Στο δρόμο προς το Κάστρο του Αη Γιώργη η Παναγία των Σισσίων

1255

Από τα Βλαχάτα συνεχίζεται σήμερα η πορεία της εικόνας της Παναγίας της Μονής Σισσίων προς το Κάστρο του Αγίου Γεωργίου σύμφωνα με το εκκλησιαστικό έθιμο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Διονύσης Φραγκισκάτος

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. ”Εσφραγισμενου του μνηματος η Ζωη εν ταφω ανετειλας Χριστε ο Θεος και των θυρων κεκλεισμενων τοις Μαθηταις επεστης η παντων Αναστασις”ψαλλει σημερα η Εκκλησια με πανηγυρικο τονο εορταζοντας την Κυριακη του αντι-Πασχα η του Θωμα.Και σημερα εδω στο νησι επικρατει εθιμο η μεταφορα της Εικονας της Παναγιας των Σισιων στο Καστρο και η παραμονη της επι εικοσι σχεδον ημερες.Δυο γεγονοτα τα οποια φαινονται εν πρωτοις διαφορετικα μεταξυ τους οσον αφορα την εορτη του Θωμα απο τη μια και τη λιτανευση-μεταφορα της Παναγιας απο την αλλη. Απο δογματικης ομως πλευρας κυριως η συνδεση και ομοιοτητα ειναι αρρηκτα συνδεδεμενη μεταξυ σε αυτα τα εκκλησιαστικα γεγονοτα με τον τοπικο εδω ιδιαιτερο χαρακτηρα τους.
    Και πρωτα το γεγονος της Αναστασεως του Χριστου και της ψηλαφησεως του Θωμα.Ο Κυριος ”ανεστη εσφραγισμενου του ταφου” και ”των θυρων κεκλεισμενων επεστη προς τους Μαθητας του δεικνυων τα του σωματος παθη απερ εδεξατο μακροθυμησας”.Η διελευση του Ανασταντος ανεξηγητως δια του εσφραγισμενου ταφου και των θυρων κεκλεισμενων δεικνυει το μυστηριο της Θεοτητος του Λογου-Χριστου ενω η ψηλαφηση δεικνυει την ανθρωποτητα του Χριστου την οποια προσελαβε.
    Αλλα ο Χριστος ηγερθη εκ του ταφου ”ο τας κλεις της Παρθενου μη λυμηναμενος”.Σε εναν αναστασιμο υμνο ψαλλουμε οτι ”Ουκ εγνωσαν πως εσαρκωθης οι ασωματοι Σου αγγελοι, ουκ εγνωσαν ποτε ανεστης οι φυλασσοντες Σε στρατιωται”.Και οτι πεφανερωται δε μονον κατα τον ιδιο υμνο ”τοις πιστει ερευνωσιν το μυστηριον”.Ο Χριστος ηγερθη χωρις να μετακινηθει ο λιθος εκ του ταφου ,εισηλθε χωρις να ανοιξουν οι θυρες προς τους Μαθητας αλλα και πιο πρωτα εσαρκωθη και ετεχθη τας κλεις της Παρθενου μη λυμηναμενος. Δηλ εγεννηθη κατα ξενο και φρικτο τροπο , ”ασπορως εκ Θειου Πνευματος ετεχθη”ενω η Θεοτοκος εμεινε ”προ τοκου εν τοκω και μετα τοκον Παρθενος”.
    Υπαρχει για αυτο το γεγονος απο την Παλαια Διαθηκη η σχετικη προφητεια του Ιεζεκιηλ για την πυλη του Αιλαμ ”Την βλεπουσα κατα Ανατολας και αυτη ην κεκλεισμενη διοτι ο ηγουμενος καθηται επ αυτην του φαγειν αρτον.Και ειδον (λεγει στη συνεχεια ο προφητης) και ιδου πληρης δοξης ο οικος Κυριου”.Κεκλεισμενη πυλη ειναι η Παρθενος και η δοξα που πληροι τον οικο του Κυριου ειναι ο Ιδιος ο Κυριος ο εγκατοικησας ξενως και φρικτως εν τη κοιλια της Παρθενου, μεταποιωντας την σε Ναο και εμψυχο παλατιο και θρονο και πολιν.
    Σε ολο αυτο το σχεδιο της σωτηριου οικονομιας απο την φατνη εως και τον κενον ταφον επαιξε σημαντικο ρολο η Παναγια με την ελευθερη συγκαταθεση και υπακοη της στο προαιωνιο σχεδιο του Θεου.Επισης ηταν και η πρωτη μετα τις μυροφορες γυναικες οπου εθεαθη τον Θεον -Υιον της ανασταντα εκ ταφου θεοπρεπως (ο αγγελος εβοα τη Κεχαριτωμενη αγνη Παρθενε χαιρε, σος γαρ Υιος ανεστη τριημερος εκ ταφου).Για αυτο το λογο ολη την Διακαινησιμο Εβδομαδα του Πασχα παντου λιτανευονται οι θαυματουργες Εικονες Της και γινονται δεησεις και παρακλησεις προς τιμην Της γιατι με αυτο τον τροπο την ευχαριστουμε και συναμα τιμουμε το ιερο προσωπο Της τα μεγιστα συμβαλλαντος για τη σωτηρια του κοσμου η οποια ελαβε χωρα κυριως με το γεγονος της Αναστασεως του Θεου και Λογου-Υιου Της.
    Και ειδικα φετος η Εικονα της Παναγιας η οποια ειναι η αιτιος της σωτηριας των ανθρωπων αφικεται στο Καστρο την ημερα που εορταζει και ο αγιος Γεωργιος ο Τροπαιοφορος του οποιου το ονομα φερει και το παλαιο ενετικο φρουριο η παλαια πρωτευουσα της νησου (αν και δεν γινεται εκει καμια ιδιαιτερη θρησκευτικη εορτη για τον Αγιο) εν τουτοις ομως η χαρα ειναι πνευματικη και βιωμα του καθε πιστου ειδικα μεγαλωμενου και ανατεθραμμενου στην περιοχη και τον οικισμο του Καστρου, ο οποιος επικαλειται τις πρεσβειες της Παναγιας επι τη αφιξει της ιερας Εικονος Της και του σημερον τιμωμενου και προστατου του ομωνυμου παλαι ποτε φρουριου αγιου Μεγαλομαρτυρος Γεωργιου του Τροπαιοφορου.

Comments are closed.