Τα ηλεκτρικά πατίνια ή e-scooters έχουν γίνει μέρος της σκηνής των δρόμων σε κάθε ευρωπαϊκή μητρόπολη. Κυρίως ως κοινόχρηστα ενοικιαζόμενα, συμπληρώνουν τις παραδοσιακές μεταφορές.
Ωστόσο, δημιουργούν προβλήματα. Η απερίσκεπτη συμπεριφορά σε αντίθεση με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και η ανεξέλεγκτη στάθμευση ευθύνονται πολλές φορές για τα ατυχήματα με πεζούς.
Η Ιταλία με νόμο πρόκειται να εφαρμόσει πινακίδες, όρια ταχύτητας και τέλη κυκλοφορίας σε e-scooters, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Ήδη ορισμένα παραθαλάσσια θέρετρα στην Ιταλία κηρύσσουν πόλεμο στα ηλεκτρονικά σκούτερ αυτό το καλοκαίρι.
Θέλουν να προστατέψουν κατοίκους και τουρίστες καθώς τα ατυχήματα με e-scooters έχουν γίνει τελευταία όλο και πιο συχνά.
Γκροταμάρε
Μέχρι τις 31 Αυγούστου, το Γκροταμάρε, ένα παραθαλάσσιο θέρετρο στην Αδριατική Θάλασσα, δεν θα επιτρέπει τα ηλεκτρονικά σκούτερ στο κέντρο της πόλης μεταξύ 6 μ.μ. και 11 μ.μ. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα επιβάλλεται πρόστιμο έως και 500 ευρώ.
Πρόσφατα, πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για νεαρούς που οδηγούσαν e-scooter με μεγάλη ταχύτητα. Αποφασίστηκε να απαγορευτεί η χρήση τους, τα οποία συχνά τροποποιούνται ώστε να τρέχουν με ταχύτητα έως και 90 χιλιόμετρα την ώρα.
Δυστυχώς, ένα παιδί τραυματίστηκε πρόσφατα σε ατύχημα στο Γκροταμάρε, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη αυτής της απόφασης.
Φαβινιάνα
Στο κέντρο της πόλης Φαβινιάνα, ενός νησιού κοντά στη Σικελία, τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά σκούτερ απαγορεύονται μέχρι τις 12 Νοεμβρίου, μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου.
Μαρίνα ντι Πίζα
Ο δήμος της Μαρίνα ντι Πίζα στις ακτές της Τοσκάνης εφάρμοσε ένα πιο ακραίο μέτρο. Μέχρι την 1η Οκτωβρίου, όλα τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων και των ηλεκτρονικών σκούτερ, απαγορεύονται στον παραλιακό δρόμο.
Η περιοχή αυτή προορίζεται αποκλειστικά για τους τουρίστες που επιθυμούν να απολαύσουν μια χαλαρή βόλτα στον παραλιακό πεζόδρομο χωρίς οχήματα.
Ανκόνα
Η πόλη της Ανκόνα αντιμετωπίζει το ζήτημα της ανεξέλεγκτης στάθμευσης των ηλεκτρικών σκούτερ με τη δημιουργία 450 περιπτέρων για αυτά.
Βενετία
Εν τω μεταξύ, η Βενετία δίνει προτεραιότητα στην εκπαίδευση των νέων σχετικά με την υπεύθυνη χρήση των ηλεκτρονικών σκούτερ. Ένα λύκειο της πόλης διοργάνωσε μαθήματα για 200 μαθητές.
Τα ηλεκτρικά πατίνια προτιμώνται ιδιαίτερα στη Βενετία, με 400 διαθέσιμα προς ενοικίαση καθημερινά.
Λίμνη Γκάρντα
Τα e-scooters έχουν γίνει θέμα ανησυχίας στη λίμνη Γκάρντα. Στη Ρίβα ντελ Γκάρντα έχει ξεκινήσει ένα αίτημα για την απαγόρευση των ποδηλάτων και των e-scooters από τις πολυσύχναστες τουριστικές περιοχές στο κέντρο της πόλης. Πρωταρχικός στόχος είναι να μειωθεί η πιθανότητα ατυχημάτων.
Ιταλία: Πινακίδες, όρια ταχύτητας και τέλη κυκλοφορίας σε e-scooters
Στην Ιταλία, οι μέρες που μπορούσατε να οδηγήσετε το ηλεκτρικό σκούτερ σας ελεύθερα σε ποδηλατόδρομους και δρόμους τελειώνουν.
Ο προορισμός διακοπών πρόκειται να προβεί σε σημαντικές αλλαγές στους νόμους περί κυκλοφορίας.
Η κυβέρνηση αποφάσισε ότι οι αναβάτες ηλεκτρικών σκούτερ θα χρειάζονται στο μέλλον πινακίδα κυκλοφορίας, όπως συμβαίνει στη Γερμανία.
Το όχημα θα πρέπει να είναι ταξινομημένο, και το κράνος είναι υποχρεωτικό κατά την οδήγηση.
Επιπλέον, τα e-scooters δεν θα επιτρέπεται να κινούνται με ταχύτητα μεγαλύτερη από 20 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που παραβιάζουν τους κανόνες θα μπορούν να λογοδοτήσουν πιο άμεσα.
Ευρωπαϊκές χώρες με αυστηρούς κανονισμούς για e-scooters
Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες αυστηροποιούν τους κανονισμούς τους για τον τομέα των ηλεκτρονικών σκούτερ.
Για παράδειγμα, η Ολλανδία δεν επιτρέπει πλέον τα e-scooters σε δημόσιους δρόμους, περιορίζοντας τη χρήση τους σε ιδιωτική.
Στη Γαλλία, τα κράνη και η ασφάλιση είναι υποχρεωτικά για τους αναβάτες ηλεκτρονικών σκούτερ.