Γράφει ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
Την ακτινογραφία της ελληνόκτητης ναυτιλία παρουσιάζει σε έρευνά της η VesselsValue. Στην έρευνα παρουσιάζονται οι κορυφαίοι σε αξία στόλου ανά εταιρεία και όχι ανά όμιλο.
Ειδικότερα:
1. Η Maran Gas Maritime, ο βραχίονας LNG του ομίλου Αγγελικούση, κατατάσσεται στην πρώτη θέση του καταλόγου των πέντε κορυφαίων Ελλήνων πλοιοκτητών με αξία στόλου 8,01 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Επιπλέον, ο στόλος τους αποτελείται από 22 πλοία στο νερό και άλλα 12 υπό παραγγελία.
2. Η Thenamaris συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο με 95 πλοία τόσο στο νερό όσο και υπό παραγγελία και συνολική αξία 5,24 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Τα δεξαμενόπλοια αποτελούν την πλειονότητα του εμπορικού τους στόλου, αντιπροσωπεύοντας το 60%, ενώ το υπόλοιπο αποτελείται από φορτηγά-Bulkers, Containers, LNG και LNG carriers.
3. Η Maran Tankers, επίσης μέλος του ομίλου Αγγελικούση, ήρθε τρίτη με αξία 4,62 δισ. δολάρια ΗΠΑ και 56 πλοία.
4. Η Minerva Maritime του Ανδρέα Μαρτίνου με συνολική αξία 4,52 δισ. δολάρια ΗΠΑ και 78 πλοία.
5. Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη Tsakos Energy Navigation με επικεφαλής τον δρ Νίκο Τσάκο κατατάσσεται στην πέμπτη θέση με αξία 4,1 δισ. δολάρια ΗΠΑ και αποτελείται από 68 πλοία.
Όσον αφορά την συνολική αξία του στόλου ο ελληνικός στόλος κατατάσσεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως. Αυτό ισχύει τόσο για τον αριθμό των πλοίων όσο και για τη συνολική αξία, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία ενεργά και υπό παραγγελία και συνολική αξία 152,69 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Η Ιαπωνία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας συνολικής αξίας με στόλο αξίας 193,64 δισ. δολαρίων, ενώ η Κίνα κατέχει την πρώτη θέση όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων με στόλο 7.114 πλοίων.