Με τη συμμετοχή πολλών ιερέων τελέσθηκε χθες Κυριακή βράδυ λαμπρός πανηγυρικός εσπερινός στον Ιερό Ναό της Αγίας Μαρίνας στα Βλαχάτα χοροστατούντος του Αρχιμανδρίτη Μάρκου Αποστολάτου.
Οι πιστοί απόλαυσαν με κατάνυξη τους εκκλησιαστικούς ψαλμούς από τον Δ/ντη Χορωδίας της Λυρικής Σκηνής Αγαθάγγελο Γεωργακάτο και τον μαέστρο Βασίλη Καλογηρά.
Του εσπερινού ακολούθησε πλούσια κέρασμα.
Χρόνια Πολλά στα Βλαχάτα!
Η σημερινη εορτη της αγιας μεγαλομαρτυρος Μαρινης της μεγαλης εκεινης και φωτεινης μορφης της Εκκλησιας των τριων πρωτων χριστιανικων αιωνων μας φερνει στη διανοια μια φραση του Αποστολου Παυλου οτι ”αστηρ αστερος διαφερει δοξη”, δηλ τα αστερια στο στερεωμα του ουρανου οταν εχει ξαστερο καιρο ειναι παμπολλα και διαφορετικα μεταξυ τους ως προς το μεγεθος και την φωτεινοτητα ,αλλα δηλ. εκπεμπουν μεγαλυτερη και αλλα μικροτερη λαμψη, αλλα το καθενα ουρανιο σωμα ειναι μοναδικο και ασυγκριτης ομορφιας το λεει εξ αλλου και ο στιχος του ψαλμου (α καθισμα του ψαλτηριου και γ σταση αυτου) ”οτι οψομαι τους ουρανους εργα των δακτυλων Σου σεληνη και αστερας ας Συ εθεμελιωσας”.Βεβαια η σημασια ειναι αλληγορικη και υπο αυτη τη σημασια ο Αποστολος Παυλος μιλαει για αστερες οπου μεταξυ τους διαφερουν ως προς τη δοξα.
Οι αγιοι της πρωτης χριστιανικης Εκκλησιας οι μεγαλομαρτυρες ειδικα ανδρες και γυναικες ονομαζονται εγκωμιαστικα αστερες αειφωτοι και φωστηρες υπερλαμπροι, οπως εξαλλου και ολοι οι αγιοι στους μετεπειτα αιωνες μεχρι και των χρονων που ζουμε, αλλα οι μαρτυρες της Εκκλησιας ειναι εκεινοι που πανω στα μαρτυρικα αιματα τους ποτισθηκε ο σπορος του Ευαγγελιου οπου εφυτευσαν οι Αποστολοι δια του κηρυγματος και απεδωκεν καρπον εκατονταπλασιονα.Αλλα ο καθε αγιος εχει και τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικα (τη δοξη)με τα οποια ειναι τοις πασιν γνωστος και διακρινεται και με βαση αυτα σκιαγραφειται απο τους υμνογραφους η φωτεινη φυσιογνωμια εκαστου.
Η σημερον εορταζομενη αγια Μαρινα η μεγαλομαρτυς και παγκαλος του Χριστου νυμφη διακριθηκε και διακρινεται για το απαραμιλλο σθενος της ενωπιον των οργανων του αρχαιου εχθρου αλλα και στον ιδιο τον προαιωνιο εχθρο του ανθρωπινου γενους.Ολοι βεβαια οι μαρτυρες του Χριστου αντεταξαν ανδρειο φρονημα ενωπιον των ειδωλολατρων δικαστων, αλλα η αγια Μαρινα με θαρρος και ανδρεια εταπεινωσε τον δαιμονα τον ιδιο τσακιζοντας τον με ενα σφυρι, ο οποιος εμφανιστηκε μεσα στη φυλακη της ως δρακος για να την πτοησει.
Σε συγκριση με τους λοιπους αγιους μεγαλομαρτυρες η αγια Μαρινα μονη ετελεσε με τη θεια βοηθεια αυτο το κατορθωμα της συντριβης και ταπεινωσεως του μισοκαλου εχθρου με ενα μονο εργαλειο το σφυρι!Δεν ειχε την ευγγλωτια και σοφια και την πανεπιστημιακη καταξιωση εκεινου του καιρου οπως η αγια Ακατερινη η πανσοφος η οποια ”εφιμωσε λαμπρως τους κομψους των ασεβων του Πνευματος τη μαχαιρα”, δεν ειχε την ευγενεια της καταγωγης, μολονοτι θυγατερα εθνικου ιερεως του Αιδεσιου,οπως οι αγιοι Γεωργιος και Δημητριος οι οποιοι ηταν αντιστοιχα ο ενας κομης και χιλιαρχος και ο δευτερος αυθεντης και δουκας της Μακεδονιας και Αχαιας.Δεν ειχε χριστιανους γονεις οπως η αγια Κυριακη και πλουτο και ανεση οπως η αγια Ειρηνη , δεν διεβη ιεραποστολικως τοπους οπως η αγια Παρασκευη, δεν αξιωθηκε να δει εν ζωη της τον Κυριο ενανθρωπησαντα παρα το φρεαρ του Ιακωβ οπως η αγια Φωτεινη, αλλα αξιωθηκε μολονοτι ορφανη απο μητερα να γνωρισει τον Χριστο και να πιστευσει και να αντλησει τεραστια δυναμη ωστε αυτη η απαλη κορη και αμωμητος να νικησει κατα κρατος τον πειραζοντα και τις μεθοδειες του καταισχυνοντας τον, σε συγκριση με τον Μυροβλητη μαρτυρα ο οποιος επατησε εντος της φυλακης του σκορπιο με τα λογια”εις το ονομα του Χριστου ο Οποιος ειπε να πατουμε επανω οφεων και σκορπεων και επι πασαν την δυναμιν του εχθρου”ενω αξιωθηκε αυτοστιγμει αγγελικης θεωριας και ουρανιου στεφανου.
Και το τελος της αγιας Μαρινης εχει μια ιδιαιτερη δοξα που διαφερει.Η αγια Μαρινα μετα το κατορθωμα της αξιωθηκε τριαδικης Θεοφανειας μεσα στη φυλακη της.Ο αγιος Γεωργιος ειδε τον Χριστον οφθαλμοφανως οντας δεσμιος να τον ενθαρρυνει το ιδιο και η αγια Βαρβαρα,της οποιας και εθεραπευθησαν οι πληγες του μαρτυριου,η αγια Μαρινα αξιωθηκε κατα τους συναξαριστες της οπτασιας Σταυρου εντος λαμπρας δεσμιδας Φωτος και Περιστερας πετομενης ανωθεν του Σταυρου και εντος του Φωτος βασταζουσης κλαδο ελεας και επαινωντας με λαλια ανθρωπου την Μαρτυρα για το σθενος της και αναγγελοντας της τα ανωθεν επαθλα του μαρτυριου της.Η Θεοφανεια αυτη ειναι κατα τους συναξαριστες τυπος της Αγιας Τριαδος της οποιας αξιωθηκε ιδιαιτερως η αγια Μαρινα και εκτοτε κατηξιωθη στη χορεια των αγιων μαρτυρων περιφανης και αβασιλευτος αστηρ διαφερουσα τη δοξη απο τους αλλους αστερας -αγιους μαρτυρες για τη θριαμβικη νικη της κατα του αρχαιου εχθρου που συνετελεσθη οφθαλμοφανως δινοντας και σε μας μηνυμα ιδιαιτερο σημερα να νικουμε κατα κρατος τον αρχαιο εχθρο και τα πειραστηρια του μενοντας κοντα στον νικητη -Χριστο και τους αγιους της Εκκλησιας.