Οι διακοπές αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για τους πολίτες παγκοσμίως, σύμφωνα με την μελέτη “A Economic Portrait of the Traveler” που πραγματοποίησε η Tripadvisor. Χαρακτηριστικό είναι ότι σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (95%) δήλωσαν ότι προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες σε άλλες κατηγορίες για να εξοικονομήσουν χρήματα για μελλοντικές διακοπές.

Τα υπόλοιπα ευρήματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

  • Τα ταξίδια αναψυχής, παγκοσμίως, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο του ετήσιου προϋπολογισμού των καταναλωτών, με τους ταξιδιώτες να διαθέτουν σχεδόν ένα στα πέντε δολάρια (19%) σε ταξίδια αναψυχής. Ίδιο ποσοστό 19% διαθέτουν και για το φαγητό. Ακολουθούν τα ψώνια (18%), η βελτίωση του σπιτιού (14%) και η ψυχαγωγία (13%).
  • Παρά την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, το 78% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα ή τουλάχιστον τα ίδια για ταξίδια όπως πέρυσι.
  • Τα τρία τέταρτα όσων σχεδιάζουν να μειώσουν δαπάνες θα αποφύγουν περικοπές στα ταξιδιωτικά σχέδια. Όπως προαναφέρθηκε, σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (95%) δήλωσαν ότι προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες σε άλλες κατηγορίες για να εξοικονομήσουν χρήματα για μελλοντικές διακοπές.

Ταξίδια και shopping

  • Η συντριπτική πλειονότητα των ταξιδιωτών αγοράζει αρκετά πράγματα κατά την προετοιμασία του ταξιδιού, όπως ρούχα (89%), αποσκευές (72%), ηλεκτρονικά (62%). Είναι σημαντικό ότι οι αγορές αυτές επαναλαμβάνονται τουλάχιστον 2-3 φορές τα τελευταία τρία χρόνια πριν ταξιδέψουν.
  • Αυτή η νοοτροπία συνεχίζεται στον προορισμό, με το 63% να ισχυρίζεται ότι τα ψώνια αποτελούν σημαντικό μέρος του ταξιδιωτικού τους προϋπολογισμού και το 62% να συμφωνεί ότι τα ψώνια απορροφούν αρκετό χρόνο στη διάρκεια ενός ταξιδιού.
  • Μόνο το 4% των ταξιδιωτών, που ρωτήθηκαν, δεν ενδιαφέρεται για ψώνια κατά τη διάρκεια των ταξιδιών αναψυχής, ενώ το 20% κατέταξε τα ψώνια ως τη δραστηριότητα για την οποία ξοδεύουν τα περισσότερο ενώ ταξιδεύουν.

Όσοι ταξιδεύουν περισσότερο, ξοδεύουν περισσότερα

  • Οι συχνοί ταξιδιώτες (που ορίζονται ως εκείνοι που σχεδιάζουν 3 ή περισσότερα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες) είναι ιδιαίτερα ενθουσιώδεις καταναλωτές. Αυτή η ομάδα όχι μόνο προγραμματίζει περισσότερα ταξίδια, αλλά συνήθως ξοδεύει περισσότερα ανά διανυκτέρευση σε καταλύματα από ό,τι οι περιστασιακοί ταξιδιώτες – το 41% ​​θα κάνει κράτηση για καταλύματα με τιμή άνω των 200 $/διανυκτέρευση, 71% υψηλότερη από τους περιστασιακούς ταξιδιώτες.
  • Πάνω από τους μισούς (53%) των συχνών ταξιδιωτών θα ξοδέψουν περισσότερα για ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες από ό,τι το προηγούμενο έτος, σε σύγκριση με το 38% των περιστασιακών ταξιδιωτών.
  • Οι συχνοί ταξιδιώτες, επίσης, κάνουν αγορές με μεγαλύτερη συνέπεια σε κάθε κατηγορία δαπανών, ακόμη και όταν λαμβάνουν υπόψη τα όρια εισοδήματος και του προϋπολογισμού τους.

H έρευνα

Η Tripadvisor πραγματοποίησε διαδικτυακή έρευνα καταναλωτών μέσω της Qualtrics τον Σεπτέμβριο του 2022, συγκεντρώνοντας 4.959 απαντήσεις καταναλωτών σε έξι χώρες (833 στην Αυστραλία, 825 στην Ινδία, 825 στην Ιαπωνία, 826 στη Σιγκαπούρη, 829 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 821 στις Ηνωμένες Πολιτείες).

Οι ερωτώμενοι ήταν ηλικίας από 18 έως 75 ετών και είχαν κάνει τουλάχιστον μια διανυκτέρευση σε κατάλυμα τον τελευταίο χρόνο.

Δείτε ολόκληρη τη μελέτη An Economic Portrait of the Traveler 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις