Ο Μάριος Πορτοκάλης ήταν μόλις 14 χρόνων όταν του δόθηκε η ευκαιρία να γίνει συνδιοργανωτής και τεχνικός διαχειριστής μιας online αμερικανικής κοινότητας βιντεοπαιχνιδιών με παγκόσμια εμβέλεια, της Desire Gaming. Από τότε κατάφερε να επεκτείνει τις γνώσεις του σε πολλαπλούς τεχνικούς τομείς που του επέτρεψαν να δημιουργεί από ηλεκτρονικά παιχνίδια μέχρι εργαλεία αυτοματοποίησης, συστήματα οργάνωσης και προγράμματα πρόληψης προγραμματιστικών σφαλμάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει από νωρίς να ονειρεύεται και να επιδιώκει την ίδρυση μιας δικής του εταιρείας.
Στα 21 του, παράλληλα με τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, εργάστηκε για πρώτη φορά ως προγραμματιστής σε εταιρεία παραγωγής λογισμικού, ενώ στα 22 του υπήρξε για τρία χρόνια Senior Game Programmer στην ελληνική εταιρεία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών Tamasenco, συμβάλλοντας στη δημιουργία βραβευμένων τίτλων.
Αποσκοπώντας στο να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών για κινητά στην Ελλάδα, συνίδρυσε πριν από έναν χρόνο την Pochi, μια ραγδαία αναπτυσσόμενη εταιρεία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως η ανάπτυξη εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας ψυχαγωγικού, εκπαιδευτικού ή ακόμα και διαφημιστικού περιεχομένου για εταιρείες που θέλουν να προωθήσουν το έργο τους με έναν πρωτότυπο τρόπο.
Η Pochi, η οποία ιδρύθηκε στο δυσχερές οικονομικό περιβάλλον της πανδημίας με προσωπικά έξοδα των δύο ιδρυτών, έχει καταφέρει ήδη να καταγράψει εξαψήφιο τζίρο μέσα σε έναν μόλις χρόνο λειτουργίας.
Στόχος του 27χρονου Μάριου παραμένει η μεγιστοποίηση παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών και διαδραστικού περιεχομένου για εταιρείες από όλο τον κόσμο, οι οποίες προωθούν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους μέσω του συγκεκριμένου καναλιού. Μια φιλοδοξία η οποία είναι ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς, προκειμένου να επιτευχθούν οι διαφημιστικοί στόχοι που τίθενται, οι εφαρμογές και τα παιχνίδια πρέπει συχνά να έχουν εκπαιδευτικό και παράλληλα ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Θεμελιώδεις αρχές λειτουργίας της Pochi είναι η διαρκής εκπαίδευση που παρέχεται στο προσωπικό και η τακτική και αναλυτική ενδοεταιρική επικοινωνία, ενώ παράλληλα αναζητεί τρόπους για να επεκταθεί και σε άλλους τομείς.
Mεθοδολογία: Από τις πάνω από 100 υποψηφιότητες που συγκέντρωσε το “Forbes” –είτε μέσω αιτήσεων των ίδιων των ενδιαφερομένων είτε μέσω προτάσεων από ιδρύματα και αρμόδιους φορείς–, η συντακτική ομάδα έκανε μια πρώτη διαλογή και κατέληξε σε 50. Η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους κ.κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο (διευθύνοντα σύμβουλο της Bespoke SGA Holdings), Νίκο Καραμούζη (πρόεδρο του SMERemediumCap και της Grant Thornton Ελλάδος), Μιχάλη Μπλέτσα (διευθυντή Πληροφορικής στο Media Lab του MIT), Θεοχάρη Φιλιππόπουλο (πρόεδρο του Capital.gr, πρόεδρο των Αττικών Εκδόσεων), αξιολόγησε τις 50 υποψηφιότητες με βαθμολογίες από το 1 (χαμηλότερο) έως το 4 (υψηλότερο), βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η οριστική κατάταξη. Η σειρά δημοσίευσης έχει οριστεί σύμφωνα με τη βαθμολογία των μελών (από την υψηλότερη στη χαμηλότερη) και εν συνεχεία, αλφαβητικά. Προϋποθέσεις συμμετοχής στη λίστα “Forbes 30 under 30 Greece 2023” πληρούσαν όσοι είναι γεννημένοι από την 1/1/1993 και μετά.