Οι Γερμανοί ανησυχούν όλο και περισσότερο για την κλιματική αλλαγή και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τις πτήσεις εάν εκπέμπουν λιγότερο CO2.
Η ανησυχία για την κλιματική αλλαγή συνεχίζει να αυξάνεται μεταξύ των ταξιδιωτών: Σύμφωνα με τη μελέτη McKinsey, περισσότεροι από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θέλουν να μειώσουν τα αεροπορικά τους ταξίδια.
Το 58% ανησυχεί «πολύ» για το μέλλον. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2019.
Στη Γερμανία, έως και το 61% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι «πολύ ανήσυχος», που αντιστοιχεί σε αύξηση δώδεκα ποσοστιαίων μονάδων.
Για το 32% όλων των ερωτηθέντων (αύξηση επτά ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2019), οι εκπομπές CO2 αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση για βιώσιμα αεροπορικά ταξίδια.
Το 74% των ερωτηθέντων υποστηρίζει αυστηρότερα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα των αεροπορικών εταιρειών, ακόμη και αν αυξάνει τους αεροπορικούς ναύλους.
Τα αποτελέσματα προέρχονται από την έρευνα «Clean Sky», η οποία ανατέθηκε από την McKinsey και διεξήχθη σε 5.500 ανθρώπους σε 13 αγορές, συμπεριλαμβανομένων 400 στη Γερμανία, σε διάστημα έξι ετών με θέμα τη βιωσιμότητα στην αεροπορία.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ιδιαίτερα οι Γερμανοί έχουν ένοχη συνείδηση όταν πρόκειται για πτήση: Ενώ το 2019, το 23% δήλωσε ότι αισθάνθηκε ντροπή πτήσης, το 2023 το ποσοστό ήταν σχεδόν διπλάσιο στο 45%.
Μόνο στις ΗΠΑ το ποσοστό είναι ακόμη υψηλότερο, στο 55%. Η Ιαπωνία υστερεί σταθερά πίσω από τις άλλες χώρες όσον αφορά στην ανησυχία για την κλιματική αλλαγή: μόνο το 15% δηλώνει ότι αισθάνεται «ένοχο» για τις πτήσεις το 2023.
Ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι πετούν λιγότερο. Από το τέλος της πανδημίας Covid-19, το 45% όλων των συμμετεχόντων στη μελέτη και το 40% των ερωτηθέντων από τη Γερμανία δηλώνουν ότι έχουν μειώσει τα αεροπορικά τους ταξίδια.
Το 37% σχεδιάζει περαιτέρω μείωση λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Ωστόσο, εάν οι αεροπορικές εταιρείες μείωναν τις επιπτώσεις του CO2 των πτήσεων, το 60% δεν θα έβλεπε κανένα λόγο να μειώσει τα αεροπορικά του ταξίδια.