Το city break έχει ξεπεράσει τις διακοπές στην παραλία στην έρευνα του Travelzoo, με τους περισσότερους παραθεριστές να είναι ανοιχτοί για να επισκεφτούν νέα μέρη.
Η εξαμηνιαία έρευνα τον Μάιο ανέδειξε επίσης μια μεγάλη ευκαιρία για πωλήσεις το 2024, με μόνο το 20% να έχει κάνει ήδη κράτηση για το επόμενο έτος.
Οι διακοπές στην παραλία ήρθαν πρώτες στην έρευνα αυτή την εποχή του χρόνου από τότε που ξεκίνησε το 2018. Αλλά τον Οκτώβριο του 2022 η δημοσκόπηση του περασμένου έτους σημείωσε άνοδο, ξεπερνώντας την παραλία κατά 5%. Αυτόν τον Μάιο, το city break ήταν 8% μπροστά.
- Μετά το city break, που επιλέχθηκε από το 68%, τα πιο δημοφιλή ταξίδια ήταν η παραλία (60%) ακολουθούμενα από πολιτιστικά ή ιστορικά αξιοθέατα ή εμπειρίες (49%).
- Η κρουαζιέρα ήρθε στην τέταρτη θέση, ακολουθούμενη από ταξίδια με τρένο και στη συνέχεια ξεναγήσεις με συνοδεία, οδικές εκδρομές και διακοπές με φαγητό και κρασί.
Τι θέλουν να κάνουν οι ταξιδιώτες στις διακοπές
- 46% να επισκεφτεί ένα εντελώς νέο προορισμό.
- Το 39% δεν είχε καμία προτίμηση και ήταν ανοιχτό σε ιδέες.
- Το 15% επισκεπτόταν κάπου που γνωρίζει και αγαπά.
Δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια αναψυχής (74%) και ανυπομονούν να χαλαρώσουν και να ξεφύγουν από όλα αυτά (44%).
Τα ταξίδια ήταν επίσης κορυφαία για όσους ξόδευαν το εισόδημα τους επόμενους 12 μήνες, με το 74% να επιλέγει τα ταξίδια, ακολουθούμενο από τις βελτιώσεις στο σπίτι (33%) και το φαγητό έξω (28%). Σχετικά με τι έκαναν για να επεκτείνουν τον προϋπολογισμό των διακοπών τους, το:
- 65% θα κυνηγούσε προσφορές.
- 62% θα ταξίδευε εκτός της περιόδου αιχμής.
- 34% θα κλείσει μια διαμονή all inclusive.
- 9% επιλέγει για διαμονή με αυτοεξυπηρέτηση.
Περισσότεροι από τους μισούς (54%) σχεδίαζαν τουλάχιστον δύο ακόμη ταξίδια φέτος.
Όσον αφορά στα ταξίδια του επόμενου έτους, το 80% δεν είχε κλείσει ακόμη διακοπές.
Από το 20% που έχει κάνει κράτηση, η συντριπτική πλειονότητα (90%) σκόπευε να κλείσει περισσότερα από ένα ταξίδια τον επόμενο χρόνο.
Από εκείνους που δεν έχουν κάνει ακόμη κράτηση, το 25% δήλωσε ότι βρίσκεται στο στάδιο της έρευνας και το 30% δεν έχει ακόμη στο μυαλό του προορισμό.
Όσον αφορά στον υπεύθυνο τουρισμό, η πρώτη σκέψη ήταν στο overtourism, με το 47% να θέλει να το αποφύγει στο θέρετρο και δεύτερο να ψωνίζει τοπικά, με το 44% να θέλει να φάει σε τοπικές επιχειρήσεις.
Λίγο λιγότεροι από τους μισούς (45%) δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να κλείσουν ένα πακέτο που περιλαμβάνει ξενοδοχείο, πτήσεις ή/και μεταφορές, ενώ το 21% προτιμά να οργανώσει τις διακοπές μόνο του και το 34% δεν είχε κάποια προτίμηση.
Ο James Clarke, γενικός διευθυντής της Travelzoo στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά και έδειξαν την όρεξη για ταξίδια και νέες εμπειρίες.
«Ήταν μια καλή χρονιά μέχρι στιγμής. Είμαστε ενθουσιασμένοι για το τι θα φέρει το επόμενο εξάμηνο, είπε.
Πιστεύω ότι θα δούμε τους ανθρώπους να είναι πολύ επιλεκτικοί και να σκέφτονται πού ξοδεύουν τα χρήματα τους και γι αυτό θα έρθουν σε αξιόπιστες μάρκες. Ένας τεράστιος αριθμός πελατών μας βλέπουν το 2024 ως το νέο παράθυρο κράτησης. Νομίζω ότι θα δούμε μια πολύ μεγαλύτερη αγορά πρώιμων κρατήσεων».