Οι συμφωνίες με Netflix και Spotify, οι ιδέες που απορρίφθηκαν και το σνομπάρισμα από την Τέιλορ Σουίφτ
Όταν έφυγαν από τη Βρετανία και εγκαταστάθηκαν στις ΗΠΑ, ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ άρχισαν να δουλεύουν σε ένα πρότζεκτ που πίστευαν ότι θα μπορούσε να τους μετατρέψει από πρώην μέλη της βασιλικής οικογένειας σε ισχυρές φιγούρες του Χόλιγουντ. Τώρα, αυτό μοιάζει με φιάσκο, γράφει η Wall Street Journal.
Η Μέγκαν Μαρκλ και ο πρίγκιπας Χάρι έφτασαν στη Νότια Καλιφόρνια πριν από τρία χρόνια, με τίτλους δούκα και δούκισσας και σχέδια να εκμεταλλευτούν τις πλούσιες εταιρείες streaming, οι οποίες αναζητούσαν σταρ για να δελεάσουν τους συνδρομητές.
Ωστόσο, μετά τις μεγάλες συμφωνίες- ύψους 100 εκατομμυρίων με το Netflix και πάνω από 20 εκατ. με το Spotify- περισσότερες ήταν οι ακυρώσεις και απορρίψεις, παρά οι παραγωγές σόου. Τα απομνημονεύματα του Χάρι με τίτλο «Spare» έγιναν best seller και το ντοκιμαντέρ για το Netflix, που αφορούσε το «διαζύγιό» τους με τη βασιλική οικογένεια αποδείχθηκε δημοφιλές. Πέρα από αυτά όμως, ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν περιεχόμενο που αφορούσε κάτι άλλο πέρα από τις προσωπικές εμπειρίες τους.
Μέγκαν Μαρκλ- πρίγκιπας Χάρι: Τέλος η συνεργασία με το Spotify, απίθανο να ανανεωθεί με το Netflix
Τα πρότζεκτ που το ζευγάρι ήλπιζε να προχωρήσουν περιελάμβανε ένα πρόγραμμα κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Pearl», που ακύρωσε το Netflix, όπως και τουλάχιστον δύο ιδέες που απέρριψε η πλατφόρμα μέσα στον τελευταίο χρόνο, λένε πηγές της Wall Street Journal. Το Netflix είναι απίθανο να ανανεώσει τη συμφωνία με το ζευγάρι μετά το 2025, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες.
Η συμφωνία με το Spotify οδήγησε στη δημιουργία του «Archetypes», ένα podcast για το πώς τα στερεότυπα κρατούν πίσω τις γυναίκες. Αν και συζητήθηκε το ενδεχόμενο δεύτερης σεζόν, αυτό τελικά απορρίφθηκε. Πρόσφατα, το Spotify και το ζευγάρι ανακοίνωσαν πως αποφάσισαν να λύσουν τη συνεργασία τους.
Οι άνθρωποι που έχουν συνεργαστεί μαζί τους λένε πως το σχέδιό τους υπονομεύτηκε από την απειρία τους στην παραγωγή και την αδυναμία εύρεσης υλικού που να συνάδει με το brand τους, όπως και προβλήματα που δεν ήταν στον δικό τους ελέγχο, μεταξύ άλλων τον περιορισμό των δαπανών στον χώρο του θεάματος και των podcast.
«Οι νέες εταιρείες συχνά κάνουν αλλαγές, τόσο σε ό,τι αφορά τους ανθρώπους, όσο και τη στρατηγική και εμείς δεν είμαστε εξαίρεση. Είμαστε πιο εξοπλισμένοι, συγκεντρωμένοι και γεμάτοι ενέργεια από ποτέ», δήλωσε εκπρόσωπος της Archewell, σημειώνοντας πως η εταιρεία προσέβαλε πρόσφατα νέα επικεφαλής του περιεχομένου με σενάριο, την ηθοποιό και παραγωγό Τρέισι Ράιερσον.
Εκπρόσωπος της Netflix είπε πως η εταιρεία εκτιμά τη συνεργασία με την Archwell και σημείωσε πως το ντοκιμαντέρ «Harry & Meghan» ήταν αυτό με το καλύτερο ντεμπούτο στην πλατφόρμα. «Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε σε διάφορα πρότζεκτ», συμπλήρωσε.
Οι ιδέες που απέρριψε το Netflix
Όταν η Μέγκαν Μαρκλ και ο πρίγκιπας Χάρι έκαναν τις συμφωνίες με το Netflix και το Spotify, το 2020, οι υπηρεσίες streaming γνώριζαν άνθιση και τα στελέχη τους έσπευδαν να εξασφαλίσουν περιεχόμενο και να ικανοποιήσουν τη ζήτηση, με κάθε κόστος. Η πανδημία ενίσχυσε το κοινό των πλατφορμών streaming, αλλά διέκοψε και την παραγωγή κάποιων πρότζεκτ που ήταν σε αρχικό στάδιο, μεταξύ άλλων και των Sussexes.
Σήμερα, η άνθιση των υπηρεσιών streaming έχει δώσει τη θέση της στην πιο αργή ανάπτυξη και την αβεβαιότητα. Τόσο το Netflix όσο και το Spotify έχουν κόψει ταινίες και σόου, για να περιορίσουν τις δαπάνες.
Και οι δύο εταιρείες απογοητεύτηκαν από την έλλειψη παραγωγικότητας των Sussexes, σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα. Εργαζόμενοι και συνεργάτες της Archwell λένε πως οι ιδρυτές της κάποιες φορές φαίνονται έκπληκτοι με τη δουλειά που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός πρότζεκτ. Οι περισσότερες πρωτοβουλίες ακολουθούν το ίδιο μοτίβο: η ιδέα μεγάλη, η εκτέλεση κάτω του αναμενόμενου.
Το «Harry & Meghan» ήταν το πρώτο μεγάλο πρότζεκτ που προέβλεπε το deal του ζευγαριού με το Netflix. Οι εργαζόμενοι της Archewell ένιωθαν πως το μέλλον της συμφωνίας με την πλατφόρμα εξαρτιόταν από την επιτυχία του ντοκιμαντέρ και το πρότζεκτ προκάλεσε ένταση εντός της εταιρείας. Όμως, η συνέχεια αποδείχθηκε δύσκολη. Το δεύτερο πρότζεκτ τους για την πλατφόρμα, το «Live to Lead», μια σειρά ντοκιμαντέρ για παγκόσμιους ηγέτες και ακτιβιστές, δεν μπήκε στην πρώτη δεκάδα των σόου του Netflix.
Άλλα πρότζεκτ που πρότειναν φαινόταν σχεδιασμένα έτσι ώστε να αντιγράψουν επιτυχή σόου του Netflix, όπως ένα που περιγραφόταν ως ένα «Emily in Paris» με άνδρα πρωταγωνιστή, αλλά και μια σειρά με γκέι χαρακτήρες, που φαινόταν παρόμοια με το «Heartstopper». Το Netflix είπε όχι και στα δύο, σύμφωνα με τις πηγές της Wall Street Journal.
Στελέχη του Netflix έχουν προβληματιστεί για την απόδοση της Archewell και πιστεύουν ότι η επιτυχία του «Harry & Meghan» είναι το μόνο που έχει να επιδείξει η εταιρεία. Σήμερα, ένα πρότζεκτ της εταιρείας για το Netflix είναι σε φάση ολοκλήρωσης. Πρόκειται για ντοκιμαντέρ για τους «Invictus Games», την αθλητική διοργάνωση του πρίγκιπα Χάρι για τους τραυματίες βετεράνους πολέμου. Επίσης, σε φάση ανάπτυξης είναι ένα σόου «Bad Manners» που βασίζεται σε χαρακτήρα από τις «Μεγάλες προσδοκίες» του Κάρολου Ντίκενς.
Η Μέγκαν Μαρκλ σε μεγάλο βαθμό επικεντρώθηκε στο Spotify, αλλά δεν έλειψαν τα προβλήματα. Όταν άρχισε τη συνεργασία της με την πλατφόρμα, για το Archetypes, η εταιρεία της δεν είχε εργαζόμενο επικεντρωμένο στα ηχητικά πρότζεκτ. Έτσι, στην αρχή ένας άνθρωπος των δημοσίων σχέσεων ήταν επικεφαλής της συνεργασίας με το Spotify.
Τα στελέχη της πλατφόρμας άρχισαν να εκνευρίζονται με τον χρόνο που χρειάζονταν προκειμένου να συλληφθεί μια ιδέα για το podcast της Μέγκαν Μαρκλ και να συγκροτηθεί μια ομάδα παραγωγής. Τελικά, η Archewell προσέλαβε άτομο για ηχητικές παραγωγές που συνεργαζόταν με ομάδα του Spotify, η οποία βοήθησε την Μέγκαν Μαρκλ να δημιουργήσει μια λίστα με πιθανούς καλεσμένους και να στηθεί ένα στούντιο στην έπαυλη του ζευγαριού.
Η επιλογή του σωστού καλεσμένου ήταν συχνά προβληματική. Η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε προσωπική επιστολή στην Τέιλορ Σουίφτ, ζητώντας της να πάει στο podcast της. Αλλά η ποπ σταρ αρνήθηκε, μέσω εκπροσώπου της.
Η Μέγκαν Μαρκλ συχνά ζητούσε να γίνουν αλλαγές καθυστερημένα. Μάλιστα, μερικές φορές επιστράτευε υψηλόβαθμα στελέχη του Spotify, προκειμένου να καλέσουν παραγωγούς και να τους πιέσουν να κάνουν τις αλλαγές.
Το podcast τελικά ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022 και βρέθηκε την πρώτη εβδομάδα στην κορυφή των podcast του Spotify. Λόγω της επιτυχίας, άρχισαν να συζητούν το ενδεχόμενο μιας δεύτερης σεζόν, επί μήνες αλλά τελικά το Spotify ενημέρωσε την Archewell ότι δεν θα συνεχιστεί το podcast. Το ζευγάρι δεν τήρησε όλους τους όρους της συμφωνίας, που περιελάμβανε να εμπλέκονται ευθέως και οι δύο, αναφέρει η Wall Street Journal, ενώ ιδιαίτερα ο πρίγκιπας Χάρι δυσκολευόταν να βρει κάποια ιδέα για ένα podcast.