Η αύξηση του κόστους διαβίωσης των Ευρωπαίων έχει περιορίσει τα έξοδά τους σε ό,τι αφορά τα ταξίδια και τον τουρισμό, σύμφωνα με έρευνα του γνωστού πρακτορείου ταξιδίων Trivago.
Η έρευνα συμπεριλαμβάνει στοιχεία για τις κρατήσεις μεταξύ Νοεμβρίου και Ιανουάριου και καταδεικνύει πως οι καταναλωτές προτιμούν τα μικρότερης διάρκειας ταξίδια και τα φθηνότερα ξενοδοχεία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, σύμφωνα με τον CFO της εταιρείας Ματίας Τίλμαν.
Ως προς τον αριθμό των κρατήσεων, αυτός παραμένει σε παρόμοια επίπεδα με τα προ-πανδημικά. Οι τουριστικές συνήθειες αυτές υποδεικνύουν πως αν και οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν αρχίσει να αποφεύγουν τις ακριβότερες επιλογές, δεν έχουν σταματήσει τα ταξίδια και τις διακοπές. Η αλλαγή των συνηθειών τους αυτή αναμένεται να προκαλέσει αύξηση στις κρατήσεις στις οικονομικότερες αεροπορικές εταιρείες.
«Οι καταναλωτές φαίνεται πως μεταβαίνουν στα φθηνότερα εισιτήρια και δωμάτια ή απλά μελετούν καλύτερα τις επιλογές τους», τόνισε ο Μ. Τίλμαν, προσθέτοντας πως «κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές μειώνουν τη διάρκεια των ταξιδιών τους κατά 10%».
Οι 5 κορυφαίοι προορισμοί
Οι φθηνότεροι προορισμοί της Μεσογείου φαίνεται πως προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τον Μ. Τίλμαν, «οι ταξιδιώτες ψάχνουν για ποιότητα με χαμηλές τιμές και προτιμούν την Ελλάδα και την Ισπανία, ενώ η Κωνσταντινούπολη ανέβηκε στο Top 5 των δημοφιλέστερων προορισμών».
Ο Μ. Τίλμαν ανέφερε πως δεν έχει στοιχεία όσον αφορά το 2023, αφού οι κρατήσεις στην Trivago γίνονται 30-60 ημέρες πριν το ταξίδι.