Ένα γενικό αίσθημα προσοχής για το μέλλον του κλάδου της φιλοξενίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) μεταξύ των ξενοδόχων, αποκαλύπτει μελέτη της Booking.com σε συνεργασία με τη Statista, για το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Διαμονής (European Accommodation Barometer).
Ωστόσο, πολλοί από τους ξενοδόχους είναι αισιόδοξοι ότι η οικονομική ανάκαμψη θα συνεχίσει να βελτιώνεται.
Η μελέτη που αντανακλά την επιχειρηματική κατάσταση, εντοπίζει προκλήσεις και αξιολογεί το οικονομικό κλίμα και τη συνολική πρόοδο αυτού του βασικού τομέα.
Η αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης
Βραχυπρόθεσμα, οι ξενοδόχοι ανησυχούν για την ενεργειακή κρίση που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την οικονομική πρόκληση.
- To 80% θεωρεί το κόστος της ενέργειας, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
- Το 48% προβληματίζεται για την γενική οικονομική κατάσταση.
- Το 42% ανησυχεί για την διατήρηση του προσωπικού.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενεργειακό κόστος είναι το πιο πιεστικό ζήτημα για τον ξενοδοχειακό τομέα της ΕΕ.
Ξενοδόχοι από την Αυστρία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ισπανία και την Πορτογαλία επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την αύξηση των τιμών της ενέργειας. Σχεδόν το 90% -πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο- από τις παραπάνω την αναφέρουν ως πρόκληση.
Ψηφιακός και βιώσιμος μετασχηματισμός ξενοδοχείων
Τα ευρωπαϊκά καταλύματα αναγκάζονται να κοιτάξουν το μέλλον. Καλούνται να προετοιμαστούν για ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά. Ο ενθουσιασμός των ξενοδόχων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι μέτρια υψηλός.
- Το 59% είναι αρκετά έτοιμος για ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Το 12% είναι δυσαρεστημένο με τις προσπάθειες του για ψηφιοποίηση.
Σε μια προσπάθεια ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων τους, το μάρκετινγκ σε social media, αναδεικνύεται ως το πιο σημαντικό εργαλείο για τους ξενοδόχους.
Σε σύγκριση με το συνολικό έργο τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό, οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι δεν είναι τόσο γρήγοροι όσον αφορά στις προκλήσεις που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα.
- 2 στους 5 είναι καλά προετοιμασμένοι για τις προκλήσεις της βιωσιμότητας και της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
- 1 στους 5 θεωρεί ανεπαρκή την προετοιμασία του.
Ως αποτέλεσμα, το 29% σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερο στη βιωσιμότητα και την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές τους επόμενους 6 μήνες, έναντι 13%, που δεν θα επενδύσει.