Η ζέστη ήταν ανυπόφορη στο Χαρτούμ εκείνο το «καυτό» απομεσήμερο του Ιούλη το 1994 και το κλιματιστικό της Cadillac δεν βοηθούσε και ιδιαίτερα την κατάσταση. Στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου ο διοικητής της DGSE -της Γαλλικής Μυστικής Υπηρεσίας Πληροφοριών- Φιλίπ Ροντό σκούπιζε με ένα μαντήλι τον ιδρώτα που έτρεχε κάθε λίγο στο πρόσωπο του.
Είχε τραβήξει τις κουρτίνες στα παράθυρα για να έχει λίγο σκιά, αφού τα πάντα γύρω «έβραζαν» από τη ζέστη και δεν ξεκόλλαγε τα μάτια του από το κτήριο απέναντι.
Λίγη ώρα αργότερα τρεις άντρες βγήκαν από το συγκεκριμένο κτήριο που στέγαζε μια ιδιωτική κλινική και ο Ροντό φωτογράφησε πολλές φορές τον έναν από αυτούς.
Τον ήξερε πολύ καλά. Κυνηγούσε χρόνια τον Ίλιτς Ραμίρεζ Σάντσεζ γνωστός σε όλη την υφήλιο ως «Κάρλος το τσακάλι» και λίγες εβδομάδες μετά μαζί με ένα κλιμάκιο Γάλλων πρακτόρων ανέλαβε δράση.
Το «Τσακάλι» ναρκώθηκε, μεταφέρθηκε με ένα Land Rover Defender στο αεροδρόμιο του Χαρτούμ και από εκεί με Lear Jet στο Παρίσι, προκειμένου να προφυλακιστεί και να δικαστεί.
Τα δύο αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν οι Γάλλοι πράκτορες ήταν τυπικό δείγμα οχημάτων που δεν «φωνάζουν» όπως η Aston Martin του Ντάνιελ Κρεγκ.
Ειδικά για τους επιχειρησιακούς πράκτορες της CIA, της Mossad, της MI6 και της πρώην KGB νυν FSB, ήταν απαραίτητο να κυκλοφορούν με καλά αυτοκίνητα, όχι όμως εξεζητημένα.
Όπως έλεγαν άλλωστε στα χρόνια του ψυχρού πολέμου πιο εύκολα χάνεσαι με ένα Opel Senator, ένα Rover ή ένα Trabant από τα χιλιάδες που κυκλοφορούσαν στο Ανατολικό Βερολίνο, παρά με μια Porsche.
Υπάρχουν βέβαια και οι ειδικές περιπτώσεις, όπου επιχειρησιακοί πράκτορες οδηγούν θωρακισμένα οχήματα, όπως η BMW που είχε ο πρώην πράκτορας της CIA Τζον Κυριάκου στην Αθήνα.
Τα Ford τιμήθηκαν δεόντως από την MI6, όπως τα μυθικά Lada από την KGB, ενώ ο Τζέισον Μπορν απέτινε τον δικό του φόρο τιμής οδηγώντας ένα ρώσικο αυτοκίνητο -πιθανότατα Moskvits- μέσα στην Μόσχα σε ένα κινηματογραφικό κυνηγητό που έγραψε τη δική του ιστορία.