Νέα ανοίγματα, νέες τάσεις στην τουριστική αγορά, νέες δυνατότητες για τα νησιά του Ιονίου
Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων: «Είμαστε στη σωστή κατεύθυνση για την τουριστική αναβάθμιση των νησιών μας. Υποδομές, εξωστρέφεια, φιλοδοξία και στρατηγική, έλειψαν διαχρονικά. Τα κοιτάμε ένα-ένα»
Στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση «ΙΒΤΜ World 2022», οποία πραγματοποιήθηκε από 29 Νοεμβρίου έως 1η Δεκεμβρίου στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, συμμετείχε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Στόχος των διοργανωτών της Έκθεσης, που πραγματοποιήθηκε στον εκθεσιακό χώρο «Fira Barcelona», ήταν να δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες ν’ ανακαλύψουν το πώς οι σύγχρονες επιχειρηματικές προκλήσεις δημιουργούν ευκαιρίες σε ολόκληρο τον κλάδο και να εξερευνήσουν τη σύγκλιση εκδηλώσεων και επιχειρήσεων πολιτισμού.
Η «ΙΒΤΜ» είναι μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις Β2Β στον κόσμο. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική και πολύπλευρη έκθεση, η οποία συγκεντρώνει τους κυριότερους φορείς της διεθνούς αγοράς τουρισμού MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions). Η τριήμερη διοργάνωση ήταν κατά γενική ομολογία εξαιρετικά επιτυχής. Εκτός από τον διπλασιασμό του αριθμού των επισκεπτών από έτος σε έτος, η «ΙΒΤΜ World 2022» φιλοξένησε περισσότερους από: 2.200 εκθέτες, 10.000 συμμετέχοντες για ποικίλες επαφές, «αγοραστές» με παραπάνω από 60.000 προσυμφωνημένα ραντεβού. Στο πλαίσιο της έκθεσης συναντά κανείς υπεύθυνους λήψης αποφάσεων και παράγοντες επιρροής, προμηθευτές, διανομείς, τελικούς χρήστες, επενδυτές και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, και γενικά κάθε επαφή που χρειάζεται για την προώθηση μίας επιχείρησης ή ενός προορισμού, όπως στην περίπτωση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Ο David Thompson, Διευθυντής Εκδηλώσεων της «IBTM World», σχολιάζει: «Οι επιχειρηματικές εκδηλώσεις επιστρέφουν για να καλύψουν το κενό που άφησαν, αλλά έχουν επίσης «βγει μπροστά» για να καλύψουν το νέο κενό που εμφανίστηκε: εκεί που ζει η επιχειρηματική κουλτούρα. Φέτος, εξετάζουμε πώς η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε, οι εμπειρίες που δημιουργούμε και οι προορισμοί που επισκεπτόμαστε, δημιουργούν κουλτούρες για τις επιχειρήσεις και απίστευτες δυνατότητες για τις εκδηλώσεις προσφέροντας την ευκαιρία για καλύτερα επιχειρηματικά αποτελέσματα».
Ως μέρος της εστίασής της στη δημιουργία πολιτισμού, η «IBTM World 2022» εισήγαγε εφέτος τα IBTM Cultural Roadshows. Σχεδιασμένα για να προβάλλουν διαφορετικούς πολιτιστικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, τα Roadshows διερευνούν πως οι προορισμοί χρησιμοποιούν τη μοναδική τους κουλτούρα για να δημιουργήσουν τεράστιες δυνατότητες στον τομέα των εκδηλώσεων.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων φιλοξενήθηκε στο περίπτερο του ΕΟΤ μαζί με άλλους 32 συνεκθέτες από την Ελλάδα. Το περίπτερο του ΕΟΤ ήταν δίπλα στα περίπτερα των ισπανικών Περιφερειών και αντίστοιχους τουριστικούς οργανισμούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών της Μεσογείου, τουριστικά πρακτορεία και επιχειρήσεις από τον τομέα του τουρισμού.
Το περίπτερο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων είχε μεγάλη επισκεψιμότητα και απήχηση στον κόσμο, καθώς οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από το πλούσιο υλικό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και από τις πληροφορίες που έδιναν οι αρμόδιοι υπάλληλοι, οι οποίοι επέστρεψαν με πολλά αιτήματα επαφών και συνεργασιών προς την Περιφερειακή Αρχή και τους τουριστικούς φορείς των νησιών μας.
Η γενική διαπίστωση είναι ότι υπάρχει δυνατότητα διείσδυσης στον συνεδριακό τουρισμό. Για τα Ιόνια Νησιά αποτελεί πρόκληση να καταλάβουν εκείνο το μερίδιο της αγοράς και το αγοραστικό κοινό, που ζητά κάτι διαφορετικό, κοσμοπολίτικο αλλά και «σοφιστικέ» και το οποίο μπορεί να συνοδεύσει ένα συνέδριο ή ν’ αποτελέσει ένα ξεχωριστό προϊόν, με στόχο την αναβάθμιση της κατηγορίας των επισκεπτών τους.