FORBES :Pradeep Rathod, o νέος Ινδός δισεκατομμυριούχος έκανε περιουσία πουλώντας μαγειρικά σκεύη και πλαστικά έπιπλα

55

Pradeep Rathod: Ο νέος Ινδός δισεκατομμυριούχος έκανε περιουσία πουλώντας μαγειρικά σκεύη και πλαστικά έπιπλα

Του Anu Raghunathan

Η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο της Cello World, μιας εταιρείας με έδρα το Μουμπάι, η οποία κατασκευάζει μια σειρά από μαγειρικά σκεύη, από κουτιά σνακ και μπουκάλια νερού μέχρι δοχεία αποθήκευσης και πλαστικά έπιπλα, κατάφερε να φέρει τον ιδιοκτήτη της στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων. Ο Pradeep Rathod, 59 ετών, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, μπαίνει στο κλαμπ με βάση το μερίδιο του (44%) στη Cello World, το οποίο τώρα αξίζει το 1 δισ. δολάρια.

Οι μετοχές της Cello World – η οποία πουλά μαγειρικά σκεύη με την επωνυμία Cello – εισήχθησαν με premium 28% στην τιμή IPO των 648 ρουπιών και η έκδοση υπερκαλύφθηκε 39 φορές. Ο Deepak Jasani, επικεφαλής έρευνας λιανικής στην HDFC Securities με έδρα το Μουμπάι, αποδίδει αυτή την επιτυχία στο “βελτιωμένο αίσθημα που επικρατεί στην αγορά προς τις μετοχές μεσαίας κεφαλαιοποίησης και το εξαιρετικό timing”. Οι Ινδοί ετοιμάζονται να γιορτάσουν το φεστιβάλ Diwali και “οι πωλήσεις καταναλωτικών ειδών οικιακής χρήσης κορυφώνονται αυτή την περίοδο”, λέει ο Jasani σε ένα email.

Η Cello World, η οποία παράγει μια σειρά προϊόντων από πλαστικό, γυαλί και πορσελάνη, είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 70% τα τελευταία δύο χρόνια φτάνοντας τα 17,97 δισ. ρουπίες (219 εκατ. δολάρια) το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2023. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 58% την ίδια περίοδο φτάνοντας τα 2,8 δισ. ρουπίες (35 εκατ. δολάρια). Ο Jasani προσθέτει ότι αν και η IPO δεν είχε χαμηλή τιμή, η τεράστια γκάμα προϊόντων της εταιρείας είχε απήχηση στους επενδυτές.

Χάρη στην ανερχόμενη μεσαία τάξη της Ινδίας, η αγορά καταναλωτικών ειδών αυξήθηκε με ετήσιο σύνθετο ρυθμό 6,9% από το 2020 σε 348 δισ. ρουπίες (4,2 δισ. δολάρια) μέχρι το οικονομικό έτος 2022. Αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμη πιο γρήγορα με ετήσιο σύνθετο ρυθμό 10,2%, που θα της δώσει την ευκαιρία να φτάσει τα 565 δισ. ρουπίες (6,8 δισ. δολάρια) μέχρι το δημοσιονομικό έτος 2027 καθώς οι Ινδοί αναβαθμίζουν τις κουζίνες τους και τις γεμίζουν με κομψά προϊόντα. Αυτή είναι μια πολυσύχναστη αγορά όπου η Cello World ανταγωνίζεται άλλες γνωστές μάρκες όπως οι Borosil, TTK, Milton και La Opala.

Εκτός από τα μαγειρικά σκεύη, τα οποία αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα δύο τρίτα των συνολικών εσόδων, η Cello World πουλάει επίσης στυλό, είδη γραφικής ύλης και χυτά έπιπλα, με τα τελευταία να συνεισφέρουν πλέον το 18% στα έσοδα. Η εταιρεία ελπίζει να καταλάβει θέση στην αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση για πλαστικά έπιπλα, με το μέγεθος αυτής της αγοράς να αναμένεται να επεκταθεί σε 270 δισ. ρουπίες (3,3 δισ. δολάρια) μέχρι το οικονομικό έτος 2027 από 122 δισ. ρουπίες (1,5 δισ. δολάρια) το οικονομικό έτος 2022.

Η Cello World έχει τις ρίζες της στο 1962, όταν ο αείμνηστος πατέρας του Pradeep, Ghisulal Rathod, έγινε συνεργάτης σε μια μικρή εταιρεία παραγωγής πλαστικών ειδών. Ο Pradeep και ο μικρότερος αδελφός του Pankaj, 56 ετών και συνδιευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έχτισαν πάνω σε αυτή την κληρονομιά και επεκτάθηκαν σε νέες σειρές προϊόντων. Η επόμενη γενιά συμμετέχει ήδη στην επιχείρηση με τον γιο του Pradeep που έχει σπουδάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο, Gaurav, να βοηθά στη διαχείριση της εταιρείας ως συνδιευθύνων σύμβουλος.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις