Ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούν οι προορισμοί κατά του overtourism

67

Η μαζική επέλαση των τουριστών (overtourism) σε έναν προορισμό, επιβαρύνει τις εγκαταστάσεις, δημιουργεί προβλήματα στους κατοίκους και στο φυσικό περιβάλλον.

Οι έξυπνοι οργανισμοί διαχείρισης προορισμών και μάρκετινγκ (DMOs) αναγνωρίζουν το πρόβλημα και λαμβάνουν μέτρα. Βασικός στόχος είναι να κατευθύνουν τους ταξιδιώτες σε τοποθεσίες με λιγότερους τουρίστες.

«Το overtourism επιβαρύνει τις τοπικές υποδομές, τα ιστορικά ορόσημα και τους φυσικούς πόρους, επισημαίνει η Cathy Walsh, αναλύτρια στο Phocuswright.

Οι διαχειριστές προορισμών εξισορροπούν την εξάρτηση από τον τουρισμό, στοχεύοντας επισκέπτες με υψηλότερες δαπάνες και διασκορπίζοντας τη ζήτηση εντός και μεταξύ των προορισμών.

Πολλοί DMOs χρησιμοποιούν ήδη την τεχνολογία για να κατανοήσουν πώς συμπεριφέρονται οι ταξιδιώτες και να επηρεάσουν τη τουριστική ζήτηση στην περιοχή».

Ωστόσο, η διασπορά παρουσιάζει τις δικές της προκλήσεις, λέει ο Jeremy Sampson, Διευθύνων Σύμβουλος του Travel Foundation, ενός διεθνούς οργανισμού που προωθεί τον αειφόρο τουρισμό.
Τα λιγότερο επισκέψιμα μέρη σημειώνει, «είναι πιο ευάλωτα σε σχέση με τα τουριστικά hotspots.
Οι περιοχές με μεγάλη επισκεψιμότητα έχουν επενδύσει αρκετά σε υποδομές και ικανότητα διαχείρισης επισκεπτών.

Υπερτουρισμός μπορεί να είναι τρεις ανθρώπους αν αυτοί είναι στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή.
Είναι έτοιμα τα λιγότερο επισκέψιμα μέρη για αυτούς τους τρεις ανθρώπους; Υπήρξε η σωστή δέσμευση με την κοινότητα για να διαπιστωθεί αν ήθελαν να είναι οικοδεσπότες εξαρχής;».

Όπως υπογραμμίζει ο Jeremy Sampson, η δίκαιη διασπορά των τουριστών μπορεί να είναι μια θετική στρατηγική εάν γίνει σωστά.

«Ειδικά σε μια ασταθή οικονομική και κλιματική κατάσταση, όλα είναι αρκετά αβέβαια. Η διαφοροποίηση θα είναι το κλειδί για την ανθεκτικότητα».

Η διασπορά αποτελεί εδώ και καιρό προτεραιότητα για τη Fáilte Ireland, την Εθνική Αρχή Τουριστικής Ανάπτυξης, σύμφωνα με τον Sam Johnston, διευθυντή του Convention Bureaux of Ireland, το οποίο αποτελεί μέρος της Fáilte Ireland.

«Ο ρόλος μας ως DMOs δεν είναι να εκτοπίσουμε τις επιχειρήσεις από το Δουβλίνο στις περιφέρειες, αλλά να αυξήσουμε σταδιακά το συνολικό τουρισμό, την αναψυχή και τις επιχειρηματικές εκδηλώσεις, λέει ο Sam Johnston.

Βοηθάμε επίσης στην ανάπτυξη επιχειρήσεων, αναπτύσσοντας τες από πολύ μικρές επιχειρήσεις και φέρνοντας τες σε μια πορεία όπου είναι «έτοιμες για πωλήσεις» για διεθνείς επισκέπτες».

Μέσω της δημιουργίας σχεδίων ανάπτυξης εμπειρίας προορισμού (DEDP), συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών με λιγότερες επισκέψεις, οι τουριστικοί αξιωματούχοι επιδιώκουν «να βοηθήσουν τον επισκέπτη να εξερευνήσει πιο μακριά από την «κανονική τουριστική διαδρομή, σύμφωνα με τον Sam Johnston.

Η διασπορά βοηθάει με την εξάπλωση των εσόδων σε όλη τη χώρα. Δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, ενώ αδυνατίζει τον αντίκτυπο της επισκεψιμότητας στο περιβάλλον.»

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις