<
Ιταλία έπαιζε εδώ και αιώνες με την ιδέα της κατασκευής μιας κρεμαστής γέφυρας που θα ένωνε την ηπειρωτική χώρα με τη Σικελία.
Ένα εξαιρετικά φιλόδοξο έργο που παρότι έχει συζητηθεί έντονα παρέμενε στα συρτάρια για πολλές δεκαετίες πριν απορριφθεί «οριστικά» το 2013.
Η νέα δεξιά κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι ωστόσο, επαναφέρει το σχέδιο για την χρηματοδότηση του οποίου ανακοίνωσε ότι θα απευθυνθεί στην ΕΕ ζητώντας ένα γενναίο χρηματοδοτικό πρόγραμμα πολλών δισ ευρώ.
Εάν η γέφυρα από την Μεσήνα κατασκευαστεί, θα είναι η μεγαλύτερη κρεμαστεί γέφυρα στον κόσμο καθώς το μήκος της θα είναι 3,2 χιλιόμετρα όταν η γέφυρα του Ρίου Αντίρριου είναι στα 2.880 χλμ.
Από τους Ρωμαίους στη … Μελόνι
Η πρώτοι που θέλησαν να ενώσουν το νότο της Ιταλίας με τη Σικελία ήταν οι Ρωμαίοι οι οποίοι σύμφωνα με ορισμένους ιστορικούς, είχαν κατασκευάσει μια γέφυρα από βαρέλια και βάρκες.
Ο δικτάτορας Μπενίτο Μουσολίνι αναβίωσε το όνειρο της σύνδεσης της Σικελίας με την ηπειρωτική χώρα ωστόσο το έργο έμεινε στα χαρτιά.
Όταν ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι επανήλθε στην εξουσία στις αρχές της δεκαετίας του 2000 κέρδισε μια χρηματοδότηση από τις Βρυξέλλες και το 2009, η σύμβαση για την κατασκευή ανατέθηκε στην Εταιρεία Στενών Μεσσήνης.
Edoardo Fornaciari via Getty Images
Μάλιστα σε Tweet του ο Μπερλουσκόνι αναφέρει ότι «η γέφυρα πάνω από το Στενό της Μεσσήνης ξεκινά ξανά. Είναι ένα έργο, που αντιπροσωπεύει την ιδέα του μέλλοντος που είχαμε πάντα.
Ήδη πριν από 20 χρόνια με την κυβέρνησή μου είχαμε έτοιμο ένα στρατηγικό έργο που θα είχε πραγματοποιηθεί εαν η αριστερά δεν είχε παρέμβει με την πολιτική του ΟΧΙ.
Αυτή τη φορά δεν θα μας σταματήσουν. Θα είναι μια γέφυρα που θα συνδέει τη Σικελία όχι μόνο με την Καλαβρία, αλλά και με την Ιταλία και ολόκληρη την Ευρώπη.
Η νέα σύνδεση θα θέσει σε κίνηση τη σικελική οικονομία και θα εγγυηθεί πάνω από εκατό χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, εβώ η Σικελία θα μπορέσει να γίνει διεθνής μεταφορικός κόμβος στη Μεσόγειο».
Όταν ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι επανήλθε στην εξουσία στις αρχές της δεκαετίας του 2000 κέρδισε μια χρηματοδότηση από τις Βρυξέλλες και το 2009, η σύμβαση για την κατασκευή ανατέθηκε στην Εταιρεία Στενών Μεσσήνης.