Χθες με την επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες του Kefaloniapress για το μεγάλο ενδιαφέρον επενδυτών στο έργο της μαρίνας Αργοστολίου. (Διάβασε εδω Πέντε (5) κορυφαίες εταιρίες και ένας επιχειρηματίας είναι οι ενδιαφερόμενοι για τη μαρίνα Αργοστολίου )..
Ένα έργο που το Kefaloniapress από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας τους έως και σήμερα το έχει «σημαία» για την ανάπτυξη όχι μόνο του Αργοστολίου αλλά ολόκληρου του νησιού μας. Στην πραγματικότητα μονάχα ο Μάκης Φόρτες , οι πρώην βουλευτές Αλέκος Καλαφάτης και Πέτρος Αλιβιζάτος και το Kefaloniapress , πίστευαν σε αυτό το έργο και το ρόλο του.
Ένα έργο που το σύνολο σχεδόν των πολιτικών δυνάμεων του τόπου το είχε θάψει, δεν πίστευε σε αυτό, το κατασυκοφαντούσε και το χρησιμοποιούσε σε βάρος πολιτικών αντιπάλων.. Να μην ξεχάσουμε το περίφημο « έργο φάντασμα» που το είχε χαρακτηρίσει το 2015 ο τότε δήμαρχος Κεφαλονιάς Αλέξανδρος Παρίσης.
Χθες , 16/12, το ΤΑΙΠΕΔ έσκασε τη βόμβα και κάποιοι στο νησί έχασαν τη λαλιά τους. Δεν περίμεναν τέτοια εξέλιξη. Μια εξέλιξη που «χαλάει» κάποια σχέδια και αποφάσεις..
Οι πέντε από τους έξι ενδιαφερόμενους για την λειτουργία της μαρίνας Αργοστολίου είναι κορυφαίες εταιρείες στο χώρο του γιώτινγκ πολυτελείας ενώ ο έκτος είναι ξένος επενδυτής. Άρα το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού προβλέπεται άκρως επιτυχές με όποιον από τους έξι ενδιαφερόμενους συναφθεί η 35ετής σύμβαση.
Η ιστορία του έργου “Μαρίνα Αργοστολίου”
Με αφορμή αυτή την εξέλιξη, ας κάνουμε σήμερα μια ιστορική αναδρομή για την πολύπαθη μαρίνα Αργοστολίου.
1981. Η μαρίνα Αργοστολίου («Τουριστικός Λιμένας Αργοστολίου» η επίσημη ονομασία) χωροθετήθηκε με το μοναδικό σχέδιο εθνικού συστήματος λιμένων αναψυχής (ΣΕΣΥΛΑ) για την ανάπτυξη μαρίνων σε όλη την Ελλάδα που ανατέθηκε το 1981 επί Νέας Δημοκρατίας και θεσμοθετήθηκε στη συγκεκριμένη θέση υποχρεωτικά με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Αργοστολίου.
Το έργο εντάσσεται αρχικά στα ΜΟΠ με 100 εκατ. δραχμές αλλά ….δίχως μελέτη η οποία και συντάχθηκε αργότερα στη 10ετία του ’90.
1997 . Η Μαρίνα Αργοστολίου εντάχθηκε στο 2ο ΚΠΣ (2ο πακέτο Ντελόρ) το 1997 μετά από συνεχείς και επίμονες πιέσεις των τότε βουλευτή Αλέκου Καλαφάτη και δημάρχου Μάκη Φόρτε.
1999 . Με Υπουργική Απόφαση γίνεται η χωροθέτηση της Μαρίνας σε έκταση θαλάσσιας ζώνης 26.040 τ.μ., χερσαίας ζώνης 50.680 τ.μ. εκ των οποίων τα 3.300 τ.μ. δομημένη επιφάνεια με κατ ‘ελάχιστον απαιτούμενες και αναγκαίες χρήσεις. Προβλέπεται ο ελλιμενισμός 190 σκαφών και προσδιορίζεται ως μαρίνα διαχείμασης και όχι ως μια απλή Μαρίνα λίγων διανυκτερεύσεων.
Το έργο δημοπρατείται το 1999 από τον ΕΟΤ και ολοκληρώνεται το 2002 με σκοπό να δοθεί σε ιδιώτη επενδυτή μετά από διαγωνισμό. Ο επενδυτής θα έφτιαχνε τις χερσαίες εγκαταστάσεις και θα την λειτουργούσε .
Ήδη από το 2000 το Υπουργείο Οικονομικών είχε προσλάβει χρηματοοικονομικό σύμβουλο προκειμένου να εξεταστούν οι πλέον συμφερότεροι όροι και προϋποθέσεις προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων και αξιοποίησης της υφιστάμενης επένδυσης και να ακολουθήσει διεθνής διαγωνισμός.
2003. Δυστυχώς η γραφειοκρατία μπλοκάρισε την διαδικασία και τέλος του 2003 η τότε δημοτική αρχή Μάκη Φόρτε σε συνεργασία με τον βουλευτή Αλέκο Καλαφάτη ζητάει και εγκρίνεται ώστε ο Δήμος Αργοστολίου να ολοκληρώσει την διαδικασία εξεύρεση επενδυτή όπως ήδη είχε γίνει με άλλες Μαρίνες στην Ελλάδα (π.χ. στην γειτονική Λευκάδα).
Και ενώ αναμενόταν η ψήφιση σχετικής ρύθμισης στη βουλή, γίνονται εκλογές τον Μάρτιο του 2004, εκλέγεται η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας του Κώστα Καραμανλή και σταματάει όλη η διαδικασία με την ρητή δέσμευση του τότε Υπουργού Τουρισμού Δημήτρη Αβραμόπουλου , που τον είχαν επισκεφθεί ο βουλευτής Πέτρος Αλιβιζάτος και ο δήμαρχος Μάκης Φόρτες, ότι το Υπουργείο Τουρισμού σύντομα θα ολοκληρώσει την διαδικασία.
Δυστυχώς η μαρίνα Αργοστολίου ξεχάστηκε παρότι άλλαξαν Κυβερνήσεις, Υπουργοί, Βουλευτές και Δήμαρχοι όλων των πολιτικών αποχρώσεων.
2009. Τελικά η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού έγινε τον Ιούλιο του 2009 και η προσφορά που κρίθηκε αποδεκτή ήταν της ένωσης νομικών προσώπων «Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ, Κόσμος Γιώτινγκ Ελλάς ΑΝΕ, Άκτωρ ΑΤΕ» (Μπόμπολας).Ακολούθησαν οι εκλογές τον Οκτώβριο 2009 που αναδεικνύεται κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και πρωθυπουργός ο Γιώργος Παπανδρέου
2010 . Αρχές του 2010 η χώρα μπαίνει στη δίνη των μνημονίων .Το καλοκαίρι του 2010 η τότε Κυβέρνηση αποφασίζει επιτέλους να συστήσει την αρμόδια για τον διαγωνισμό Διϋπουργική Επιτροπή Λιμένων που θα κατακύρωνε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, Μόνο που μέσα στο ασταθές οικονομικό κλίμα της εποχής , ο ανάδοχος …….απέσυρε το ενδιαφέρον του.
2012. Η μαρίνα Αργοστολίου μεταβιβάστηκε με την 218/13-8-2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων από τον ιδιοκτήτη του έργου «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» (πρώην «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.») στο γνωστό ΤΑΙΠΕΔ , χωρίς αντάλλαγμα , επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας.
Για την ακύρωση αυτής της Κοινής Διϋπουργικής Απόφασης στις 30/10/2012 προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας η Αφροδίτη Θεοπεφτάτου τότε Βουλευτής, ο Θόδωρος Γαλιατσάτος τότε περιφερειακός σύμβουλος και στη συνέχεια Περιφερειάρχης και ο Παναγής Δρακουλόγκωνας αργότερα Αντιπεριφερειάρχης. Η τύχη της προσφυγής είναι άγνωστη και δέκα χρόνια τώραδεν έχει γίνει καμία ενημέρωση γι’ αυτήν.
2013 . Ανακοινώθηκε από την Κυβέρνηση Σαμαρά ότι η μαρίνα Αργοστολίου θα αναβαθμιστεί σε μαρίνα πολυτελείας (luxury μαρίνα) και ότι θα ξεκινούσε ο σχετικός διαγωνισμός εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 με μέση διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, από την έναρξή της μέχρι την επιλογή επενδυτή και την τελική υπογραφή 6-9 μήνες.
Τα 9 χρόνια που ακολούθησαν κι ενώ υπήρξαν τρεις βουλευτικές εκλογές (δύο το 2015 και μία 2019) με κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ αρχικά και ΝΔ στη συνέχεια και αντίστοιχα πρωθυπουργούς Τσίπρα και Μητσοτάκη, με βουλευτές του Νομού Θεοπεφτάτου και Καππάτο και δύο δημοτικές εκλογές το 2014 με επανεκλογή Παρίση και το 2019 με την εκλογή Μιχαλάτου, η μαρίνα Αργοστολίου μπήκε και πάλι στα αζήτητα ! Για 3 ½ χρόνια οι λαλίστατοι – κατά τα άλλα- τοπικοί μας άρχοντες που για «ψύλλου πήδημα» βγάζουν ανακοινώσεις, δεν έκαναν τίποτε για το έργο της μαρίνας..
Μέχρι χθες , 16 Δεκέμβρη 2022 που η μαρίνα Αργοστολίου μπήκε σε νέα φάση .
Την ίδια ώρα που ο δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος αλαμπρατσέτο με τον βουλευτή της ΝΔ Παναγή Καππάτο μπαινοβγαίνουν στο Μαξίμου και αλωνίζουν τα Υπουργεία για να γίνει ντόκος με οικοδομικά υλικά και αποθήκη καυσίμων το οικόπεδο που γειτνιάζει με την μαρίνα με κίνδυνο να τινάξουν στον αέρα όλη την διαδικασία του διαγωνισμού, οι κορυφαίες εταιρίες του χώρου του πολυτελούς γιώτινγκ επενδύουν στην Μαρίνα Αργοστολίου! Μόνο βλάκες δεν είναι οι έξι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.
(Καλά , δεν το έχουμε και απίθανο σε λίγο να βγουν συγχαρητήρια μηνύματα από το βουλευτικό γραφείο και το γραφείο δημάρχου για ….το επίτευγμα!)
Πιστέψαμε ως Kefaloniapress στον αναπτυξιακό ρόλο της μαρίνας Αργοστολίου, παλέψαμε για την ανάδειξή της, διοργανώσαμε διαδικτυακές συζητήσεις , αναδείξαμε τα πλεονεκτήματά της και τα οφέλη για το Αργοστόλι και την Κεφαλονιά , προσπαθήσαμε να την κρατήσουμε καθαρή και προσβάσιμη.. Ε, ναι! σήμερα αισθανόμαστε δικαιωμένοι.
Από την τοπική πολιτική ηγεσία αν κάποιοι δικαιούται δια να ομιλούν και να νοιώθουν δικαιωμένοι για αυτή την εξαιρετικη κατάληξη είναι ο Αλέκος Καλαφάτης και ο Μάκης Φόρτες. Οι υπόλοιποι καλύτερα να σιωπήσουν…. Αλλά μπα!
Εμείς συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις , να σας ενημερώνουμε και να “πιέζουμε” για τις καλύτερες δυνατές λύσεις “Για την Κεφαλονιά που ονειρευόμαστε”!
Η συντακτική Ομάδα του Kefaloniapress
Μακάρι να αποδοθεί στο νησί αυτό το έργο. Γιατί είναι ντροπή ή εικόνα του σήμερα