Γράφει Νίκος Κοκκινόπουλος
Μπορεί τα ξενοδοχεία να γεμίζουν αυτές τις μέρες και οι κρατήσεις να είναι στο φουλ όμως ο Αύγουστος είναι μόνο ένας μήνας.
Τι θέλουμε να πούμε; Η κρίση που περνάει ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός και η ακρίβεια που πλήττει τον τουρισμό μειώνοντας τόσο τα έσοδα, όσο και την προσέλευση, αυξάνοντας ταυτόχρονα τα έξοδα, έχει ελαχιστοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τα κέρδη για ένα ξενοδοχείο.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που στις αγγελίες επιχειρήσεων και σε ειδικά portal που αφορούν τον τουριστικό κλάδο, οι πωλήσεις ξενοδοχείων πέφτουν «βροχή». Μόνο στην Αχαΐα τα ξενοδοχεία που έχουν βγει στο «σφυρί» είναι πάνω από 100.
Ξενοδοχεία που βρίσκονται σε διάφορες περιοχές του νομού, είτε σε παράκτια μέρη, είτε σε ορεινά, με τα περισσότερα από αυτά να δίνονται σε τιμές ευκαιρίας, αρκετά κάτω από την εμπορική τους αξία.
Οι ιδιοκτήτες τους δεν αντέχουν την οικονομική και υγειονομική κρίση που έφτασε τον κλάδο στον πάτο, αλλά ούτε την ενεργειακή κρίση που ακολούθησε που μεγιστοποίησε τα έξοδα των επιχειρήσεων τους.
Πέρα όμως των τριών διαδοχικών κρίσεων έχουν να αντιμετωπίσουν και τον αθέμιτο ανταγωνισμό (όπως υποστηρίζουν) της βραχυχρόνιας μίσθωσης και των δεκάδων ακινήτων που έχουν μετατραπεί σε ένα είδος ξενοδοχείου, καθώς δίνονται για διαμονή επισκεπτών και μάλιστα με υψηλά ποσά για την διανυκτέρευση.
Την ίδια στιγμή αρκετά είναι τα ξενοδοχεία εκείνα που έχουν μπει σε «κόκκινα» δάνεια, μη μπορώντας να ανταποκριθούν στα χρέη που έχουν σε τράπεζες, με ξένα funds να καραδοκούν σαν τα κοράκια για τα αγοράσουν για ένα κομμάτι ψωμί.
Πηγή: patrasevents.gr