Έρευνα Skift | Πώς το Άμστερνταμ σχεδιάζει να αντιμετωπίσει τον υπερ – τουρισμό

29

Μια ισορροπία μεταξύ της διεθνούς φήμης του ως ανοιχτής και ελεύθερης πόλης και της ποιότητας ζωής των κατοίκων του προσπαθεί να επιτύχει το Άμστερνταμ, σύμφωνα με την έρευνα του Skift και του κ. Dawit Habtemariam.

Καθώς επιδιώκει τον στόχο της, η πόλη προτίθεται να λάβει ορισμένα περιοριστικά μέτρα στην περιοχή De Wallen, που αποκαλείται διεθνώς ως Red Light District, καθώς διακινδυνεύει τη φήμη της.

Για να το κάνει αυτό, το Άμστερνταμ προσπαθεί να απομακρύνει τους ξέφρενους τουρίστες και να μειώσει την ελκυστικότητα της περιοχής των κόκκινων φαναριών, που είναι γνωστή για τους οίκους ανοχής, το ποτό, τις καφετέριες με κάνναβη και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες, προκειμένου να διατηρήσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες.

Αυτή τη στιγμή, ο τουρισμός προς και εντός της Ευρώπης, ανθεί. Μεγάλες πόλεις όπως το Άμστερνταμ επιστρέφουν και αυξάνονται ξανά σε δημοτικότητα, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού. Φέτος, οι ταξιδιώτες είναι πιο αποφασισμένοι από ποτέ να ταξιδέψουν και να ξοδέψουν χρήματα, ειδικά εντός της Ευρώπης.

Αλλά η «Βενετία του Βορρά» δεν θέλει να είναι πλέον δημοφιλής για τους γνωστούς λόγους. Η πόλη ξεκινά μια εκστρατεία «Μείνε μακριά» για να αποθαρρύνει ενεργά τους ξέφρενους τουρίστες. Στην περιοχή Red Light, μέχρι τα μέσα Μαΐου, θα απαγορευτεί το κάπνισμα κάνναβης σε δημόσιους χώρους, ενώ τα μπαρ, τα εστιατόρια και οι «κόκκινες βιτρίνες» θα κλείνουν νωρίτερα σε επιλεγμένες ημέρες. Επίσης, η πόλη σκοπεύει να αντικαταστήσει 100 από τις 249 βιτρίνες οίκων ανοχής στην περιοχή με ένα πολυώροφο κέντρο ψυχαγωγίας ενηλίκων σε άλλο σημείο της πόλης.

Κάποια από τα μέτρα που εισήχθησαν, αποτελούν συνέχεια του σχεδίου της πόλης «Ο τουρισμός σε ισορροπία στο Άμστερνταμ», το οποίο αναπτύχθηκε για τη διατήρηση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και την καταπολέμηση του «ενοχλητικού» τουρισμού. Το δημοτικό συμβούλιο θέλει να περιορίσει τον αριθμό των επισκεπτών στα 20 εκατ. και να αποθαρρύνει τις επιχειρήσεις και τους τουρίστες που κάνουν κατάχρηση της εικόνας του Άμστερνταμ ως ελεύθερη και ανοιχτή πόλη.

Μεταξύ των επισκεπτών του Άμστερνταμ το 2022, περίπου το 17% επισκέφθηκαν τη Red Light District. Όσον αφορά τις δαπάνες, ο μέσος επισκέπτης της περιοχής και ο επισκέπτης που έρχεται για τις υπόλοιπες ψυχαγωγικές δραστηριότητες ενηλίκων, ξοδεύει 182 ευρώ, λίγο υψηλότερα από τον μέσο επισκέπτη της πόλης που ξοδεύει κατά μέσο όρο 150 ευρώ.

Αναμφίβολα, αυτά τα σημαντικά τμήματα συμβάλλουν στην παγκόσμια κατάταξη του Άμστερνταμ στον τουρισμό. Το Άμστερνταμ κατέλαβε την 5η θέση μεταξύ των πόλεων, όσον αφορά τις δαπάνες διεθνών ταξιδιών με 13,6 δις. δολάρια το 2022, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού.

Ωστόσο, στην ολλανδική πόλη, η ποιότητα ζωής υποφέρει από τον υπερπληθυσμό, που φέρνει ο υπερ-τουρισμός., τα οδικά συμβάντα, τον θόρυβο και τις επιπτώσεις της Airbnb στις τιμές ενοικίασης, όπως δήλωσε ο κ. Ed Lubbers, κάτοικος του Άμστερνταμ για περισσότερα από 30 χρόνια και Διευθύνων Σύμβουλος της Travel Impact Lab.

Το ξέφρενο πλήθος επηρεάζει επίσης τις επιχειρήσεις που εμφανίζονται στο Άμστερνταμ, ειδικά τους καπνιστές κάνναβης. Μια κρατική μελέτη διαπίστωσε ότι το 58% των διεθνών τουριστών που ταξιδεύουν στο Άμστερνταμ το κάνουν για να καταναλώσουν ναρκωτικά. Περίπου το 77% των επισκεπτών σε πάρτι πηγαίνουν σε καφετέρια, σύμφωνα με το amsterdam&partners. Οι αγοραστικές τους συνήθειες έχουν ωθήσει την επιχειρηματική ανάπτυξη σε δυσμενείς κατευθύνσεις.

Για να ξεκουραστούν οι κάτοικοι, το Άμστερνταμ έπρεπε να βάλει φρένο στην τουριστική προώθηση σε ένα σημείο, πρόσθεσε ο κ. Lubbers. Τέλος, το Άμστερνταμ που δίνει προτεραιότητα στις επιθυμίες των κατοίκων ενισχύει τη μεγάλη τάση του Skift ότι οι κοινότητες δεν είναι πλέον θεατές στα ταξίδια.

Το Άμστερνταμ είναι ένα μόνο μέρος της αυξανόμενης λίστας των προορισμών που εγκαταλείπουν τον μαζικό τουρισμό. Η Αρχή Τουρισμού της Χαβάης, για παράδειγμα, ακολούθησε μια τέτοια πορεία ως απάντηση στην αντίδραση της κοινότητας.

Η εικόνα του ξέφρενου πλήθους, δεν είναι βιώσιμη για το Άμστερνταμ. Καθώς περισσότεροι άνθρωποι έχουν πρόσβαση στα ταξίδια και η αστικοποίηση επιταχύνεται, η πόλη πρέπει να βρει μια ισορροπία, δήλωσε εκπρόσωπος της amsterdam&partners. Οι τουριστικές αρχές αγκαλιάζουν τον αναγεννητικό τουρισμό, έναν άξονα από τον μαζικό τουρισμό. Αλλάζουν την εικόνα του, εστιάζοντας στην πλούσια πολιτιστική του ιστορία και οδηγούν την κυκλοφορία σε λιγότερο γνωστά κομμάτια της πόλης.

Οι επισκέπτες, ωστόσο, δεν έχουν σταματήσει να προωθούν την περιοχή Red Light, ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι άνθρωποι που επηρεάζουν τα ταξίδια του TikTok, για παράδειγμα, περιλαμβάνουν τακτικά το Red Light District στις προτάσεις τους για το τι μπορεί κανείς να κάνει στο Άμστερνταμ.

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις