Η εικόνα της Παναγίας της Λαγκουβάρδας , γνωστής στο πανελλήνιο, ως η Παναγία με τα φιδάκια, μεταφέρθηκε απο το Μαρκόπουλο Κεφαλονιάς στην Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με ανακοινώσεις του τοπικού τύπου η εικόνα θα παραμείνει στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου μέχρι τις 12 Νοεμβρίου.

Ο Ναός θα είναι ανοικτός όλη μέρα και θα τελούνται παρακλήσεις για τους πιστούς και προσκύνημα της εικόνας .

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. Στον ελλαδικο ορθοδοξο χωρο ειναι πλεον καθιερωμενο το γεγονος της αποδημιας-μεταφορας αγιων και σεπτων Εικονων -της Παναγιας κυριως, αλλα επισης και ιερων λειψανων διαφορων αγιων οπως μεγαλομαρτυρων, ιερομαρτυρων, οσιων απο μοναστηρια και προσκυνηματα απο περατων εως περατων ολοκληρου σχεδον της ορθοδοξης επικρατειας.Αλλα επισης και απο μονες του Αγιωνυμου Ορους και των Αγιων και Θεοβαδιστων Τοπων χαριν προσκυνησεως ενδυναμωσεως και αγιασμου των απο καθε γωνια προσερχομενων.
    Το εθος αυτο εχει τις ριζες του κυριως στα βυζαντινα ”Δημητρια”οπου καθε χρονο στην συμ-βασιλευουσα πολη Θεσσαλονικη επιτελειται ο συν-εορτασμος του πολιουχου μεγαλομαρτυρος αγ Δημητριου του Μυροβλυτου μετα της Παναγιας συμφωνα με πληροφοριες εκκλησιαστικων συγγραφεων της εποχης, στις οποιες αναφερεται οτι η πολη της Θεσσαλονικης ”εγνω συν-εορταζειν τον αυτης πολιουχον και συγ-γεραιρειν τη Θεομητορι”,δια τουτο και απο της αρχιερατειας του μακαριστου πλεον μητροπολιτου Θεσ/νικης Παντελεημονος Β (Χρυσοφακη), οπου επετευχθη η επιστροφη αρχικα της τιμιας καρας και αργοτερα και των αλλων λειψανων του Μυροβλητου μαρτυρος (οπου απο την κατοχη των Φραγκων-λιγο αργοτερα μετα το 1204 ηρπαγησαν στην Δυση),απο την πολιχνη Σαν Λορεντζο ιν Καμπο της Ιταλιας στην γενετειρα αυτου πολη και στον περικαλλη αναστηλωμενο εμβληματικο Του Ναο, φιλοξενει καθε χρονο για δεκαπεντε περιπου ημερες απο μια θαυματουργη περιπυστο Εικονα της Θεοτοκου απο καθε γωνια της Ελλαδας απο το Αγιο Ορος και απο το εξωτερικο για προσκυνημα.
    Το εθος αυτο υιοθετηθηκε και απο αλλες περιοχες της ορθοδοξης Ελλαδας και τα τελευταια εικοσι και πλεον ετη διοργανωνονται εκδηλωσεις”Δημητρια”και σε αλλους Ναους εορταζοντας και τιμωμενους στο ονομα του αγ.Δημητριου (Χαλκιδα, Πειραιας, Βυρωνας,δημος αγ Δημητριου η Μπραχαμι Αττικης,κ.α.) ενω προσκαλουνται τιμια σεβασματα και ιερες Εικονες για προσκυνημα με σκοπο την τονωση κυριως του θρησκευτικου συναισθηματος.
    Βεβαια απο συναξαριστικες -αγιολογικες πηγες στους μετα-βυζαντινους χρονους ,στην περιοδο της τουρκοκρατιας μεχρι και τους νεωτερους χρονους εχουμε μαρτυριες -αναφορες για την μεταφορα ιερων λειψανων και θαυματουργων Εικονων απο προσκυνηματα και ιερες μονες σε περιοχες της ηπειρωτικης κυριως χωρας με σκοπο την απαλλαγη απο θανατηφορες επιδημιες ασθενειων αλλα και απο επιδημιες που ειχαν σχεση με την συγκομιδη-σοδεια σε γεωργικες και παραγωγικες περιοχες, οπως π.χ. στη Θεσσαλια.
    Συν τω χρονω επεκτεινεται το λατρευτικο αυτο εθος και σε αλλες τοπικες πανηγυρεις αλλα και σε καθε ευκαιρια και περισταση για μεταφορα σεβασματος τινος ιερου για τιμητικη προσκυνηση.Ενα απο αυτα ειναι και η μεταφορα-για πρωτη φορα στα τοπικα εκκλησιαστικα χρονικα (για το Μαρκοπουλο αλλα και τη νησο Κεφαλληνια) της Εικονας της Παναγιας”Λαγγουβαρδας-Φιδουσας”απο το Μαρκοπουλο στον ι. Ναο αγ. Νεκταριου στην Αλεξανδρουπολη της Θρακης με σκοπο τον εκεισι αγιασμο των πιστων αλλα και να λαμπρυνει επιπλεον τον εκει εορτασμο του αγ. Νεκταριου.
    Με αφορμη αυτο το εκκλησιαστικο γεγονος προκυπτουν και τα εξης σημεια.
    α)Η Υπεραγια Θεοτοκος για το λαο της Αλεξανδρουπολης αλλα και για ολη την ακριτικη Θρακη ειναι το σημειο αναφορας ολου του εκει φιλαγιου πληθυσμου, οπου φυλαει Θερμοπυλες και κατεξοχην θεωρειται ως η Υπερμαχος Στρατηγος καθ’οτι εκει η πολις Αλεξανδρουπολη τιμαει με καθε ιεροπρεπεια την συναξη της Παναγιας ”Ελευθερωτριας”την ημερα των ελευθεριων της και εξ’αλλου εκει στην πολη των Φερρων της Θρακης υπαρχει και Ναος-μνημειο βυζαντινος προς τιμην Της κοντα στους τοσους ναους προς Εκεινην αφιερωμενους και ετσι το Εικονισμα Της το υποδεχεται πλεον ως μια ενισχυση πνευματικη, καθ οτι αναφερεται, οτι η Ιδια η Θεοτοκος εσωσε καποτε στην περιοχη του Μαρκοπουλου, οπου βρισκεται, τις μοναχες της μονης Της απο την επιδρομη των βαρβαρων με την εμφανιση φιδιων,γεγονος που παρακινει σε προσευχη με τον τιμητικο Του ασπασμο για προστασια εξ ορατων- κυριως, αλλα και αορατων εχθρων, οπως τοτε ετσι και σημερα.
    β).Η Υπεραγια Θεοτοκος ως προστατιδα παντος του κοσμου και καθε πιστου ειναι ιδιαιτερως η προστατις παντων των μοναστων. Οι μοναχοι ιδιαιτερα την ευλαβουνται καθιερωνοντας Την προστατιδα και συν-αντιληπτορα στο φιλομαρτυρικο σταδιο που διανυουν, τον αγωνα για καθαρση και θεωση εκαστου, ιδιαιτερα τους οσιους και αγιους ασκητες εν οις και τον αγ. Νεκταριο επισκοπο Πενταπολεως τον θαυματουργο καταγομενον απο την Σηλυβρια της ανατολικης Θρακης.Ο αγ. Νεκταριος ευλαβηθηκε ιδιαιτερως την Κυρια Θεοτοκο και εμπνευστηκε προς χαρη Της χιλιους τοσους υμνους μεταξυ αυτων και τον περιφημο και πασιν γνωστον”Αγνη Παρθενε”οπου ολοι αυτοι μαζι απαρτιζουν το λεγομενον ”Θεοτοκαριον” του, αλλα και απο αλλες μελετες του περι του προσωπου της Υπεραγιας Θεοτοκου. Η Κυρια Θεοτοκος εστηριξε θαυματουργικα και οφθαλμοφανως τον οσιο Νεκταριο (Κεφαλα) σε ολη του τη ζωη και στις εσχατες δοκιμασιες του, δια τουτο και ο λαος της εκει περιοχης εν οψει της επικειμενης εορτης του προσευχεται προς την θαυματουργη Παναγια του Μαρκοπουλου ενωπιον του απεικασματος Της απο το Μαρκοπουλο προβαλλοντας συναμα και πρεσβυν τον θαυματουργο αγιο επισκοπο Πενταπολεως Νεκταριο υπερ υγειας , ελεους και σωτηριας υπερ παντων.
    γ)Η Κυρια Θεοτοκος με την παρουσια της Εικονος Της στην πρωτευουσα της Θρακης ενωνει πνευματικως τον φιλαγιο και παναγιοσκεπαστο λαο Της στην ακριτικη βορεια Ελλαδα μαζι με τα μελη της τοπικης Εκκλησιας της Κεφαλληνιας ως μητερα και πρεσβυς ευπροσδεκτος παντων των ευσεβων και Ορθοδοξων χριστιανων των προσκυνητων κατοικων της Αλεξανδρουπολεως και των ευσεβων πιστων κατοικων της κωμης οπου επισκοπει και φυλασσει αλλα και ολης της νησου, οπου καθε Δεκαπενταυγουστο -μαζι με τους απο καθε γωνια του πλανητη πιστους ορθοδοξους,που κατακλυζουν το προσκυνημα-Ναο Της στο Μαρκοπουλο μεγαλυνοντας τα θαυματα Της και εκλιπαρωντας τη χαρη Της.

Comments are closed.