Η οδήγηση με έναν κουρασμένο οδηγό είναι εξίσου επικίνδυνη με έναν μεθυσμένο. Και σύντομα θα μπει ένα όριο και σε αυτή την συμπεριφορά.
Η κούραση και η υπνηλία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που οδηγούν σε ένα ατύχημα. Και ήδη συζητείται το ενδεχόμενο να υπάρχει η δυνατότητα επί τόπου αιματολογικών εξετάσεων έτσι ώστε να διαπιστωθεί αν ο οδηγός που έχει σταματήσει για έλεγχο είναι ικανός να συνεχίσει.
What Car ?
Ειναι ολοκαίνουργιο και θα… ερεθίσει και με την τιμή
Καλό μεταχειρισμένο και με επιδότηση;
Μεγάλο, πολυτελές SUV με 249 ευρώ
Πριν το επιλέξεις δοκίμασε το δωρεάν…
Ηρθε και είναι… απίθανο
Οι εξετάσεις αίματος θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να μετρηθεί αν ένας οδηγός παρουσίαζε έλλειψη ύπνου σε περίπτωση που προκάλεσε ατύχημα, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η νέα αυτή μέθοδος θα μπορούσε να εφαρμοστεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια και θα επέτρεπε στην Τροχαία να διαπιστώσει αν ένα άτομο που ενεπλάκη σε ατύχημα ήταν κουρασμένο.
Σύμφωνα με ειδικούς για την οδική ασφάλεια, ένα άτομο που οδηγεί όταν είναι κουρασμένο μπορεί να είναι εξίσου επικίνδυνο με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Περίπου το 10 έως 20% όλων των ατυχημάτων εκτιμάται ότι προκαλείται από την κόπωση του οδηγού, ενώ ένας στους οκτώ ανθρώπους παραδέχεται ότι αποκοιμήθηκε όταν καθόταν στο τιμόνι.
Οι οδηγοί είναι 20 φορές πιο πιθανό να αποκοιμηθούν στο τιμόνι στις 6 το πρωί από ό,τι στις 10 το βράδυ, ενώ η κόπωση παίζει ρόλο σε περίπου το 4% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Την όλη ιστορία έχει ανακινήσει η κυβέρνηση της Αυστραλίας, η οποία μέσα από μελέτες διαπίστωσε ότι η οδήγηση με λιγότερες από πέντε ώρες ύπνου είναι εξίσου επικίνδυνη με την οδήγηση υπό την επήρεια του αλκοόλ.
Η δυνατότητα να κάνουν αιματολογικές εξετάσεις τα συνεργεία της Τροχαίας έχουν προκαλέσει αρκετές συζητήσεις στην χώρα, όμως η πλειοψηφία συμφωνεί ότι μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό μέτρο ώστε να μειωθούν ακόμα περισσότερο τα θανατηφόρα δυστυχήματα.
Οι ειδικοί σε θέματα ύπνου αλλά και οι οργανώσεις για την οδική ασφάλεια πάντως πιέζουν έτσι ώστε να μπουν οι εξετάσεις αίματος στο “οπλοστάσιο” της Τροχαίας και να θεσπιστεί και για την κούραση ένα όριο πάνω από το οποίο ο οδηγός θα απαγορεύεται να συνεχίζει το ταξίδι του.