Με δυο ταχύπλοα έφθασαν χθες Σάββατο στον Πόρο δυο Δεσποτάδες: O Μητροπολίτης Ζακύνθου Διονύσιος και ο Ζακυνθινής καταγωγής Μητροπολήτις Αξώμης (Αιθιοπία) Δανιήλ και 300 πιστοί. Οργανωτής της απόβασης ο πατήρ Σεραφείμ ..
Οι προσκυνητές ξεκίνησαν απο την Παναγία τη Λαγουβάρδα στο Μαρκόπουλο για τα φιδάκια
και κατέληξαν στη Μονή του Αγίου Γερασίμου.
Στον Άγιο τελέστηκε τρισάγιο στο τάφο του Μακαριστού Μητροπολίτη Γεράσιμου Φωκά και στη συνέχεια τελέστηκε παράκληση στο Ναό για τα θύματα των σεισμών του 1953 στη Ζάκυνθο. Στις 12 Αυγούστου οι Ζακυνθινοί τιμούν τα θύματα των σεισμών στο νησί τους.
Το απόγευμα είχαν ελεύθερη ώρα για σουλάτσο στο Αργοστόλι και στη συνέχεια προσκύνημα στη Μονή του Αγίου Ανδρέα Μηλαπιδιάς.
Στην επιστροφή προς Πόρο σταμάτησαν στην Πάστρα Παναγία των Κρίνων
Αργά το απόγευμα επέστρεψαν στον Πόρο και από εκεί στο νησί τους.
Και του χρόνου με Υγεία!
√ Πλήρες ρεπορταζ για το προσκυνηματικό ταξίδι των Ζακυνθινών στο νησί μας στο facebook του πατέρα Σεραφείμ , εδω https://www.facebook.com/profile.php?id=100010789563367
Οι τρεις αγιοι των Ιονιων νησων Σπυριδων Διονυσιος και Γερασιμος ειναι γνωστο οτι απολαυουν ιδιαιτερας τιμης και ευλαβειας απο ολους τους κατοικους και των τριων νησιων. Πολλοι δε πιστοι φερουν ως βαπτιστικο τους ονομα ιδιαιτερως και ενα απο τα ονοματα και των τριων αγιων.
Μεταξυ ομως των δυο γειτονικων νησων Κεφαλληνιας Ζακυνθου υπηρχε παλαιοτατη συνηθεια επικοινωνιας μεταξυ των δυο νησιων η οποια για καποιο χρονικο διαστημα μαλλον διακοπηκε, αλλα απο εικοσαετιας και πανω αναζωπυρωθηκε και παλι κυριως σε αυτο συνεβαλε και η ακτοπλοικη συνδεση Πεσσαδας -Σχοιναριου κατα την θερινη περιοδο, οποτε υπαρχει μεγαλη δυνατοτητα για ημερησιες αποδρασεις ενω οφελειται και προωθειται συγχρονως και ο θρησκευτικος τουρισμος, ειδικα δε κατα τις εορτες των δυο προστατων αγιων αντιστοιχα.
Απο λαογραφικης πλευρας παλια ειχε συντεθει ενα μακροσκελεστατο ποιημα που αφορουσε μια καποια εκδρομη στο νησι ομαδας Ζακυνθιων ενω πραγματοποιηθηκαν και πολλες πολιτιστικες εκδηλωσεις εκεινο τον καιρο για την υποδοχη και παραμονη τους.Και φυσικα υπηρξε και η ανταποδοση εκ μερους των Ζακυνθιων προς ομαδα Κεφαλληνων επισκεπτων.
Απο εκκλησιαστικης εποψεως ο πνευματικος συνδεσμος των δυο νησων ειναι ισχυροτατος.
Ο οσιος Γερασιμος ο νεος Ασκητης εκ νεοτητος αποβιβαζεται στη νησο Ζακυνθο χαριν ανωτερας εκκλησιαστικης και πνευματικης παιδευσεως ,ενω αργοτερα επανερχεται κατα την επανοδο του απο τα Παναγια προσκυνηματα και την Κρητη παλι στη νησο, οπου αρχικα υπηρετει ως εφημεριος στο ναο αγ Λαζαρου της πολεως και στη συνεχεια αποσυρεται στη μονη Εγκρημνων στα βορειοδυτικα της νησου συμ-μοναζοντας με τον λογιο μοναχο Σωφρονιο τον Κατηλανο.
Τοτε κατ αυτη την περιοδο γνωριζεται με τον αγιο Διονυσιο-τοτε λαικο Δραγανιγο Σιγουρο, οπου γινεται πνευματικος πατηρ του και ο συντελεστης στην διαμορφωση της προσωπικοτητας και μετεπειτα εξελιξης του μελλοντικου αγιου της Ζακυνθου. Υπαρχει εξ αλλου ζακυνθινη παραδοση που θελει τον αγιο Γερασιμο και τελετουργο του μυστηριου του βαπτισματος του Διονυσιου.
Ενα δευτερο ειναι η θεση της Κεφαλληνιας τοτε ως κεντρο της επισκοπης και των δυο νησων και η θεοφιλης προσπαθεια του αγ Διονυσιου να επισκοπευσει -παρα την αποτυχια και στα δυο νησια με σκοπο την καλυτερη εξυπηρετηση και των δυο περιοχων παραμενοντας ποτε στο ενα και ποτε στο αλλο νησι για τακτα χρονικα διαστηματα.
Το γεγονος παντως ειναι οτι η αγια μορφη και προσωπικοτητα του αγιου Διονυσιου οφειλεται στον νεο Ασκητη και προστατη Κεφαλληνιας οσιο Γερασιμο τον θαυματουργο. Ο αγιος Διονυσιος ειναι το πνευματικο παιδι και αναστημα του αγιου Γερασιμου και ο αγιος Γερασιμος λογω της ευεργετικης παρουσιας του στη Ζακυνθο και της ωφελειας σε εκατονταδες ψυχες κατεστη με τη σειρα του δημοφιλης αγιος και εις εκ των εν Ζακυνθω διαλαμψαντων και τιμωμενων αγιων.Μαλιστα δε η τοπικη παραδοση διδει θεση στον αγ Γερασιμο με παρουσια της εικονος του στο δεξιο κλιτος του καθολικου της μονης Στροφαδων ,οπως και του ετερου συμ-προστατου αγ Σπυριδωνος του εν Κερκυρα, εκατερωθεν της δεξιας θυρας του αγ βηματος ,οπου ισταται το αφθαρτον σκηνος του αγ Διονυσιου ορθιο κατα τις ετησιες πανηγυρεις του.Ακομα δεν στερειται ο αγ Γερασιμος και ιδιαιτερου ευκτηριου οικου στο χωριο Κηποι, οπου τελειται εορτη και αρχιερατικη λειτουργια στη μνημη του.
Και ενα τριτο στοιχειο του πνευματικου αυτου δεσμου ειναι η μνημη των σεισμων του 53 οπου σημαδεψε και τα δυο νησια.Οι κατοικοι και των δυο νησιων δοκιμαστηκαν εξισου απο το σεισμο και συσπειρωμενοι γυρω απο τα πνευματικα αυτα θησαυρισματα που εκ θαυματος σεβαστηκε ο εγκελαδος αντλησαν δυναμη και αισιοδοξια για το μελλον μεγαλουργωντας και αναδεικνυοντας υστερα απο χρονια και τα δυο αυτα μερη περιακουστα και σφυζοντα απο ζωη και πολιτισμο οπου ξανα ανοικοδομηθηκαν τα προσκυνηματικα μνημεια και οσα ισοπεδωσε η λαιλαπα της 11ης Αυγουστου.
Γιαυτο λοιπον καθιερωθηκε πλεον και ετησιος θεσμος προσκυνηματικος απο χριστιανους Ζακυνθιους με επικεφαλης τον τοπικο επισκοπο και ποιμεναρχη και τον επισης εκ Ζακυνθου παρεπιδημουντα αγιον Αξωμης, που περιλαμβανει ιδιαιτερα το ημερησιο προσκυνημα στον αγιο Γερασιμο διατρανωνοντας ετσι το προς τον νεο Ασκητη και πνευματικο πατερα του αγιου της συγνωμης σεβας καθως και την εν Χριστω τω Θεω εκκλησιαστικη ενοτητα Κεφαλληνων-Ζακυνθιων με την απο κοινου μνημη των θυματων των σεισμων του 53.