ΤΗΣ ΕΥΑΣ ΝΗΣΙΩΤΗ
Οι μεγαλειώδεις δημιουργίες των διάσημων σχεδιαστών μόδας για τις λαμπρές εμφανίσεις των stars στις τελετές των Οσκαρ.
Ο κινηματογράφος δεν είναι για όλους, ούτε και οι τελετές των Οσκαρ. Χρειάζεται ένα συγκεκριμένο είδος ατόμου για να παρακολουθήσει τους ευχαριστήριους λόγους πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών, να δακρύζει με τα αφιερώματα σε θρύλους της βιομηχανίας του θεάματος και να αγωνιά όσο οι υποψήφιοι στα αμήχανα γκρο πλαν, πριν ανοίξει ο φάκελος για το όσκαρ πρώτου ρόλου.
Δεν υπάρχει μελέτη που να καταλήγει στο πώς και γιατί οι άνθρωποι έλκονται προς τη μεγάλη οθόνη, αλλά είναι μάλλον αυτονόητο ότι η ανάγκη για μια στυλιζαρισμένη απόδραση είναι ο κυριότερος λόγος. Δευτερευόντως το οικογενειακό περιβάλλον – γονείς που μιλούσαν για το ” Philadelphia Story” ή τον «Πολίτη Κέιν» για παράδειγμα. Και μετά, η αίγλη, το σελιλόιντ, το κόκκινο χαλί, τα φορέματα και οι διασημότερες γυναίκες του κόσμου μέσα σε αυτά. Γι αυτό, παρακαλούμε όχι άλλες γκάφες, όχι άλλα χαστούκια ή αγενή αστειάκια στις τελετές. Μόνο γιγάντιες φούστες, σιφόν και τέλεια hair-do’s σε ένα ανακουφιστικά προβλέψιμο φινάλε. (Ευχαριστώ την Ακαδημία).
Ας αρχίσουμε ανατρεπτικά, ας πούμε αυτό που δεν τόλμησαν να ξεστομίσουν οι εγκυρότεροι fashion editors του κόσμου στα Best Of: Η Julia Roberts όταν παρέλαβε το αγαλματίδιο για την «Εριν Μπρόκοβιτς» αποθεώθηκε για την επιλογή του μαυρόασπρου vintage Valentino της. Οντως, πρόκειται για την πιο μελετημένη εμφάνιση της Julia, η οποία κάθε άλλο παρά style icon πρέπει να θεωρείται, αλλά το κόκκινο χαλί δεν είναι χορός μεταμφιεσμένων. Το συχνά άχαρο physique της που τόσο χαριτωμένα αποδόθηκε στιλιστικά στον «Γάμο του καλύτερου μου φίλου», θα ήταν πιο εντυπωσιακό-όσο και τίμιο στην περσόνα της- με ένα tuxedo κοστούμι και big hair.
Η Gwyneth Paltrow, όταν παρέλαβε το όσκαρ για τον «Ερωτευμένο Σαίξπηρ», έμεινε στην ιστορία για το ροζ πριγκηπικό Ralph Lauren της, ωστόσο μια ματιά στο μπούστο της, αρκεί για να καταλάβουμε ότι από αυτή την εύθραυστη εμφάνιση καλύτερα να κρατήσουμε μόνο τον δακρύβρεχτο ευχαριστήριο λόγο της. Αντίθετα στα Οσκαρ του 2003, έκανε ίσως μία από τις καλύτερες εμφανίσεις της pre-goop εποχής της με ένα αιθέριο, mermaid Zac Posen και τέλειο sleek grooming.
H Halle Berry με το περίφημο Ellie Saab μένει σταθερά στα καλύτερα οσκαρικά looks αλλά μήπως μας διαφεύγει εκείνο το μεταλλικό Atelier Versace της στο Vanity Fair party;
Atelier Versace επέλεξε και η Angelina Jolie το 2012 (εισαγωγική φωτογραφία), με το μυθικό πλέον άνοιγμα στη φούστα να την κατατάσσουν στην κορυφή της wish list-αρκεί να μη ξεχνούμε το λευκό της, σατέν, Marc Bower το 2004. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τη Charlize Theron με το αστραφτερό ασημί Gucci και μαλλιά/make-up που μόνο μια πραγματική σταρ του Χόλιγουντ μπορεί να υποστηρίξει, ή την Lupita Nyong’o στα Οσκαρ το 2014 να ανεβαίνει τα σκαλιά για να παραλάβει το βραβείο της, με το Prada πτυχωτό μεταξωτό σιφόν στο γαλάζιο του ουρανού και τη ντελικάτη λεπτεπίλεπτη τιάρα.
Το Dior Couture της Jennifer Lawrence, το 2013 ήταν σαν ένα νυφικό οπτασίας με ουρά που θα ζήλευαν και μέλη βασιλικής οικογένειας ενώ η Alicia Vikander, το 2016, δέχθηκε το πρώτο της Οσκαρ με ένα απαλό κίτρινο φόρεμα Louis Vuitton ως alter ego της Belle από την «Πεντάμορφη και το Τέρας», σχεδιασμένο από τον Nicolas Ghesquière με μερικές διασκεδαστικές προσθήκες: το ελαφρύ στρίφωμα με φυσαλίδες και την ανομοιόμορφη βροχή από ασημένιες πούλιες που έπεφταν διαγώνια στη φούστα. Η Zendaya σπάνια χάνει στο κόκκινο χαλί και η εμφάνιση της με το κίτρινο στράπλες Valentino για τα Οσκαρ του 2021, είναι ένα από τα καλύτερα της όλων των εποχών. Η εντυπωσιακή κίτρινη απόχρωση είναι μια δήλωση από μόνη της, αλλά σχεδιαστικά το φόρεμα είναι απολύτως συμβατό με την ηλικία και τη λεπτεπίλεπτη σιλουέτα της.
H Cate Blanchett φημίζεται για τις κομψές της εμφανίσεις, αλλά είναι από τις λίγες που μπορεί να αναδείξει ένα Armani Prive, αν εξαιρέσουμε τη Γουινόνα Ράιντερ στη δεκαετία του 90 με το Armani που φορούσε και ξαναφορούσε, γιατί ήταν λιτό αλλά όχι απλοϊκό, γιατί ήταν μαύρο, εκείνη ήταν η Γουινόνα κι αυτό ήταν αρκετό.
Πίσω στον χρόνο, στη δεκαετία του ’70 και συγκριμένα το 1978, η Farrah Fawcett δικαίωσε τους φανς της με την απόλυτα disco εμφάνιση στο χρυσό Stephen Burrows, ενώ η Lauren Hutton, μούσα του Halston, πρόσφερε με άνεση το blueprint του sexy glam που κληροδοτείται από γενιά σε γενιά.
Audrey Hepburn, Grace Kelly και Elizabeth Taylor (Givenchy και Edith Head αντιστοίχως) οι σταθερές αξίες των ρετρό δεκαετιών, αλλά ειδική μνεία οφείλουμε στη μοναδική Theadora Van Runkle, ενδυματολόγο του “Bonnie& Clyde” και “Thomas Crown”, που το 1968 έντυσε για την τελετή των όσκαρ, την Faye Dunaway με τη δημιουργία που δικαίως πήρε τα εύσημα όσο λίγες.
Για το φινάλε καμία έκπληξη: μία από τις πλέον εμβληματικές στιγμές στην ιστορία της μόδας, η Nicole Kidman με το Christian Dior Couture του John Galliano το 1997. Η κομψή σιλουέτα και το μοτίβο εμπνευσμένο από την Ασία, συνδυάστηκαν με ένα παγωμένο μπλε σατέν slingback και η χαρακτηριστική στάση σώματος της Nicole, έγινε το νέο σημείο αναφοράς στο στυλ του κόκκινου χαλιού, με light motif τα λόγια του Yves Saint Laurent -«το ποιο σημαντικό σε ένα φόρεμα είναι η γυναίκα που το φοράει». Ω, αλίμονο μας, Bjork.