Υποστηρίξτε μας και επιλέξτε ένα πρόγραμμα το οποίο θα σας δώσει πρόσβαση στις αποκλειστικές ιστορίες μας.
Βασικό
€
3
€
0
/ 15 credits
Το βασικό πακέτο παρέχει 15 μονάδες (credits) στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 3 ΑΡΘΡΑ!
Featured
€
10
€
0
/ 50 credits
Το Featured πακέτο παρέχει 50 credits στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 10 ΑΡΘΡΑ!
Premium
€
25
€
0
/ 125 credits
Το Premium πακέτο παρέχει 125 credits στο λογαριασμό σας. Επιτρέπει το ξεκλείδωμα για: 25 ΑΡΘΡΑ!
** Εγγραφείτε στον ιστότοπό μας και επιλέξτε ένα πακέτο. Το κάθε πακέτο παρέχει έναν αριθμό μονάδων (credits) που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκλειδώσετε την πρόσβαση στις αποκλειστικές ιστορίες μας χωρίς ημερομηνία λήξεως.
Καλεσμένος στην εκπομπή Οι Αταίριαστοι, ο πρώην υπουργός μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αποδεικνύει με έγγραφα τις ενέργειες που είχαν γίνει επί ΣΥΡΙΖΑ και τα τρένα κυκλοφορούσαν με ασφάλεια σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, καταρρίπτει το αφήγημα περί ευθυνών της προηγούμενης κυβέρνησης και ξεμπροστιάζει την σημερινή και τον κ. Μητσοτάκη που κρύβει επιλεκτικά πληροφορίες, προεκειμένου να διαμορφώσει την κοινή γνώμη στην κατεύθυνση του όλοι φταίνε.
Την εκτίμηση ότι το «όλοι φταίνε» για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη δεν ισχύει, λέγοντας ότι «δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει», εξέφρασε το μεσημέρι της Παρασκευής ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης.
«Αν έχουμε μερίδιο ευθύνης δεν αρνηθήκαμε να την πάρουμε, αλλά τεκμηριωμένα με στοιχεία» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στον ΣΚΑΪ. «Δεν υιοθετώ το ανθρώπινο λάθος, έπρεπε να γίνει συντήρηση στο δίκτυο που δεν έγινε» είπε ο πρώην υπουργός Μεταφορών.
Παρά το γεγονός ότι τον διέκοπταν και δεν τον άφηναν να ολοκληρώσει αξίζει να ακούσει κανείς αυτήν την περίπου 20λεπτη συνέντευξη.
Τα βασικότερα στοιχεία από την συνέντευξη:
”Εκφράζω την οδύνη μου για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των λουλουδιών που χάθηκαν και τον ελληνικό λαό που πενθεί.
Τα τρένα επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ασφαλή. Υπήρχε προσωπικό, υπήρχαν μηχανοδηγοί, υπήρχαν κλειδούχοι, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, υπήρχε και δευτεροβάθμιο σύστημα στην Καρόλου το οποίο σταμάτησε το 2019.
Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν αν ίσχυε σήμερα στον ΟΣΕ ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019. Αποδομήθηκε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία.
Όλες αυτές τις ημέρες, μέσα στο θρήνο, υπάρχει η στοχευμένη προπαγάνδα “που είναι ο Σπίρτζης;”. Δεν έχω κρυφτεί ποτέ και δεν έχω λόγο να κρυφτώ. Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι μανάδες και οι πατεράδες, δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις για τηλε-καυγάδες στα κανάλια με τον Άδωνι Γεωργιάδη.
Το “όλοι φταίνε” δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει και υπάρχουν τα στοιχεία που το αποδεικνύουν αυτό.
Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές, είναι προσωποποιημένες. Η Δικαιοσύνη θα τα βρει όλα… Εγώ θα παρακαλέσω τον κύριο Μητσοτάκη να μου κάνει τη χάρη να στείλει άλλη μία επιστολή στον κύριο Ντογιάκο και να ερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ.
Είναι δυνατόν να υπάρχει διπλή γραμμή και να γίνεται μετωπική σύγκρουση; Μέχρι το 2018 η γραμμή ήταν μονή και δεν είχε σημειωθεί τέτοιο πρωτοφανές δυστύχημα.
Όταν είσαι υπουργός και ενημερώνεσαι ότι υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, σταματάς τη συγκοινωνία μέχρι να το αποκαταστήσεις. Εγώ το έκανα αυτό όταν σταμάτησα τη λειτουργία του ΤΡΑΜ επειδή έμαθα ότι ενδέχεται να μην έχει γίνει μελέτη.
Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellinic Train, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση.
Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν…
Επί ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν στη Λάρισα 25 σταθμάρχες, τώρα υπάρχουν 10, ένας εκ των οποίων ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το βράδυ του τραγικού δυστυχήματος.
Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο. Υπάρχει gps σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε.
Ήταν έτοιμο το GSMR, η κινητή τηλεφωνία των τρένων. Τελείωσε το 2018, έγιναν εκπαιδεύσεις σε όλο το προσωπικό. Έμενε να γίνει μόνο η πιστοποίηση στο Ικόνιο-Θριάσιο η οποία 4 χρόνια δεν έγινε. Αν λειτουργούσε, θα άκουγαν όλοι τον μηχανοδηγό, οι σταθμάρχες, τα πλησιέστερα τρένα, το τρένο που κατέβαινε. Γιατί δεν λειτούργησε τέσσερα χρόνια;”