Έχω να πω το εξής ότι αυτό το δρόμο που βλέπετε τον θυμάμαι 55 χρόνια τουλάχιστο, οπότε είναι προδιαγραφών πριν 55 ετών και κάτι . Τότε που κυκλοφορούσαν κάρα. Σήμερα διέρχεται το 70% της κίνησης της Κεφαλλονιάς για το λιμάνι του Πόρου συν την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού .
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΙΚΟΝΕΣ ΒΙΝΤΕΟ :ΜΑΚΗΣ ΛΕΚΑΤΣΑΣ
Ο οδικός άξονας Αργοστόλι -Πόρος διέρχεται από πολλούς οικισμούς σε όλο του το μήκος και Ένας απ’ αυτούς είναι ο οικισμός των Περατάτων .
Αφορμή για αυτό το ρεπόρτάζ ήταν το ατύχημα που είχε συμβεί πριν από μερικές ημέρες με την σύγκρουση ενός αυτοκινήτου με λεωφορείο εντός του οικισμού και παράσυρση επάνω στα πεζοδρόμια . (Διάβασε εδω https://www.kefaloniapress.gr/topika/astunomiko-deltio/article/570069/trochaio-sta-trayliata/ )
Στο σημερινό ρεπορταζ προσπαθούμε να καταγράψουμε την επικινδυνότητα του οδικού άξονα Αργοστόλι -Πόρος μέρος του οποίου διέρχεται από τους οικισμό των Τραυλιάτων και των Περατάτων .
Καταγράψαμε εικόνες και μιλήσαμε με κατοίκους οι οποίοι με κραυγή αγωνίας μας ανέφεραν χαρακτηριστικά: ” Δεν μπορούμε να βγούμε ασφαλείς μέσα από τα σπίτια μας και να περπατήσουμε στα πεζοδρόμια.”
Χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου δρόμο είναι ότι οι οδηγοί χρησιμοποιούν πολύ υψηλές ταχύτητες ερχόμενοι είτε από τον Πόρο είτε από το Αργοστόλι και επιχειρούν προσπεράσεις εντός του οικισμού παραβιάζοντας και την διπλή μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας. Εικόνες καθημερινές που κόβουν την ανάσα των πεζών.
Ο Διονύσης Φραγκισκάτος κάτοικος Περατάτων .
Δυστυχώς στο δρόμο αυτό , στα προηγούμενα χωριά δεν σημεία εκτόνωσης της κίνησης ετσι εδώ όλοι αναπτύσσουν ταχύτητες και τρέχουν . Εκει ειναι το μεγάλο πρόβλημα , η μεγάλη ταχύτητα .
Σα χωριό διαθέτουμε πεζοδρόμια με κυβόλιθους , δεν υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα που να εμποδίζουν την διέλευση .
Η ταχύτητα ,εάν αυτά τα πράγματα μπορούν να λίγο να τα περιορίσουμε νομίζω θα είναι καλύτερα εκεί πιο ασφαλή για για όλους μας , δεν μπορούμε εμείς οι κάτοικοι κάποια στιγμές να σταθούμε και στο χωριό μας . Στο σημείο που βλέπεις στους κάδους για να σταματήσω εγώ με το αυτοκίνητο μου να αφήσω τα σκουπίδια με αλάρμ αναμμένα δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις με ασφάλεια και να εξυπηρετήσεις τις καθημερινές ανάγκες .
Οπως βλέπεις οι επιχειρήσεις του χωριού όλες διαθέτουν χώρο στάθμευσης και δεν εμποδίζουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα τουλάχιστον έχουν φροντίσει οι άνθρωποι και είναι σωστοί επαγγελματίες.
Κύριε Φραγκισκάτε τι πρέπει να γίνει ώστε να βελτιωθεί η ασφάλεια εντός του οικισμού;
Ισως μια σηματοδότηση καλύτερη και αστυνόμευση , προειδοποιητικές πινακίδες που να γράφουνε καλώς ήρθατε αλλά μην τρέχετε… τι να πω δεν ξέρω , δεν ξέρω τι να πω πραγματικά .
Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι νταλίκες . Ισως ενα ειδικό δρομολόγιο μόνο για νταλίκες κατευθείαν όπως παλιά …δεν ξέρω αυτά ας τα βρει η πολιτεία , εγω ξέρω ότι αυτός ο δρόμος είναι 60 χρονών και κάποτε κυκλοφορούσαν κάρα , το κάρο του παππού μου και το καρο του θείου μου και παραμένει ο ίδιος, το ίδιο πλάτος με διαγραμμίσεις στην άκρη στη μέση και λοιπά κατέληξε ο κ. Φραγκισκάτος .
Ακούστε τον:
Ο Δημήτρης Μπούζος εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μόνιμος κάτοικος του χωριού πάρα πολλά χρόνια,
έχει οικογένεια με μικρά παιδιά και καθημερινα μίλησε στο kefaloniapress και στο Μακη Λεκατσά για τον καθημερινό φόβο που ζει η οικογένειά του και όλοι οι κάτοικοι.
Ο δρόμος που διασχίζει το χωριό μας είναι ένας πολύ παλιός δρόμος επαρχιακός ενός πολύ παλιό επαρχιακού δικτύου . Οταν κατασκευάστηκε δεν είχαν προβλεφθεί οι κυκλοφοριακές ανάγκες που επικρατούν σήμερα . Εχουμε βρεθεί μπροστά στο φαινόμενο νυχθημερόν πάρα πολλά αυτοκίνητα να περνάνε με κατεύθυνση το Αργοστόλι και τον Πόρο και φυσικά επειδή υπάρχει μια σχετική ευθεία σε σχέση με τα προηγούμενα χωριά, αναπτύσσουν τη μεγαλύτερη ταχύτητα , ειδικά αν έχουνε καθυστερήσει για το καράβι .
Αντιλαμβάνεστε ότι περνάνε με μεγάλη ταχύτητα των 80, 90 και 100 χιλιομέτρων με όριο τα 30 χλμ . Καθημερινά υπάρχει μια ανησυχία σε όλους μας , είναι πάρα πολύ επικίνδυνο να κυκλοφορήσεις με τα πόδια η με το ποδήλατο οπως κάνω εγώ τωρα .
Η ταμπέλα εχει όριο ταχύτητας τα 30 km και εδώ πέρα βλέπουμε αυτοκίνητα να περνάνε από 80 , 90, 100 έως 130 . Πρέπει να υπάρχει πολιτική βούληση , να καθίσουν στο τραπέζι οι αρμόδιοι τροχαία , ο δήμαρχος , οι κάτοικοι ο πρόεδρος και να δώσουν μια οριστική λύση.
Ακούστε τον
Το πρόβλημα της ασφαλείας εντός του οικισμού θα παραμείνει , λογω οτι η νεα χάραξη του οδικού άξονα Αργοστόλι -Πόρος δεν περιλαμβάνει την παράκαμψη των οικισμών των Περατατων και Τραυλιάτων , και οι κάτοικοι θα ζουν με τον μόνιμο φόβο να κυκλοφορήσουν και να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές τους ανάγκες με ασφάλεια.
Η Πολιτεία θα πρέπει να βρει κάποιες λύσεις , και μια απο αυτές θα ήταν η μονιμη εγκατάσταση συστήματος ελέγχου ταχύτητας εντος των οριων των δυο οικισμών κατι που θα αποτρέπει την παραβίαση του ορίου ταχύτητας απο τους οδηγούς .
Φτάσαμε δυστυχώς το 2023 να οδηγούμε σε δρόμους με προδιαγραφές του 1950 που με τίποτα δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις σημερινές ανάγκες ανάπτυξης των μεταφορών και το ζούμε καθημερινά αυτό.
Οι ξεπερασμένες υποδομές καθημερινά δυσκολεύουν την καθημερινοτητα μας και ορισμενες φορές- καλιόρα- την κάνουν επικίνδυνη . Οι υπάρχουσες υποδομές εχουν ξεπεράσει ηδη τα ορια τους ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ μακράς πνοής σχεδιασμός ουσιαστικών παρεμβάσεων σε ολο το πολύπαθο επαρχιακό δίκτυο .
√ Δείτε εικόνες που καταγράψαμε τυχαία την ώρα του ρεπορταζ:
Ακολουθήστε το
kefaloniapress.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Comments are closed.
Κι εγώ είμαι κάτοικος Τραυλιατων και επιβεβαιώνω ότι η κατάσταση είναι τραγική για τους πεζούς και τους κατοίκους γενικότερα. Θα ήθελα να μάθω αν όντως η νέα χάραξη δεν θα παρακάμπτει τους οικισμούς των Τραυλιατων και Περατατων.Ευχαριστω.