Πρόσω ολοταχώς, αν και με ελαφρά μειωμένη ταχύτητα συγκριτικά με το 2021, κινείται η αγορά των super yachts παγκοσμίως με τα στοιχεία από τον ιστότοπο superyachttimes.com να είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά.

Ενδεικτικά, το 2021 οι πωλήσεις νεότευκτων και μεταχειρισμένων πολυτελών σκαφών έσπασαν κάθε ρεκόρ, ενώ η χρονιά που φεύγει χαρακτηρίζεται ως «χρονιά διόρθωσης» μετά το μεγάλο boom. Το 2021, 128 νέα super yachts πουλήθηκαν παγκοσμίως, σημειώνοντας άνοδο 78% έναντι του 2020. Ειδικότερα, οι πωλήσεις yachts μήκους 30-40 μ. υπερδιπλασιάστηκαν, ενώ αυτές για σκάφη μήκους 60-80 μ. τριπλασιάστηκαν. Φέτος, σημειώνεται πως φέτος σημειώθηκαν σχεδόν 200 λιγότερες συναλλαγές από ό,τι κατά τη διάρκεια της έκρηξης που προκλήθηκε από την πανδημία το 2021.

Μεταχειρισμένα σκάφη

Μέχρι στιγμής, το 2022, πωλήθηκαν περισσότερα από 300 μεταχειρισμένα yachts μήκους 30 μέτρων και άνω. Είναι ενδιαφέρον ότι η μέση τιμή των yachts που πωλήθηκαν φέτος ξεπέρασε αυτή του 2021 κατά περισσότερα από 2 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι, παρόλο που πωλήθηκαν λιγότερα yachts φέτος, κατά μέσο όρο η τιμή τους ήταν πιο ακριβή από το 2021

Νέα σκάφη

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, φέτος σημειώθηκε σημαντική μείωση στις νέες παραγγελίες σε σύγκριση με το 2021. Πέρυσι υπογράφηκαν συνολικά 312 νέες συμβάσεις άνω των 30 μέτρων, το 57% των οποίων ήταν 30 –  40 μέτρα και 5% στο τμήμα των 80 μέτρων και άνω. Φέτος, ωστόσο, υπογράφηκαν 202 νέες παραγγελίες. Το 51% ήταν στην κατηγορία των 30 – 40 μέτρων και το 6% εκατό στα 80 μέτρα και άνω. Σε ό,τι αφορά τις κύριες χώρες ναυπήγησης, το orderbook των ιταλικών ναυπηγείων απαρτίζεται από 318 yachts, ενώ ακολουθεί η Ολλανδία με 73 yachts και η Τουρκία με εβδομήντα.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις