Τα έσοδα από τις πωλήσεις εκπαιδευτικού τουρισμού στην Ευρώπη ανήλθαν σε 92,1 δις. δολάρια το 2022, σύμφωνα με το Future Market Insights (FMI).
Από το 2023 έως το 2033, η ζήτηση εκπαιδευτικού τουρισμού στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί με εντυπωσιακό CAGR 15,0%.
Κατά συνέπεια, το μέγεθος της ευρωπαϊκής αγοράς εκπαιδευτικού τουρισμού αναμένεται να επεκταθεί από 107,9 δις δολάρια το 2023 σε 436,5 έως το 2033.
- Η αγορά-στόχος στην Ευρώπη παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη λόγω του σημαντικού αριθμού ατόμων που ταξιδεύουν για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
- Οι βασικές κατηγορίες εντός της αγοράς περιλαμβάνουν την ηλικιακή ομάδα, τον εκπαιδευτικό τύπο, το είδος του επαγγέλματος και τον τύπο του μαθήματος.
- Η έναρξη εκστρατειών προώθησης μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η αξιοποίηση του μάρκετινγκ επιρροής ανεβάζει τη ζήτηση εκπαιδευτικού τουρισμού στην Ευρώπη.
- Η στροφή από την παραδοσιακή μάθηση στην ηλεκτρονική και εικονική μάθηση ενισχύει την ανάπτυξη της αγοράς, ιδίως μετά την πανδημία.
- Η εισαγωγή προηγμένων μέσων διδασκαλίας και διαφόρων υποτροφιών αναμένεται επίσης να ενισχύσει περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς εκπαιδευτικού τουρισμού στην Ευρώπη.
- Η αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για την εκπαίδευση δημιουργεί προσοδοφόρες ευκαιρίες δημιουργίας εσόδων για τους φορείς διοργάνωσης εκπαιδευτικών ταξιδιών.
- Η συνεργασία μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και τουρισμού προωθεί την ανάπτυξη της αγοράς.
- Το αυξανόμενο ενδιαφέρον των ανθρώπων να επιλέξουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε χώρες του εξωτερικού, όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενισχύει την αγορά.
Οι ιδανικοί προορισμοί για εκπαιδευτικό τουρισμό
Με την πάροδο των ετών, ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν γίνει ιδανικοί προορισμοί για εκπαιδευτικό τουρισμό.
Αυτό οφείλεται στην παρουσία κορυφαίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, στις αυξανόμενες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και στις ιδιαίτερα ανεπτυγμένες εγκαταστάσεις.
Ο εκπαιδευτικός τουρισμός είναι ένα είδος ή μια μορφή τουρισμού στην οποία ο τουρισμός χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο για την εκπαιδευτική μάθηση.
Κύριος στόχος του είναι να καταστήσει τη μαθησιακή διαδικασία πιο διαδραστική και πρακτική, εκτός από την εισαγωγή των μαθητών σε διαφορετικούς πολιτισμούς.
Ο εκπαιδευτικός τουρισμός επιτρέπει στους τουρίστες να μάθουν νέα πράγματα και να αποκτήσουν νέες γνώσεις σχετικά με την ιστορία ή τον πολιτισμό άλλων προορισμών.
Ως αποτέλεσμα, τα εκπαιδευτικά ταξίδια αποκτούν όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα, ιδίως στις ευρωπαϊκές χώρες.
Διάφορες τάσεις έχουν επηρεάσει τον κλάδο του εκπαιδευτικού τουρισμού στην Ευρώπη.
Σε αυτές περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση της τεχνολογίας, όπου ο εκπαιδευτικός τουρισμός μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του επισκέπτη με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας (VR), της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), των εφαρμογών για κινητά και των διαδραστικών ψηφιακών πλατφορμών που παρέχουν καθηλωτικές και διαδραστικές εκπαιδευτικές εμπειρίες.
Επιπλέον, η συνεργασία με διεθνείς φορείς παροχής εκπαίδευσης έχει αυξήσει τη ζήτηση για εκπαιδευτικό τουρισμό. Η προσφορά προσαρμόσιμων εκπαιδευτικών εμπειριών συμβάλλει στην ικανοποίηση των διαφορετικών αναγκών και προτιμήσεων των εκπαιδευτικών τουριστών.
Η παροχή επιλογών για εξατομικευμένα δρομολόγια, προσαρμοσμένα προγράμματα και ευέλικτες διάρκειες μπορεί να προσελκύσει άτομα και ομάδες που επιθυμούν να αναζητήσουν μοναδικά και προσαρμοσμένα εκπαιδευτικά ταξίδια.
Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στους τουρίστες να επικεντρωθούν σε συγκεκριμένους τομείς ενδιαφέροντος, να επιλέξουν τον προτιμώμενο ρυθμό μάθησης και να ενσωματώσουν πρακτικές εμπειρίες ή εργαστήρια στα δρομολόγιά τους.
Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των ανθρώπων και η διαθεσιμότητα διαφόρων εκπαιδευτικών μαθημάτων με υποτροφίες αναμένεται να δώσουν περαιτέρω ώθηση στον κλάδο του εκπαιδευτικού τουρισμού στην Ευρώπη.
Ευρωπαϊκές χώρες προωθούν τον εκπαιδευτικό τουρισμό
Πολλές ευρωπαϊκές χώρες προωθούν τον εκπαιδευτικό τουρισμό ως μέρος της στρατηγικής τους για την τόνωση της τοπικής οικονομίας. Επωφελούνται από τις δαπάνες των διεθνών φοιτητών για δίδακτρα, διαμονή, φαγητό και ποτά, φόρους και άλλες δραστηριότητες αναψυχής.
Ο εκπαιδευτικός τουρισμός δεν ωφελεί μόνο τη χώρα υποδοχής, αλλά προάγει επίσης την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των φοιτητών κατά τη διάρκεια των σπουδών και της αλληλεπίδρασης με ξένους ανθρώπους.
Τελευταίες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η εικονική πραγματικότητα (AR) χρησιμοποιούνται στις διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης, οι οποίες τελικά προσελκύουν πολλούς φοιτητές.
Βασικές εταιρείες εισάγουν προσαρμοσμένες εκπαιδευτικές εκδρομές που ανταποκρίνονται στα ειδικά ενδιαφέροντα των μαθητών.
Χρησιμοποιούν το ψηφιακό μάρκετινγκ, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την προώθηση των υπηρεσιών και των πακέτων που προσφέρουν διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα και άλλες εταιρείες. Αυτό επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη της αγοράς.
Προοπτικές πωλήσεων εκπαιδευτικού τουρισμού σε σύγκριση με προβλέψεις ζήτησης 2023-2033
Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της FMI, ο κλάδος του εκπαιδευτικού τουρισμού στην Ευρώπη παρουσίασε CAGR 13,6% από το 2018 έως το 2022. Το 2022 πέτυχε αποτίμηση της τάξης των ~92,1 δις δολαρίων.
Όσον αφορά το μέλλον, η ευρωπαϊκή αγορά εκπαιδευτικού τουρισμού αναμένεται να αναπτυχθεί με 15% CAGR μεταξύ 2023 και 2033. Είναι πιθανό να ξεπεράσει την αποτίμηση των περίπου 436,5 δις δολαρίων μέχρι το τέλος του 2033.
Η ανάπτυξη στην αγορά της Ευρώπης οφείλεται στην αυξανόμενη δημοτικότητα του εκπαιδευτικού τουρισμού, στην ισχυρή παρουσία κορυφαίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και στη διαθεσιμότητα ελκυστικών προγραμμάτων με υποτροφίες και ευκαιρίες χρηματοδότησης.
Οι εταιρείες εκπαιδευτικού τουρισμού βλέπουν αύξηση των τουριστών στην ηλικιακή ομάδα 19 έως 25 ετών, γεγονός που αυξάνει τη ζήτηση για εισερχόμενους εκπαιδευτικούς τουρίστες με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ευρωπαϊκή αγορά.
Για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες απαιτήσεις των εκπαιδευτικών τουριστών, οι εταιρείες βασίζονται σε συνεργασίες και συμπράξεις με διεθνείς φορείς παροχής εκπαίδευσης και ακαδημαϊκά ιδρύματα, καθώς και με τον τομέα του τουρισμού.
Οι μέθοδοι τεχνολογικής ενσωμάτωσης, όπως η χρήση της εικονικής πραγματικότητας (VR), της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και των διαδραστικών ψηφιακών εργαλείων, δημιουργούν καθηλωτικά περιβάλλοντα μάθησης.
Αυτές οι τεχνολογίες παρέχουν στους εκπαιδευτικούς τουρίστες ελκυστικές και διαδραστικές εμπειρίες, ακόμη και αν τα φυσικά ταξίδια είναι περιορισμένα.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν μάρκετινγκ περιεχομένου και δημιουργικές πολιτικές για να προσελκύσουν πελάτες, γεγονός που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε αυξανόμενη ζήτηση.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να διαμορφώνουν τις τάσεις στον εκπαιδευτικό τουρισμό, καθώς οι ταξιδιώτες μοιράζονται τις εμπειρίες, τις συστάσεις και τα σχόλιά τους στο διαδίκτυο, επηρεάζοντας τις επιλογές των άλλων.
Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν επίσης ευκαιρίες για μάρκετινγκ προορισμών, εικονικές περιηγήσεις και πρωτοβουλίες συνεργατικής μάθησης.
Βασικές δυναμικές στην ευρωπαϊκή αγορά εκπαιδευτικού τουρισμού
Οι εκστρατείες προώθησης με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οδηγούν τη ζήτηση για εκπαιδευτικό τουρισμό:
Οι εταιρείες και οι χώρες υιοθετούν διάφορες στρατηγικές, όπως καμπάνιες και εκπαιδευτικές εκθέσεις, για να κερδίσουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στον συνεχώς αναπτυσσόμενο, ανταγωνιστικό κλάδο.
Χρησιμοποιούν επίσης τη βοήθεια των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρουν ισχυρές επιλογές στόχευσης για την προσέγγιση συγκεκριμένων δημογραφικών ομάδων και ενδιαφερόντων.
Οι εταιρείες εκπαιδευτικού τουρισμού χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία για να στοχεύσουν δυνητικούς ταξιδιώτες με βάση την ηλικία, την τοποθεσία, το εκπαιδευτικό υπόβαθρο και τα ενδιαφέροντά τους. Τέτοιες δραστηριότητες προώθησης επιτρέπουν στις εταιρείες να προωθήσουν τον εκπαιδευτικό τουρισμό σε ένα πολύ ευρύτερο τοπίο.
Για παράδειγμα, το 2022 η Γαλλία ανακοίνωσε μια νέα εκστρατεία προώθησης για την εισαγωγή ενός προγράμματος ηλεκτρονικής μάθησης. Η εισαγωγή τέτοιων εκστρατειών θα καταστήσει την Ευρώπη μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα αγορά για τις εταιρείες εκπαιδευτικού τουρισμού και θα ενισχύσει τη συνολική αγορά.
Η αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για την εκπαίδευση θα ενισχύσει τα έσοδα από τις πωλήσεις του εκπαιδευτικού τουρισμού στην Ευρώπη:
Το αυξημένο διαθέσιμο εισόδημα και οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών έχουν οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για εκπαιδευτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Με μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα, οι καταναλωτές έχουν υψηλότερες προσδοκίες για την ποιότητα των εμπειριών εκπαιδευτικού τουρισμού. Είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για καλά επιλεγμένα δρομολόγια, ειδικούς ξεναγούς, άνετα καταλύματα και εντυπωσιακές μαθησιακές δραστηριότητες.
Η αυξανόμενη ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην Ευρώπη έχει επίσης ωθήσει την ανάπτυξη των υποδομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού τουρισμού.
Αυτό περιλαμβάνει επιλογές διαμονής, δίκτυα μεταφορών, υπηρεσίες για φοιτητές και πολιτιστικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις ανάγκες των φοιτητών και των εκπαιδευτικών τουριστών.
Η ισχυρή ανάπτυξη των υποδομών υποστήριξης ενισχύει την τουριστική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου
Η βιομηχανία εκπαιδευτικού τουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου αναμένεται να αναπτυχθεί με CAGR 15,0% κατά την περίοδο προβολής. Αυτό οφείλεται στην παρουσία των κορυφαίων πανεπιστημίων στον κόσμο και στην επέκταση των υποδομών υποστήριξης.
Τα τελευταία χρόνια, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει καταστεί ιδανικό σημείο εκπαιδευτικού τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της ανάπτυξης της υποδομής υποστήριξης του εκπαιδευτικού τουρισμού.
Αυτό περιλαμβάνει επιλογές διαμονής, δίκτυα μεταφορών, υπηρεσίες για φοιτητές και πολιτιστικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις ανάγκες των φοιτητών και εκπαιδευτικών τουριστών.
Η παρουσία αυτών των υπηρεσιών υποστήριξης ενθαρρύνει τους καταναλωτές να επιλέξουν το Ηνωμένο Βασίλειο ως εκπαιδευτικό προορισμό.
Βελτιώνουν επίσης τη συνολική εμπειρία των εκπαιδευτικών τουριστών του Ηνωμένου Βασιλείου και συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αγοράς.
Διαθεσιμότητα προγραμμάτων με υποτροφίες και ευκαιρίες χρηματοδότησης που οδηγούν την αγορά της Γερμανίας
Η ζήτηση για εκπαιδευτικό τουρισμό στη Γερμανία είναι γενικά ισχυρή, με σταθερή εισροή διεθνών φοιτητών και επισκεπτών που αναζητούν εκπαιδευτικές εμπειρίες.
Οι παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτή τη ζήτηση περιλαμβάνουν τη φήμη της Γερμανίας για ακαδημαϊκή αριστεία, το ισχυρό σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη διαθεσιμότητα υποτροφιών και ευκαιριών χρηματοδότησης για διεθνείς φοιτητές.
Επιπλέον, η ισχυρή βιομηχανική και τεχνολογική βάση της Γερμανίας, σε συνδυασμό με τη δέσμευσή της στην έρευνα και την καινοτομία, την καθιστά ελκυστικό προορισμό για μαθητές που ενδιαφέρονται για θέματα STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά).
Ο εκπαιδευτικός τουρισμός θα παραμείνει δημοφιλής στην ηλικιακή ομάδα 19 έως 25 ετών
Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών τουριστών στην Ευρώπη το 2022 ανήλθε σε 5.814.882. Μεταξύ αυτών, η ηλικιακή ομάδα μεταξύ 19 και 25 ετών κατείχε εξέχον μερίδιο.
Σύμφωνα με την FMI, ο αριθμός των τουριστών στην ηλικιακή ομάδα 19-25 ετών είναι πιθανό να αυξηθεί σημαντικά, καθώς το μεταπτυχιακό έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση στον ευρωπαϊκό κλάδο του εκπαιδευτικού τουρισμού.
Ομοίως, η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση και σημασία του Edu-tourism οδηγεί την ανάπτυξη του τμήματος-στόχου.
Οι νέες πληροφορίες, οι τρόποι εκπαίδευσης, οι τεχνικές έρευνας και η καλή έκθεση στην επιστήμη έχουν επιτρέψει την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού σεναρίου σε ολόκληρη την περιοχή. Σύμφωνα με την Future Market Insights (FMI), περίπου το 73% των εσόδων της αγοράς προέρχεται από την ηλικιακή ομάδα 19-25 ετών.
Οι φοιτητές προτιμούν τον τύπο εκπαίδευσης μετά την αποφοίτηση
Με βάση τον τύπο εκπαίδευσης, οι φοιτητές προτιμούν περισσότερο το μεταπτυχιακό, καθώς η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών από ίδρυμα υψηλού κύρους αυξάνει τις πιθανότητες καλής απασχόλησης.
Ομοίως, η έλλειψη καλών πανεπιστημίων, η μεγάλη σαφήνεια προς την εξειδίκευση και οι ευέλικτοι νόμοι περί μετανάστευσης αναμένεται να ενισχύσουν την ανάπτυξη του τμήματος-στόχου κατά την περίοδο αξιολόγησης.
Χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία εξελίσσονται σε ιδανικούς προορισμούς για τους φοιτητές που επιθυμούν να αποκτήσουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.
Αυτό οφείλεται στην παρουσία κορυφαίων πανεπιστημίων, ελκυστικών εκπαιδευτικών πακέτων και στη διαθεσιμότητα βασικών εγκαταστάσεων.
Το πτυχίο master προτιμάται περισσότερο από τους πελάτες
Με βάση τον τύπο του μαθήματος, οι πελάτες προτιμούν το μεταπτυχιακό δίπλωμα.
Αυτό οφείλεται στην αυξανόμενη κλίση προς την απόκτηση καλύτερης ακαδημαϊκής εκπαίδευσης από φημισμένους καθηγητές της Ευρώπης μαζί με εξαιρετικές εγκαταστάσεις και ακαδημαϊκούς πόρους.
Οι άνθρωποι αναζητούν κορυφαία πανεπιστήμια παγκοσμίως, τα οποία μπορούν να τους βοηθήσουν να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές και γλωσσικές τους δεξιότητες και να βοηθήσουν τους φοιτητές να ξεχωρίσουν στον ανταγωνισμό.
Ως αποτέλεσμα, επιλέγουν για τα μεταπτυχιακά τους από φημισμένα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.
Ανταγωνιστικό τοπίο
Η ευρωπαϊκή αγορά εκπαιδευτικού τουρισμού έχει κατακερματισμένο ανταγωνιστικό τοπίο με μεγάλο αριθμό παικτών που ανταγωνίζονται με βάση τις προσφορές μαθημάτων, τα βιώσιμα και υπεύθυνα ταξίδια και τα υψηλού κύρους ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Οι εταιρείες εστιάζουν στη δημιουργία συνεργασιών και προγραμμάτων ανταλλαγής με εκπαιδευτικά ιδρύματα για να επεκτείνουν τις προσφορές τους στους πελάτες.
Διαχειρίζονται επίσης εθνικά προγράμματα υποτροφιών για να ενθαρρύνουν τους ντόπιους υπηκόους να συμμετέχουν στα προγράμματά τους και να λάβουν όλη την απαιτούμενη εκπαίδευση.
Αρκετές εταιρείες χρησιμοποιούν μια εικονική & διαδικτυακή προσέγγιση για να συνδεθούν με δυνητικούς πελάτες/φοιτητές.
Για παράδειγμα, η εταιρεία GVI παρέχει ένα εικονικό πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και διαδικτυακά μαθήματα.
Η προσέγγιση αυτή βοηθά την εταιρεία να προσελκύσει περισσότερους ανθρώπους.
Η αγορά παρακολουθεί επίσης στρατηγικές όπως συγχωνεύσεις, συμπράξεις, εξαγορές κ.λπ. καθώς οι εταιρείες επιδιώκουν να ενισχύσουν την παρουσία τους τόσο σε περιφερειακό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πρόσφατες εξελίξεις: Τον Ιανουάριο του 2023, η Inspired Italy, ένας εξειδικευμένος φορέας εκμετάλλευσης περιπετειών, εξαγοράστηκε από την εταιρεία Active Travel Group (ATG) που έχει φτιάξει η Mobeus.
Για να επεκτείνει τη θέση της στον τομέα των γλωσσικών ταξιδιών, η Kaplan International English εξαγόρασε πρόσφατα την ESL Education.