Γράφει η Μαρία Λεμονιά
Από τον Ηλία Παπαγεωργίου στον Αθηναγόρα Ανδρεαδάκη. Αυτά είναι τα σχέδια που μετατρέπουν το παλιό ιστορικό «Ξενία» της Αράχωβας σε υπερπολυτελές θέρετρο. Όνυχες, τζακούζια σε εξωτερικούς χώρους και θερμαινόμενες βεράντες
PLAY VIDEO
Από τον Ηλία Παπαγεωργίου στον Αθηναγόρα Ανδρεαδάκη. Αυτά είναι τα σχέδια που μετατρέπουν το παλιό ιστορικό «Ξενία» της Αράχωβας σε υπερπολυτελές θέρετρο. Όνυχες, τζακούζια σε εξωτερικούς χώρους και θερμαινόμενες βεράντες
Όταν πριν από περίπου ένα χρόνο έγινε το deal μεταξύ της οικογένειας Παπαγεωργίου, ιδιοκτητών των πεντάστερων Resort Santa Marina με τον ξενοδόχο από την Κρήτη, ουδείς μπορούσε να αντιληφθεί τα μεγαλεπήβολα σχέδια που είχε στο μυαλό του ο νέος ιδιοκτήτης.
Το παλιό «Ξενία» της Αράχωβας γνωστό τα τελευταία χρόνια ως «Santa Marina», έχει πλέον περιέλθει στην ιδιοκτησία του Αθηναγόρα Ανδρεαδάκη, ιδιοκτήτη του ομίλου «Royal Marmin Bay Boutique & Art Hotel», με έδρα την Ελούντα Κρήτης. Βρίσκεται κοντά στην έξοδο του οικισμού της Αράχωβας, προς το Χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού και του ιστορικού τόπου των Δελφών.
Η ιστορία του κτιρίου μόνο τυχαία δεν είναι. Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός του φέρει την υπογραφή του διακεκριμένου Φίλιππου Βώκου (αρχιτέκτονα που υπηρέτησε τη δεύτερη περίοδο του Ε.Ο.Τ, 1957 -1967, στο πρόγραμμα «Ξενία») και ο ξυλότυπος του Άρη Κωνσταντινίδη, προϊσταμένου της μελετητικής ομάδα του Ε.Ο.Τ. που είχε αναλάβει τον σχεδιασμό και την κατασκευή των «Ξενία» τη συγκεκριμένη περίοδο.
Η ιστορία του συνεχίζεται όταν περνά στα χέρια του πρωτοπόρου επιχειρηματία Ηλία Παπαγεωργίου, του ανθρώπου που συνέδεσε το όνομά του τόσο με τη Μύκονο όσο και με τη ναυτιλία. Ο Ηλίας Παπαγεωργίου ονειρευόταν να μετατρέψει την Αράχωβα σε Μύκονο του χειμώνα, κάτι που εν μέρει το πέτυχε, μεταφέροντας το ίδιο ελληνικό κοινό στις δύο περιοχές.
Τα σχέδια του φιλόδοξου Αθηναγόρα Ανδρεαδάκη είναι ακόμη πιο μεγαλεπήβολα. Ρίχνοντας περί τα 16 εκατομμύρια στην επένδυση ονειρεύεται να μετατρέψει την Αράχωβα στο Γκστάαντ, τοποθετώντας την με αξιώσεις στον παγκόσμιο χάρτη.
Με σλόγκαν «Τι περισσότερο έχουν άλλοι δημοφιλείς χειμερινοί προορισμοί από εμάς» δίνει το στίγμα sky is the limit. Τα σχέδια μαρτυρούν μια απίστευτη πολυτέλεια!
Στόχος του μεγαλεπήβολου project, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο, είναι η διεύρυνση της τουριστική περιόδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αφού παρέχει την δυνατότητα πλούσιων δραστηριοτήτων. Το έργο το έχει αναλάβει το γραφείο το αρχιτεκτονικό γραφείο του Ηλία Μπρατόπουλου.
Ο επανασχεδιασμός των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του κτιρίου ανατέθηκε στην Interior Architect – Designer Αγάπη Καζαμία, η οποία είχε επιμεληθεί τον επανασχεδιασμό και την επίβλεψη του πρώτου ξενοδοχειακού συγκροτήματος του ομίλου, το «Royal Marmin Bay Boutique & Art Hotel». Η επένδυση αυτή περιλαμβάνει και την αγορά του όμορου οικοπέδου για την επέκταση της μονάδας και την ανέγερση συνεδριακού κέντρου, 10 επιπλέον δωματίων, καθώς και χώρους όπως μεγάλη θερμαινόμενη πισίνα με άμεση οπτική σύνδεση με το φυσικό περιβάλλον και το πολυτελές spa.
Η επιθυμία του νέου ιδιοκτήτη ήταν το ύφος του σχεδιασμού να ακολουθήσει κλασικές γραμμές, επηρεασμένος από τις εικόνες κλασικισμού που εισέπραξε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Παρίσι. Έτσι, το ύφος αποδόθηκε ναι μεν κλασική γραμμή, αλλά με σύγχρονες προσεγγίσεις, εντάσσοντας με εντυπωσιακό τρόπο τα ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία της περιοχής και πιο συγκεκριμένα των Δελφών.
Η επιθυμία του νέου ιδιοκτήτη ήταν το ύφος του σχεδιασμού να ακολουθήσει κλασικές γραμμές, επηρεασμένος από τις εικόνες κλασικισμού που εισέπραξε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Παρίσι. Έτσι, το ύφος αποδόθηκε ναι μεν κλασική γραμμή, αλλά με σύγχρονες προσεγγίσεις εντάσσοντας με εντυπωσιακό τρόπο τα ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία της περιοχής και πιο συγκεκριμένα των Δελφών.
Ολογράμματα και ψηφιακές προβολές στους κοινόχρηστους χώρους, με ιστορικές αναφορές αντικαθιστούν για πρώτη φορά τα κλασικά έργα τέχνης και υπηρετούν τον διάκοσμο του ξενοδοχείου. Δελφικά παραγγέλματα εντάσσονται στους χώρους, κοινόχρηστους και ιδιωτικούς, με την μορφή σταθερών επιγραφών και custom φωτιστικών. Για την ακρίβεια και τη λεπτομέρεια των ιστορικών στοιχείων που θα χρησιμοποιηθούν, γίνεται επιστημονική έρευνα από τον Σταμάτη Λυμπερόπουλο, διδάκτορα αρχαιολόγο του Πανεπιστημίου Αρχαιολογίας και Πολιτισμού του Αμβούργου και κριτικό τέχνης, ο οποίος έχει καταγωγή από τους Δελφούς, έχει διατελέσει δημοτικός σύμβουλος στο δήμο Δελφών για πολιτιστικά και τουριστικά θέματα, έχει υπάρξει διευθυντής στο Αρχαιολογικό Τμήμα του μουσείου «Μπενάκη» και είναι συνεργάτης και σύμβουλος σε ιστορικά θέματα της interior designer Αγάπης Καζαμία.
H πολυτέλεια είναι διάχυτη παντού. Ατελείωτα τετραγωνικά απο μάρμαρο, όνυχα και μπρούντζο.
Η διασφάλιση σταθερής θερμοκρασίας επιτυγχάνεται με ενδοδαπέδια θέρμανση. Σε κάθε δωμάτιο υπάρχει τζάκι με βιοκαύσιμο και τζακούζι ή πισίνα. Custom made τζάκια σύγχρονου σχεδιασμού από όνυχα χρησιμοποιούνται επίσης στους κοινόχρηστους χώρους, reception, lobby, cigar room και στο εστιατόριο. Τα ξύλινα δάπεδα, τα οποία χρησιμοποιούνται στα δωμάτια και τις σουίτες επιλέχθηκαν από την εταιρεία «Berti», η οποία έχει αναλάβει από πολυτελείς κατοικίες μέχρι παλάτια όπως τα Kremlin Palace, Windsor Castle Royalty, Gran Teatro La Fenice, Baku National Theatre, Marcel Wanders και University of Padua. Μικρή αλλά σημαντική λεπτομέρεια: Ο σχεδιασμός των μπάνιων στις σουίτες καθώς και ένα μεγάλο μέρος των δωματίων έχει γίνει από όνυχα που φωτίζεται ειδικά. Ονυχας χρησιμοποείται εξάλλου στο χαμάμ ενώ όλοι οι χώροι έχουν ειδικά σχεδιασμένα έπιπλα από μεγάλους ιταλικούς οίκους. Τα φωτιστικά θα παραπέμπουν σε έργα τέχνης ενώ τα amenities θα έχουν βάση που θα βασίζεται στους θησαυρούς της ελληνικής γης.
Θα υπάρχει πλούσια συλλογή από συλλεκτικά κρασιά, πανάκριβα πούρα στο cigar room και μπάλτερ για εκείνους που είναι διατεθειμένοι να μετατρέψουν τη διαμονή τους σε μια απίστευτη εμπειρία. Το όνειρο του Αθηναγόρα Ανδρεαδάκη είναι μαζί με τους άλλους διακεκριμένους επιχειρηματίες της περιοχής να μετατρέψει την Αράχωβα σε ελληνικό Γκστάαντ, σε τόπο δηλαδή συνάντησης rich & famous από όλο τον κόσμο.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο αντίστοιχος ΕΟΤ Σκανδιναβίας δημοσίευσε άρθρο υπό τον τίτλο «Κάνοντας σκι στην Ελλάδα» στο Lifestyle Περιοδικό «First Class Magazine» της Σουηδίας, προβάλλοντας με κολακευτικά λόγια τον ελληνικό χειμερινό τουρισμό. Το άρθρο χαρακτηρίζει ως «εντυπωσιακό» το χιονοδρομικό κέντρο της Αράχωβας, «ειδικά σε μία χώρα που είναι γνωστή για τον Ήλιο και τη Θάλασσα και όχι ως προορισμός για σκι». Το δημοσίευμα προβάλλει την Αράχωβα ως ιδανικό χειμερινό προορισμό, την οποία χαρακτηρίζει μάλιστα ως τη «Μύκονο» του χειμώνα.