες εξερευνούν επίσης ανεπιτήδευτες τοποθεσίες και νέα μέρη. Τα κορυφαία κρυμμένα πετράδια στις ΗΠΑ έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Όμορφες λίμνες, όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να απολαύσουν ήρεμη θέα.
Η ζήτηση για τις ιδιωτικές εξοχικές κατοικίες της Vrbo σε καθέναν από αυτούς τους αντισυμβατικούς προορισμούς έχει αυξηθεί κατά 30% ή περισσότερο από τον Σεπτέμβριο του 2021, σε:
- Νάμπα, Αϊντάχο
- Γκρίνσμπορο, Βόρεια Καρολίνα
- Λέιτον, Γιούτα
- Ιρμο, Νότια Καρολίνα
- Ονεόντα, Νέα Υόρκη
- Χάμπτον, Μπιρτζίνια
- Μπρίστολ, Ρόουντ Άιλαντ
- Σποκέιν, Ουάσιγκτον
- Λας Κρούσες, Νέο Μεξικό
- Μισούλα, Μοντάνα