Αυξημένες από 19% έως 24% είναι οι τιμές στα ξενοδοχεία της Αθήνας το εφετινό Πάσχα σε σύγκριση με το Πάσχα του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της παρόχου ταξιδιωτικών δεδομένων Mabrian.
Ειδικότερα, με βάση τις δημοσιευμένες τιμές Φεβρουαρίου 2023 για διαμονή μεταξύ 10ης και 17ης Απριλίου σε 20 ευρωπαϊκές πόλεις, οι τιμές στα ξενοδοχεία της Αθήνας για το Πάσχα έχουν διαμορφωθεί ως εξής:
- Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία 5 αστέρων στην ελληνική πρωτεύουσα είναι 190 ευρώ (+24% έναντι του Πάσχα του 2022), στα 4 αστέρων η μέση τιμή δωματίου είναι 131 ευρώ (+19%) και στα 3 αστέρων η μέση τιμή είναι 108 ευρώ (+20%).
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι:
- Οι μέσες τιμές ξενοδοχείων για το Πάσχα αυξάνονται και στους 20 προορισμούς που αναλύθηκαν σε σύγκριση με το περυσινό Πάσχα. Μόνο λίγες εξαιρέσεις εντοπίζονται στη Νάπολη, τα Τίρανα και τη Βουδαπέστη, όπου οι τιμές των ξενοδοχείων 5 αστέρων έχουν μειωθεί ελαφρώς (1%, 3% και 5%, αντίστοιχα).
- Στη Βαρκελώνη, τις Βρυξέλλες και τη Ρώμη, οι τιμές των ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά μέσο όρο από 30% έως 33%, ενώ το Ζάγκρεμπ, η Βαρσοβία και τα Τίρανα έχουν τις χαμηλότερες τιμές και για τις τρεις κατηγορίες ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια του Πάσχα.
- Η μέση αύξηση των τιμών σε όλες τις κατηγορίες είναι σημαντικά μεγαλύτερη από τον ετήσιο ρυθμό πληθωρισμού – με βάση τις δημοσιευμένες τιμές Φεβρουαρίου 2023 για διαμονή μεταξύ 10ης και 17ης Απριλίου – για όλους τους προορισμούς εκτός από τη Βουδαπέστη και τα Τίρανα, όπου ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού είναι υψηλότερος από τη μέση αύξηση των τιμών για αυτήν την περίοδο.
- Η Βαρκελώνη είναι η πόλη όπου οι τιμές έχουν αυξηθεί περισσότερο σε σύγκριση με το Πάσχα του 2022, με αύξηση 43% στα ξενοδοχεία τριών αστέρων.
- Στα ξενοδοχεία 4 αστέρων, η μεγαλύτερη ανάπτυξη σημειώνεται στις Βρυξέλλες, με αύξηση 34%. Και στην πιο πολυτελή κατηγορία των ξενοδοχείων 5 αστέρων ξεχωρίζει το Παρίσι, όπου η μέση τιμή είναι 30% υψηλότερη από πέρυσι.
- Η εταιρεία σημειώνει επίσης ότι για τις διακοπές του Πάσχα, το Ζάγκρεμπ, η Βαρσοβία και τα Τίρανα είναι οι προορισμοί που προσφέρουν τις πιο ανταγωνιστικές τιμές και για τις τρεις κατηγορίες ξενοδοχείων.
Ο Carlos Cendra, Διευθυντής Μάρκετινγκ και Πωλήσεων της Mabrian, σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, δήλωσε ότι η αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία οφείλεται στον πληθωρισμό, την αύξηση του κόστους και της μισθοδοσίας του προσωπικού λόγω της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση για ταξίδια αυτή την περίοδο.
Δείτε αναλυτικά τις τιμές των ξενοδοχείων στις 20 ευρωπαϊκές πόλεις