Τις τάσεις που διαμορφώνουν την επόμενη μέρα στα επαγγελματικά ταξίδια, αποκαλύπτει μελέτη της Booking com.
Μέσα από ένα χρονοδιάγραμμα αναλύει πώς εξελίσσονται οι τάσεις στα επαγγελματικά ταξίδια από τώρα έως το 2050.
2023: Τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου
Η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου δοκιμάζεται ήδη σε μεγάλα αεροδρόμια προκειμένου να επαληθευτεί η ταυτότητα των ατόμων. Βελτιώνει την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του ταξιδιού, επιταχύνοντας τη διαδικασία επιβίβασης.
Εάν οι δοκιμές συνεχίσουν να αποδεικνύονται επιτυχείς, η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σε εθνικό επίπεδο στις ΗΠΑ έως το τέλος του 2023, εξοικονομώντας χρόνο στους τακτικούς επαγγελματίες ταξιδιώτες.
2024: Σαρωτές 3D CT
Έως το 2024, οι σαρωτές 3D CT θα μπορούσαν να εξαλείψουν την ταλαιπωρία της ανάγκης να βγάζετε φορητούς υπολογιστές και ηλεκτρονικά είδη όταν περνάτε από την ασφάλεια – δοκιμάζεται ήδη σε ορισμένα αεροδρόμια.
Θεωρείται ότι αυτή η τεχνολογία απεικόνισης θα επιτρέψει επίσης την άρση του περιορισμού στα υγρά στο Ηνωμένο Βασίλειο έως το 2024, με άλλες χώρες να αναμένεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Οι τρισδιάστατοι σαρωτές θα εξοικονομήσουν αναπόφευκτα πολύτιμο χρόνο στους επαγγελματίες ταξιδιώτες και θα κάνουν μια πτήση λίγο πιο ξεκούραστη.
2025: Τεχνολογία AI για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων
Μετά από επιτυχημένα πιλοτικά προγράμματα, ορισμένα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία AI για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.
Πρωτοποριακά καταλύματα δίνουν στους επαγγελματίες ταξιδιώτες την ευκαιρία να επιλέξουν μια φιλική προς το περιβάλλον διαμονή, προς όφελος του πλανήτη, καθώς και σε οργανισμούς με πρωτοβουλίες που έχουν αντίκτυπο στον άνθρακα και βιώσιμους στόχους.
2026: Blockchain στα ταξίδια
Προβλέπεται ότι η τεχνολογία blockchain όπως τα NFT (μη ανταλλάξιμα token, ψηφιακά αρχεία που ασφαλίζονται από blockchain για ασφαλείς συναλλαγές) θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να βρίσκει ολοένα και μεγαλύτερη χρήση στα επαγγελματικά ταξίδια.
Οι μέχρι στιγμής χρήσεις περιλαμβάνουν ψηφιακή τέχνη που επιτρέπει στους χρήστες να εξερευνούν μονοπάτια για καταλύματα και αποκλειστικές ψηφιακές κάρτες που παρέχουν στους παραλήπτες ανταμοιβές και εκπτώσεις.
Χρησιμοποιούνται επίσης για αεροπορικά εισιτήρια και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες θα μπορούσαν σύντομα να βρουν τους εαυτούς τους να χρειάζονται NFT για να έχουν πρόσβαση σε ειδικά πακέτα δωματίων ξενοδοχείων ή σε χώρους συνεργασίας.
2027: Διαστημικό ξενοδοχείο
Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη σχέδια για το άνοιγμα του πρώτου διαστημικού ξενοδοχείου/επαγγελματικού πάρκου έως το 2027.
Αυτός ο πολυτελής διαστημικός σταθμός θα περιλαμβάνει μια περιστρεφόμενη δομή για να προσομοιώνει τη βαρύτητα στα άκρα του, αλλά θα προσφέρει επίσης μοναδικές δραστηριότητες όπως μπάσκετ χαμηλής βαρύτητας, αναρρίχηση βράχου και τραμπολίνο.
Ενώ ορισμένες επιχειρήσεις θα είναι πρόθυμες να κάνουν κράτηση για εξωπλανητικές συναντήσεις και εκδηλώσεις το συντομότερο δυνατό, το κόστος θα είναι απαγορευτικό για άλλες.
Οι κρατήσεις κοστολογούνται επί του παρόντος στα 5 εκατομμύρια δολάρια, και αυτό είναι για διαμονή μόλις 3,5 ωρών.
Επαυξημένη πραγματικότητα (AR)
Μια άλλη φουτουριστική τάση που μπορεί να εμφανιστεί το 2027 είναι η επαυξημένη πραγματικότητα (AR).
Οι εφαρμογές με δυνατότητα AR ωφελούν τους επαγγελματίες ταξιδιώτες με διάφορους τρόπους – από την πλοήγηση σε άγνωστα μέρη έως τη μετάφραση σε ξένες χώρες.
Επιτρέπει επίσης στους χρήστες να πραγματοποιούν εικονικές περιηγήσεις εξ αποστάσεως ή να επισκέπτονται έναν ιστότοπο και να τον βλέπουν βελτιωμένο με πρόσθετα επίπεδα πληροφοριών. Ομοίως, οι επιδείξεις προϊόντων μπορούν να ζωντανέψουν με το AR, επιτρέποντας στους πελάτες και τους πελάτες να οπτικοποιήσουν και να αλληλεπιδράσουν με τα προϊόντα με νέους τρόπους.
Ωστόσο, αυτή τη στιγμή το AR είναι περιορισμένο , χωρίς ευρύ οπτικό πεδίο και προβλήματα ανάλυσης, μπαταρίας και ανίχνευσης 3D.
Η ελκυστικότητα και η αποδοχή του είναι επομένως περιορισμένη, αλλά πιστεύεται ότι μέχρι το 2027 οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση σε απεριόριστες, καθηλωτικές εμπειρίες AR και τα σχετικά πλεονεκτήματα για τους επαγγελματίες που ταξιδεύουν.
2030: Έξυπνα ξενοδοχεία
Η διαχείριση και η βελτιστοποίηση της άνεσης των επισκεπτών και της ενεργειακής απόδοσης θα γίνεται από την τεχνητή νοημοσύνη σε έξυπνα ξενοδοχεία, σύμφωνα με τις προβλέψεις.
Αυτό θα περιλαμβάνει τη διαχείριση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης, για παράδειγμα, για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και του κόστους – και πάλι, εξαιρετικά νέα για εταιρείες με πράσινες φιλοδοξίες.
Ρομπότ αντικαθιστούν προσωπικό
Ενώ αυτή η ιδέα είναι ήδη σε εφαρμογή σε ορισμένα εστιατόρια, στο εγγύς μέλλον οι επαγγελματίες ταξιδιώτες θα μπορούσαν να δουν ρομπότ να αντικαθιστούν κάποιο προσωπικό σε μεγαλύτερη κλίμακα, παρέχοντας υπηρεσίες όπως καθαρισμό και υπηρεσία δωματίου σε ξενοδοχεία και βοηθώντας τους επισκέπτες να πλοηγηθούν στα καταλύματα τους.
Το προσωπικό της ρομποτικής θα μπορεί επίσης να ενεργεί ως μεταφραστής και να εκτελεί ρόλους εξυπηρέτησης πελατών για να διασφαλίσει ότι τα ταξίδια εργασίας θα πάνε ομαλά και οι επαγγελματίες επισκέπτες θα απολαμβάνουν μια άνετη διαμονή.
Net-zero ξενοδοχεία
Επίσης, έως το 2030, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα τους άνθρακα κάνοντας κράτηση μηδενικών καταλυμάτων.
Το Hilton άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο με μηδενικό καθαρό στις ΗΠΑ το 2022, το οποίο τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από ηλιακή ενέργεια. Τέτοια βιώσιμα ξενοδοχεία αναμένεται να είναι ευρέως διαδεδομένα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
2035: Μείωση στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες μπορεί να είναι σε θέση να μειώσουν ακόμη περισσότερο τον περιβαλλοντικό αντίκτυπό τους ανεβάζοντας στους ουρανούς εμπορικά αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών.
Η Airbus έχει ήδη αποκαλύψει τρία πρωτότυπα αεροσκάφη και θα μπορούσε να έχει ένα τέτοιο αεροπλάνο σε υπηρεσία μέχρι το 2035. Αυτό θα ήταν μια τεράστια νίκη για οργανισμούς που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα στο πλαίσιο προγραμμάτων βιωσιμότητας.
2040: Αυτοματοποιημένα συστήματα check-in και check-out
Εκτός από το ρομποτικό προσωπικό, τα αυτοματοποιημένα συστήματα πιθανότατα θα κάνουν το check-in και το check-out εντελώς απρόσκοπτα και χωρίς προβλήματα, είτε κατά τη διάρκεια της ημέρας είτε εκτός των κανονικών ωρών λειτουργίας.
Οι αποσκευές θα μπορούσαν επίσης να αποθηκεύονται και να αποστέλλονται σε άλλο προορισμό για επαγγελματίες επισκέπτες, εξοικονομώντας τους χρόνο και επιτρέποντάς τους να παρακολουθούν συσκέψεις χωρίς να χρειάζεται να κουβαλούν βαριές θήκες.
Μέχρι το 2040 αυτού του είδους τα απρόσκοπτα ταξίδια θα πρέπει να είναι πανταχού παρόν και ελπίζουμε ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία θα επιτύχει καθαρούς μηδενικούς στόχους.
2050: Υπερηχητικά αεροσκάφη
Τα εταιρικά ταξίδια θα μπορούσαν να πραγματοποιούνται με υπερηχητικά αεροσκάφη πυραύλων έως το 2050, τα οποία αναμένεται να ταξιδεύουν με ταχύτητες άνω των 15.000 mph.
Αυτό θα μπορούσε να ανοίξει νέες επιχειρηματικές αγορές και ευκαιρίες σε μακρινές χώρες και περιοχές, χάρη στους δραστικά μειωμένους χρόνους ταξιδιού (Ευρώπη προς Αυστραλία σε 90 λεπτά!).
Τα ταξίδια θα γίνουν λιγότερο χρονοβόρα και επομένως θα αφήσουν περισσότερο χρόνο είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε για αναψυχή στο άλλο άκρο.
Οι κορυφαίες αναζητήσεις από επαγγελματίες ταξιδιώτες
Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης τις κορυφαίες αναζητήσεις από επαγγελματίες ταξιδιώτες, που είναι:
- Διαστημικά ξενοδοχεία.
- Κινητά ξενοδοχεία, ή «Αυτόνομες Ταξιδιωτικές Σουίτες».
- Εικονικά ταξίδια.
Το αεροδρόμιο του μέλλοντος
Οι τακτικοί επαγγελματίες ταξιδιώτες περνούν πολύ χρόνο κάνοντας ουρές και περιμένοντας στα τερματικά.
Η έρευνα για τις ταξιδιωτικές συνήθειες αεροδρομίου της Booking.com για το 2023 δείχνει τι θέλουν να δουν οι επαγγελματίες ταξιδιώτες στο τερματικό σταθμό όταν ετοιμάζονται να αποβιβαστούν.
- Το 28% των επαγγελματιών ταξιδιωτών πιστεύει ότι το αεροδρόμιο του μέλλοντος πρέπει να διαθέτει ειδικούς χώρους στους οποίους μπορούν να επικεντρωθούν.
Αυτό είναι μεγάλο όφελος για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες, οι οποίοι συχνά πρέπει να προσπαθήσουν να εργαστούν σε πολυσύχναστους και θορυβώδεις χώρους αναμονής. - Σχεδόν 1 στους 5 ταξιδιώτες αξιολογεί την εικονική ουρά ως μια τεχνολογική πρόοδο που θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία του στο αεροδρόμιο – κατατάσσοντάς τον στη 2η θέση από αυτές που αφορούν τις ανάγκες των επαγγελματιών ταξιδιωτών και στην 4η από τις 20 μελλοντικές ανέσεις που όλοι οι ταξιδιώτες θα ήθελαν περισσότερο να δουν στα μελλοντικά αεροδρόμια.
Αυτό θα έκανε τη μετάβαση από το check-in στο αεροπλάνο πιο αποτελεσματική, δίνοντας στους επαγγελματίες ταξιδιώτες επιπλέον χρόνο για εργασία ή χαλάρωση πριν από την επιβίβαση, καθώς και συντόμευση του χρόνου που αφιερώνουν στο ταξίδι συνολικά. - Το 18% θέλει να δει επιχειρηματικούς κόμβους στα αεροδρόμια. Αυτοί οι κόμβοι θα υπερβαίνουν τους χώρους εργασίας/σπουδών για να παρέχουν ένα περιβάλλον τύπου γραφείου, στο οποίο επαγγελματίες και συνάδελφοι μπορούν να πραγματοποιούν συναντήσεις, να πραγματοποιούν κλήσεις και να επικεντρώνονται στην εργασία μακριά από το τερματικό.
Οι ταξιδιώτες σε ταξίδια εργασίας θέλουν ξεκάθαρα να μπορούν να συνεχίσουν τις δουλειές τους ως συνήθως, όπου κι αν βρίσκονται. - Το 16% πιστεύει ότι θα ήταν μια εξαιρετική προσθήκη μεμονωμένων περιπτέρων ή ομάδων συσκέψεων.
Με αυτόν τον τρόπο, οι επαγγελματίες θα μπορούν να κάνουν εικονικά check-in με συναδέλφους και πελάτες, ακόμη και όταν περιμένουν πτήσεις για επαγγελματικά ταξίδια.
Αυτό δείχνει για άλλη μια φορά ότι οι επαγγελματίες ταξιδιώτες εξακολουθούν να θέλουν να είναι σε θέση να εστιάζουν όταν μετακινούνται. - Το 16% θα ήθελε να δει αγορές με οθόνη αφής στο αεροδρόμιο του μέλλοντος.
Οτιδήποτε μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο είναι ένα κέρδος για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες και εάν μπορούν να πάρουν αυτό που χρειάζονται χωρίς να χρειαστεί να περπατήσουν το μήκος του τερματικού σταθμού, όχι μόνο θα συντομεύσουν τον συνολικό χρόνο ταξιδιού τους, αλλά θα κερδίσουν και χρόνο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την απάντηση email ή την προετοιμασία για μια συνάντηση. - Το ίδιο ποσοστό των ερωτηθέντων (16%) θέλει να βλέπει εικονικούς βοηθούς στα τερματικά.
Μάλιστα, ορισμένα αεροδρόμια τα χρησιμοποιούν ήδη για να βοηθήσουν τους επιβάτες να πλοηγηθούν και να περάσουν από σημεία ελέγχου.
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες θα μπορούσαν σίγουρα να επωφεληθούν από εικονικούς βοηθούς, οι οποίοι θα πρέπει να επιταχύνουν τις διαδικασίες check-in, ασφάλειας και επιβίβασης και να είναι διαθέσιμοι για να μοιράζονται πληροφορίες πιο γρήγορα από ό,τι το μεγαλύτερο μέρος του ανθρώπινου προσωπικού. - Το 15% πιστεύει ότι η εξυπηρέτηση πελατών με ρομπότ θα ήταν ένας πολύ καλός τρόπος για να αντιμετωπίσετε τυχόν ταξιδιωτικά εμπόδια – για παράδειγμα, παρέχοντας στους ταξιδιώτες επιλογές και εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση χαμένων ή ματαίωσης πτήσεων.
Εκτός από τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση του συνολικού κόστους ταξιδιού, εξαλείφοντας την ανάγκη για όσο περισσότερο ανθρώπινο προσωπικό αερολιμένων/αεροπορικών εταιρειών.
Οι πιο δημοφιλείς μελλοντικές τάσεις επαγγελματικών ταξιδιών
- Αναγνώριση προσώπου αεροδρομίου.
- Metaverse (εικονικά ταξίδια).
- Κρυπτονομίσματα.
- Ξενοδοχεία για κινητές συσκευές.