ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΗΝΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023 ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
1/09/2023 |
Ἀργοστόλιον,
Ἱ. Μητροπολιτικός Ναός |
Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία 08:10 π.μ.
Μικρός Ἁγιασμός 08:45 π.μ. |
|
ΣΑΒΒΑΤΟ
2/09/2023 |
ΑΝΔΡΑΒΙΔΑ | Ὑποδοχή Οἰκ. Πατριάρχου εἰς Δήμον Ἀνδραβίδας – Κυλλήνης. | |
ΚΥΡΙΑΚΗ
3/09/2023 |
ΠΥΡΓΟΣ | Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία 08:15 π.μ. | |
ΔΕΥΤΕΡΑ
4/09/2023 |
ΠΥΡΓΟΣ | Οἰκολογικόν Συνέδριον 10:00 π.μ. -14:00μ.μ. | |
ΠΕΜΠΤΗ
7/09/2023 ΕΣΠΕΡΑΣ |
Ἱ. Μ. ΑΤΡΟΥ
(Γεννέσιον τῆς Θεοτόκου) |
Μ. Ἑσπερινός 07:30 μ.μ. | |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
8/09/2023 |
ΔΕΙΛΙΝΑΤΑ
Ἱ. Μ. Γεν. Θεοτόκου – Λάμιας |
Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία 08:15 π.μ.
|
|
ΣΑΒΒΑΤΟ
9/09/2023 |
ΛΙΒΑΔΙΑ | Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία 08:00 π.μ.
|
|
ΣΑΒΒΑΤΟ
9/09/2023 ΕΣΠΕΡΑΣ |
ΟΡΧΟΜΕΝΟΣ | Μ. Ἑσπερινός 07:30 μ.μ. | |
ΚΥΡΙΑΚΗ
10/09/2023 |
ΟΡΧΟΜΕΝΟΣ | Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία 08:00 π.μ. | |
ΤΕΤΑΡΤΗ
13/09/2023 ΕΣΠΕΡΑΣ |
Ἱ. Μονή Κηπουραίων.
(Ὓψωσις Τιμίου Σταυροῦ) |
Ἱερά Ἀγρυπνία. 08:00 μ.μ. | |
ΠΕΜΠΤΗ
14/09/2023 |
Ἱ. Μονή Κηπουραίων.
(Ὓψωσις Τιμίου Σταυροῦ) |
Ἑσπερινός – Ἀκολουθία Χαιρετισμῶν Τ. Σταυροῦ καί Κτητορικοῦ Μνημοσύνου (Κτιτόρων – Ἡγουμένων – Μοναχῶν – Δωρητῶν – Εὐεργετῶν) 6:00 μ.μ. | |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
15/09/2023 |
Ἱερατική Σύναξις Ἐφημερίων
Ἀρχ. Περιφερείας Ἐλειοῦ – Πρόννων |
Ἀργοστόλιον 10:00 π.μ.
Ἱ. Μητροπολιτικός Ναός |
|
ΚΥΡΙΑΚΗ
17/09/2023 |
ΝΑΥΠΛΙΟΝ | Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία | |
ΤΡΙΤΗ
19/09/2023 |
Ἱερατική Σύναξις Ἐφημερίων
Ἀρχ. Περιφερείας Ληξουρίου |
Ἀργοστόλιον 10:00 π.μ.
Ἱ. Μητροπολιτικός Ναός |
|
ΣΑΒΒΑΤΟ
23/09/2023 ΕΣΠΕΡΑΣ |
Ἱ. Μ. Ἁγ. Διονυσίου
«Δράπανος» |
Μ. Ἑσπερινός, 07:30 μ.μ. | |
ΚΥΡΙΑΚΗ
24/09/2023 |
Ἱ. Μ. Ἁγ. Διονυσίου
«Δράπανος» |
Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία 08:15 π.μ. | |
ΚΥΡΙΑΚΗ
24/09/2023 ΕΣΠΕΡΑΣ |
Ἱ. Μ. Ἁγ. Διονυσίου
«Δράπανος» |
Παράκλησις –
Ἱερά Λιτανεία 05:00 μ.μ. |
|
ΔΕΥΤΕΡΑ
25/09/2023 ΕΣΠΕΡΑΣ |
ΣΑΡΛΑΤΑ | Μ. Ἑσπερινός, 07:30 μ.μ. | |
ΤΡΙΤΗ
26/09/2023 |
ΡΑΖΑΤΑ | Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία 08:15 π.μ. | |
ΤΕΤΑΡΤΗ
27/09/2023 ΕΣΠΕΡΑΣ |
Δημ. Θέατρο «ΚΕΦΑΛΟΣ»
(Ἀργοστόλι – Δράπανος – Παναγία Δραπανιώτισσα ) |
Ἑσπερίς 7:45 μ.μ. |
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Ο μηνας Σεπτεμβριος ο πρωτος του λεγομενου εκκλησιαστικου ετους ειναι καταφορτος απο πανηγυρεις και εορτες αγιων και μαρτυρων της Εκκλησιας, αλλα και απο εορτες τοπικου χαρακτηρος καποιες απο τις οποιες εχουν προσλαβει και ευρυτερο η και πανελληνιο χαρακτηρα.
Κυριως σηματοδοτειται απο τη μεγαλη θεομητορικη εορτη του Γενεσιου της Θεοτοκου και την επισης δεσποτικη εορτη της παγκοσμιου υψωσεως του Τιμιου και Ζωοποιου Σταυρου οι οποιες και καθαγιαζουν τη νεα εκκλησιαστικη περιοδο ,αλλα και απο την πρωτη ημερα του μηνος την λεγομενη αρχη της Ινδικτου, οπου ειναι αφιερωμενη απο την Μητερα Εκκλησια, δηλ. το Οικουμενικο Πατριαρχειο στην παγκοσμιο ημερα του φυσικου περιβαλλοντος.Για την εορτη της Ινδικτου και το φυσικο περιβαλλον εχουν συντεθει ιερες ασματικες ακολουθιες απο τον (προσφατα αναγνωρισθεντα απο την Μεγαλη του Χριστου Εκκλησια της Κωνσταντινουπολεως )οσιο Γερασιμο τον Μικραγιαννανιτη τον ”μελιρρυτο ποταμο της συγχρονου ορθοδοξου υμνογραφιας και κορυφαιο υμνογραφο των τελευταιων αιωνων, αλλα επισης και απο τον (μακαριστο σημερα)μητροπολιτη πρωην Πατρων Νικοδημο (Βαλληνδρα)σπουδαιο μουσικο και εξισου υμνογραφο διακριθεντα για την μουσικη του καταρτιση και σοφια αλλα και την σπανια αρχαιομαθεια του οσον αφορα τα ποιητικα και μουσικα της ορθοδοξου υμνολογιας, στην ακολουθια που εξεδωκε ο οποιος αοιδημος αρχιερευς , αναφερεται η καθ’ολου δημιουργια ως ”παγκαλες τεχνουργημα”και εξυμνειται και δοξαζεται ο Χριστος-Υιος του Θεου και συν-Δημιουργος ως ”ο παντεχνημων Λογος”και τα κτισματα -δημιουργηματα του, τα ”λιαν καλως” κατα την Γενεση ως ”λαμπρα”(ω των λαμπρων Σου κτισματων Χριστε).
Ακολουθως εχουμε τις εορτες πολλων μαρτυρων και ιερομαρτυρων της πιστεως οπως την 2αν του μηνος τη μνημη του αγ μαρτυρος Μαμαντος η ”Μαμα”ο οποιος κατηγετο απο την Κυπρο και γεννηθηκε τους χρονους των διωγμων στη φυλακη απο την μαρτυρα Ρουφινα. Τον ανελαβε μια ευσεβης γυναικα απο βρεφος προς την οποια ψελλιζε τις λεξεις”Μαμα, μαμα”γιαυτο και ονομαστηκε Μαμας και αργοτερα ανθραγαθησε μαρτυρωντας και εκεινος για την πιστη του στο Χριστο.Ακολουθει η εορτη του αγ ιερομαρτυρος Ανθιμου επισκοπου Νικομηδειας την 3η του μηνος και η επετειος ταυτοχρονα της ανακομιδης των ι. λειψανων του αγ Νεκταριου Πενταπολεως του εν Αιγινη.Την 4η εορταζει ο ιερομαρτυς αγ Βαβυλας επισκοπος Αντιοχειας , ο οποιος και ετελεσε το χριστιανικο βαπτισμα του Ρεπροβου – μετεπειτα αγ μεγαλομαρτυρος Χριστοφορου, αλλα επισης και ο οσιος τοπικος μας αγιος Ανθιμος ο Κουρουκλης ο ”αομματος”ισαποστολος των Κυκλαδων νησων και πολιουχος Αστυπαλαιας.Εδρασε ιεραποστολικα στις Κυκλαδες, Δωδεκανησα ιδρυοντας πολλα μοναστηρια, αλλα και στα Σφακια της Κρητης οπου εξημερωσε τα εκει αγρια ηθη και υπηρξε αιτια σωτηριας και μετανοιας πολλων ψυχων.Ειναι για τη νησιωτικη Ελλαδα οτι και ο αγιος ισαποστολος Κοσμας ο Αιτωλος για την ηπειρωτικη.Την 5η εορταζει ο αγ προφητης Ζαχαριας ο πατηρ του τιμιου Προδρομου και Βαπτιστου και ο αγ προφητης Μωυσης ο γεναρχης των Εβραιων ο ”σταυρον χαραξας” και ”την Ερυθραν διαταμων τω Ισραηλ πεζευσαντι”(α’ ειρμος κανονος της εορτης της υψωσεως) και ο οποιος ελαβε και τα πυξια του Νομου.
Την 6ην του μηνος η Εκκλησια εορταζει το λεγομενον ”εν Χωναις θαυμα” του αρχαγγελου Μιχαηλ.Το γεγονος ελαβε χωρα στις Κολοσσες της Φρυγιας στη Μ.Ασια τον καιρο που, παρα τη νικηφορα πορεια και διαδοση και επικρατηση του Ευαγγελιου δεν ειχε ακομη εξαλειφθει ολοτελα η ειδωλολατρεια.Οι ειδωλολατρες της περιοχης βουληθηκαν να καταστρεψουν Ναο-προσκυνημα αφιερωμενο στον ταξιαρχη Μιχαηλ στρεφοντας τα νερα κοντινου ποταμου προς το Ναο.Τοτε συνεβη ενα συνταρακτικο γεγονος. Εμφανιστηκε ο πρωτοστατης των αγγελικων Δυναμεων κρατωντας πυρινη ραβδο, πελωριος και τρομερος και πατασσοντας τη γη με τη ραβδο ανοιξε αμεσως με τρομερο κροτο και ετσι επεσαν τα υδατα του ποταμου στο χαος εκεινο και ετσι εχωνευθη ο ποταμος εξ ου και ”Χωναις” ωνομασθη ο τοπος και απο εκει το ”εν Χωναις θαυμα”.
Την 9η του μηνος εορταζεται η συναξη των θεοπατορων Ιωακειμ και της Αννης ”ως βλαστησαντες αειθαλην καρπον την Θεομητορα Μαριαμ”.Αξιζει να σημειωθει οτι οι αγιοι αυτοι εχουν ξεχωριστες ημερομηνιες εορτης τους ( η αγ Αννα τιμαται στις 25 Ιουλιου με αφορμη τη σεπτη κοιμηση της και στις 9 Δεκεμβριου η συλληψη της). Την 10η τιμωνται οι αγιες αυταδελφες μαρτυρες Νυμφοδωρα Μηνοδωρα και Μητροδωρα, ενω την επομενη ο οσιος Ευφροσυνος ο οποιος ειναι ο προστατης των μαγειρων, καθ οτι στη μονη της μετανοιας του επιτελουσε το διακονημα του μαγειρα.
Την 13η παραμονη της εορτης της υψωσεως εορταζονται τα εγκαινια της του Χριστου Αναστασεως.Τιμαται η επετειος των εγκαινιων της κωνσταντινειου βασιλικης της Αναστασεως στα Ιεροσολυμα απο την αγια Ελενη,οπου ο φρικτος Γολγοθας η αγια Αποκαθηλωση και ο Παναγιος Ταφος, τα σπουδαιοτερα προσκυνηματα των οπου της γης χριστιανων, Ορθοδοξων και μη. Η υμνολογια αξιζει να αναφερθει οτι ειναι αριστουργηματικη ”Σημερον ο αγιος και ιερος και σεβασμιος της Χριστου Αναστασεως φαιδρως εγκαινιζεται φωτοφορος οικος και νεμει τοις πασιν ταφος ο θειος την ζωην και εμπαρεχει πηγην αθανατον”. Και το αποδεικνυει περιτρανα ενα γεγονος κατα τις εργασιες αναστηλωσης του κουβουκλιου, οπου ενας εργατης εβιωσε ενα σημειο και ειπε χαρακτηριστικα, ”Ο ταφος του Χριστου ειναι ζωντανος!”
Την 15η εορταζει ο εξισου δημοφιλης αγιος μεγαλομαρτυς Νικητας και ο οσιος Βησσαριων αρχιεπισκοπος Τρικαλων ο θαυματουργος.Ο οσιος Βησσαριων ειναι τοπικος αγιος της Θεσσαλιας και ενα απο τα εργα του εν ζωη του ειναι και η κατασκευη μιας γεφυρας στην περιοχη της τοτε επισκοπης του, οπου αποτελει θαυμαστο δειγμα τεχνικης.
Την 16η τιμαται η μνημη της αγιας μεγαλομαρτυρος και πανευφημου Ευφημιας οπου υπεστη πολλα μαρτυρια για τον Χριστο.Γεννηθηκε και μαρτυρησε στη Χαλκηδονα της Μ.Ασιας, οπου στους κατοπινους αιωνες συγκληθηκε η εν Χαλκηδονι Δ Οικουμενικη Συνοδος και στην οποια το τιμιο σκηνωμα της αγιας εδειξε θαυμαστο σημειο για την ορθοδοξια της πιστεως που εκηρυξε η αγια αυτη συνοδος. Η συνοδος της Χαλκηδονος διακηρυξε την ορθη πιστη σχετικα με την θεια και ανθρωπινη φυση του Χριστου η οποια ειναι ενωμενη στο θεανδρικο Του προσωπο ”ατρεπτως, ασυγχυτως ,αδιαιρετως ,αχωριστως”, ομοιως δε και τα δυο θεληματα- ενεργηματα Του ,θειο και ανθρωπινο, σε αντιθεση με οτι πρεσβευαν οι Μονοφυσιτες οτι δηλ η ανθρωπινη φυση του Χριστου απορροφηθηκε απο τη θεια και ετσι πρεσβευαν οτι ο Χριστος ειναι μονο Θεος και οχι Θε-ανθρωπος για τη σωτηρια του κοσμου.Και ετσι οι αγιοι πατερες ζητησαν τη βοηθεια της Αγιας ενωπιον του τιμιου λειψανου της και εξ αορατου νευματος ανοιγοντας τη λαρνακα παρουσια και των αιρετικων οπαδων του Μονοφυσιτισμου τοποθετησαν στα χερια της Αγιας και τους δυο τομους που περιειχαν τους θεολογικους ορους των Ορθοδοξων αλλα και των κακοδοξων.Και οταν ανοιχθη την επομενη η λαρνακα προς καταπληξη παντων ευρεθη ο τομος των Ορθοδοξων ως ειχε ενω ο αλλος ερριμενος στους ποδας του ι. λειψανου.Το γεγονος αυτο εορταζεται την 11η Ιουλιου.Ο αγιος Παισιος εν ζωη του συνομιλησε σε οραμα με την αγια Ευφημια και σε ερωτηση του”Αγια μου πως υπεμεινες ολα αυτα τα μαρτυρια;”του απηντησε”Και εαν ηξερα τι με περιμενει εδω που ηρθα, θα αντεχα και αλλα τοσα”.
Την 17η εορταζεται η μνημη των αγιων αυταδελφων μαρτυρων Πιστεως Ελπιδος και Αγαπης και της μητρος αυτων Σοφιας.Καταγονταν απο την Ιταλια και εζησαν στη Ρωμη μεχρι και το μαρτυριο τους. Διακριθηκαν για το απαραμιλλο σθενος τους μολονοτι σχεδον κοριτσακια ενωπιον του αυτοκρατορα Ανδριανου και μαρτυρησαν με φρικτα μαρτυρια για την πιστη τους. Επισης και η μητερα τους Σοφια για την καρτερια της και την ευγνωμοσυνη της προς το Θεο που τα κοριτσια της εδωσαν την καλη ομολογια και ελαβαν το στεφανι του μαρτυριου και αναδειχθηκαν αγιες και για τον αμεσως μετα θανατο της μπροστα στο μνημα των αγιων μαρτυρων θυγατερων της.
Την 20η τιμαται ο επισης ευκλεης μαρτυρας αγιος Ευσταθιος ο Πλακιδας του οποιου η κληση εις Χριστον ομοιαζει με την κληση του Αποστολου Παυλου και του μαρτυρος αγ Προκοπιου (ειδε φωτεινο Σταυρο και ετσι πιστευσε και εγινε χριστιανος μαρτυρωντας και αυτος την καλη ομολογια).Την 23η εορταζεται το γεγονος της συλληψεως του τιμιου Προδρομου γνωστο απο το πρωτο κεφ. του Ευαγγελιου του Λουκα, οπου εξιστορειται η προσφορα του θυμιαματος κατα την ιερατεια του Ζαχαριου, η αγγελοφανεια του Γαβριηλ, η δυσπιστια και η τιμωρια του Ζαχαριου αχρι καιρου δια κωφωσεως και αφωνιας.Την 25η η μνημη της οσιας Ευφροσυνης (εκ της οποιας το τιμιο χερι φυλασσεται στο Μητροπολιτικο ιερο Ναο).
Την 26η τιμαται η Μεταστασις του Ιωαννου του Θεολογου και Ευαγγελιστου.Συμφωνα με την παραδοση ο Ιωαννης ο Θεολογος, ο μακροβιωτερος μαθητης ”ον ο Ιησους ηγαπα”και συγγραφευς του τεταρτου Ευαγγελιου και της Αποκαλυψεως εκοιμηθη στην Εφεσσο της Μ.Ασιας πληρης ημερων και ενεταφιασθη σε μνημα σχηματος σταυρικου απο τους μαθητες του.Μετα τρεις ημερας ηνοιχθη το μνημα και δεν ευρεθη το σωμα του. Ο ευαγγελιστης εκεινος δεν ειδε θανατο, ως ο Ηλιας και ο Ενωχ (βιβλικο προσωπο) ,αλλα μετετεθη ως εις τον ουρανον και μελει να ερθει να μαρτυρησει επι των ημερων του αντι-χριστου, μαζι με τον Ηλια τον προφητη και να υποστουν θανατο μαρτυρικο ”ενθα και ο Κυριος αυτων εσταυρωθη”(Αποκαλυψις).Την ημερα αυτη η Εκκλησια συμπασα τιμα την Μετασταση του Θεολογου σε αντιθεση με την 8η Μαιου οπου τιμαται η συλλογη της κονεως εκ του ταφου του ητις καλειται ”Μανα”απο τους εγχωριους.Τοτε -συμφωνα με το συναξαριστη καθε ετος γινοταν ”αμα τη επιφοιτησει του Αγιου Πνευματος” η συλλογη ιαματικης κονεως (σκονης) απο το μνημειο του Ιωαννου Θεολογου εχοντας ιαματικη χαρη κατα την αυτη ημερα, ενω τοτε υπηρχε στην Εφεσσο η παλαια λαμπρα βασιλικη του Αποστολου και εντος της ο ταφος του (οπως οραται και σημερα στα ερειπια του παλαι Ναου του)και φυλασσονταν και ο χιτωνας του-καθως λεγεται.
Την 27η τιμαται η μνημη του μαρτυρος αγ Καλλιστρατου και του αποστολου Αρισταρχου (εκ των εβδομηκοντα Αποστολων συνεργου του Αποστολου Παυλου και συν-ναυαγησαντος στις νοτιες ακτες της νησου κατα το ναυαγιο στη Μελιττη).Την 28η η μνημη του οσιου Χαριτωνος του ομολογητου και του αγ προφητου Βαρουχ (ενος των λεγομενων ”ελασσονων” αγ προφητων της Παλαιας Διαθηκης) ,την επομενη η μνημη του οσιου Κυριακου του αναχωρητου και τελος την 30η η μνημη του αγ. ιερομαρτυρος Γρηγοριου του ”Φωτιστου”επισκοπου της Μεγαλης Αρμενιας και Ριψιμιας της μαρτυρος.Ο αγιος Γρηγοριος υπηρξε επισκοπος και οδηγησε πολλους ειδωλολατρες της Αρμενιας στο Χριστο -μεταξυ αυτων και τη Ριψιμια, η οποια μαρτυρησε μαζι με εκεινον την καλη ομολογια. Αξιζει να αναφερθει οτι το Ευαγγελιο του Χριστου το πρωτον κηρυχθηκε στην Αρμενια απο τον αποστολο Βαρθολομαιο εκ των Δωδεκα, ο οποιος και εμαρτυρησε εκει. Δυστυχως η Αρμενια δεν παρεμεινε στην Ορθοδοξια αλλα εξεπεσε στην πλανη του Μονοφυσιτισμου.
Αλλα εκτος απο τις ως ανω εορτες εχουμε και τοπικες λαμπρες πανηγυρεις ,οπως αυτην της θαυμαστης διασωσεως της πολεως του Ορχομενου στη Βοιωτια, οπου οφειλεται σε θαυμα της Παναγιας.Η πολη διασωθηκε απο τους ναζι υπο την ηγεσια του Οφμαν.Τοτε ειδαν μια γυναικα με αυστηρο βλεμμα να υψωνει την δεξια χειρα Της και τα τανκς να ακινητοποιουνται και ετσι αποφευχθη η ισοπεδωση της πολης και η σφαγη των κατοικων. Το γεγονος το μαρτυρησαν οι ιδιοι οι Γερμανοι βλεποντας μετα σε επισκεψη στο Ναο Της την Εικονα της Παναγιας και αναγνωριζοντας την γυναικα εκεινη με τα εξης λογια”Την γυναικα αυτη να την τιματε γιατι σας εσωσε”.Στον Ορχομενο υπαρχει ο βυζαντινος Ναος-μνημειο της Παναγιας της ”Σκριπους”(Ορχομενιωτισσας) εξαιτιας του θαυματος και σε παρασταση λαβαρου μεσα σε αυτον εικονιζεται το θαυμα της Παναγιας.Τιμαται δε πανδημως την 10η του μηνος.
Αλλα η κυριως πανηγυρι οπου ελαβε πανελληνιο χαρακτηρα ειναι η συναξη της Παναγιας Μυρτιδιωτισσης των Κυθηρων και που αποτελει ενα απο τα σημαντικωτερα θεομητορικα κεντρα-προσκυνηματα της Ελλαδας και που αυτη η συναξη και εορτη εφτασε μεχρις εδω στη νησο Κεφαλληνια.
Σε ολες σχεδον αυτες τις εορτες θα χοροστατησει , θα τιμησει και θα λαμπρυνει ο τοπικος επισκοπος και μητροπολιτης της κατα Κεφαλληνιαν Εκκλησιας σεβ. κ.κ. Δημητριος οπου θα τελεστουν στους εορταζοντας και τιμωντας ιερους ναους τις εορτες και τους αγιους στην πρωτευουσα και στα χωρια της νησου ως φιλακολουθος, φιλαγιος και φιλεορτος, απευθυνοντας λογους αγαθους οικοδομης και νεμοντας πλουσιαν την αρχιερατικην αυτου ευλογιαν με κυριωτερες λατρευτικες συναξεις τις ιερες μονες της Ατρου, των Κηπουραιων, της Υ.Θ. ”Λαμιας” των Διλινατων, αλλα κυριως στην επερχομενη εορτη της πολιουχου Παναγιας της Δραπανιωτισσας ως προστατιδος της πολεως και πρωτευουσης οπου και η επισκοπικη εδρα αυτου και καθεδρα ως επεχοντος τοπον Χριστου και Θεου και ως του Αποστολου των εθνων κανονικος διαδοχος , διατρανωνοντας ετσι την ενοτητα της τοπικης Εκκλησιας μετα του ιερου κληρου μεσω των κατα περιφερεια ιερατικων συναξεων και των απανταχου πιστων, οπως επισης και την ενοτητα μετα των κανονικων επισκοπων της Εκκλησιας της Ελλαδος στις πανηγυρεις του Ορχομενου στο Ναυπλιο και οπου αλλου, μετεχοντας του Αρτου της Ζωης και του κοινου Ποτηριου και εν αγαπη Χριστου μνημονευοντας τον προκαθημενο της κατ Ελλαδα Εκκλησιας και την σεπτη κορυφη της Ορθοδοξιας την Α.Θ.Π.τον Οικουμενικο Πατριαρχη,και κυριως εκδηλωνοντας την αγαπη, ενοτητα και τον πνευματικο συνδεσμο της τοπικης Εκκλησιας μετα του μαρτυρικου Φαναριου παλιν και πολλακις αφικομενος κυριως στο σεπτο κεντρο της Ορθοδοξιας κατα την εορτην της αρχης της Ινδικτου,ως και αλλοι πολλοι ιεραρχαι απο καθε γωνια του κοσμου ”απαντες ομοθυμαδον επι το αυτο”(Πραξεις των Αποστολων).