H Ιαπωνία μετά τον φονικό σεισμό, έζησε άλλο ένα τραγικό περιστατικό με τη σύγκρουση δύο αεροσκαφών – ενός Airbus Α350 της Japan Airlines με ένα μικρότερο της ιαπωνικής ακτοφυλακής – σε διάδρομο του αεροδρομίου Χανέντα στο Τόκιο, η οποία είχε ως συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους πέντε άνθρωποι και να τραυματιστεί σοβαρά άλλος ένας.
Το ευτύχημα ήταν πως όλοι οι επιβαίνοντες, συνιλικά 379, στο αεροσκάφος Airbus A350 της Japan Airlines που ενεπλάκη στο συμβάν απομακρύνθηκαν… με συνοπτικές διαδικασίες από αυτό, την ώρα που είχε τυλιχθεί στις φλόγες και λίγο πριν καταστραφεί ολοσχερώς.
Οι εικόνες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο με το αεροσκάφος να κόβεται στα δύο, την ώρα που επιχειρούν οι πυροσβέστες, αποτυπώνει πλήρως το μέγεθος της καταστροφής. Αρκετές ώρες, πλέον, μετά το δυστύχημα περιστατικό, οι φωτογραφίες από όσα απέμειναν από τα δύο αερσοσκάφη είναι σοκαριστικές.
Δείτε εικόνες από το αεροσκάφος της ακτοφυλακής:
Δείτε εικόνες από το Α350 της Japan Airlines
Tokyo Havalimanı pistinde yanan Japan Airlines uçağının enkaz görüntüleri… pic.twitter.com/lNJuTkxwnX
— ÇapaMag (@CapaMag) January 3, 2024
According to TV Asahi News, in photos are remains of Japan Airlines' Airbus A350-900 (JA13XJ), delivered in November 2021. #JL516 #JAL516.
Source: https://t.co/wXaZa0tSAz) pic.twitter.com/7kHpKaNNQq
— Freelance Diplomat 🇺🇬🇰🇪🇹🇿🇸🇸🇷🇼🇶🇦🇵🇭 (@brunolukyamuzi4) January 3, 2024
«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση»
Το Airbus της Japan Airlines είχε άδεια να προσγειωθεί; Όταν ρωτήθηκε σχετικά στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου χθες, Τρίτη, το βράδυ, αξιωματούχος της αεροπορικής εταιρείας απάντησε: «Με βάση τα όσα έχουμε κατανοήσει, είχε δοθεί (άδεια)».
Οι συνομιλίες μέσω ασυρμάτου μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πιλότων της πτήσης JAL516, τις οποίες είδε το AFP μέσω του ιστότοπου LiveATC.net, φαίνεται να το επιβεβαιώνουν.
«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση», είχε δηλώσει χθες ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στις 17:43 (τοπική ώρα, 10:43 ώρα Ελλάδας), δηλαδή τέσσερα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.
Αντιφατικές αναφορές για το αεροπλάνο της Ακτοφυλακής
Την ίδια ώρα, το αεροσκάφος της Ακτοφυλακής ετοιμαζόταν να πετάξει προς το νομό Νιιγκάτα, μεταφέροντας αγαθά για τις περιοχές που επλήγησαν από τον σεισμό της Δευτέρας.
Πηγή του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών δήλωσε ότι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, την ώρα που έδωσε άδεια στο αεροπλάνο της Japan Airlines να προσγειωθεί στον ενεργό διάδρομο C, έδωσε εντολή στο αεροσκάφος της ακτοφυλακής να μην μπει σε αυτόν.
Ωστόσο, πηγή της Ακτοφυλακής δήλωσε ότι ο πιλότος του είχε λάβει το «πράσινο φως» για να απογειωθεί.
Το ιαπωνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών ξεκίνησε την Τετάρτη έρευνα για το συμβάν. Οι μαρτυρίες των πιλότων των δύο αεροσκαφών θα είναι πολύτιμες.
Το «θαύμα» της εκκένωσης του Airbus
Και ενώ οι αρχές ερευνούν τα αίτια της σύγκρουσης με το αεροσκάφος της ακτοφυλακής που μετέφερε βοήθεια για τους πληγέντες του σεισμού (στο οποίο οι 5 από τους 6 επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους), όλοι μιλούν για μια εκκένωση- «θαύμα», χάρη στην οποία σώθηκαν οι ζωές των 367 επιβατών και του πληρώματος των Ιαπωνικών Αερογραμμών.
On this footage, we can see the evacuation from right side of the plane, the main gear looks to be collapsed and the engine still emitting sparks pic.twitter.com/WFx9NbvqPr
— AIRLIVE (@airlivenet) January 2, 2024
Δεν ήταν όμως «θαύμα». Οι ειδικοί εξηγούν ότι η επιτυχής εκκένωση του Airbus που είχε τυλιχτεί στις φλόγες οφείλεται σε έναν συνδυασμό σύγχρονων κανονισμών ασφαλείας και της αυστηρής κουλτούρας ασφαλείας της Japan Airlines. Το πλήρωμα έκανε «απλώς» αυτό που είχε εκπαιδευθεί: Έμεινε ψύχραιμο και οδήγησε τους επιβάτες με τάξη και ταχύτητα στην ασφάλεια, πρώτα στην φουσκωτή τσουλήθρα που ξεδιπλώνεται και φουσκώνει αυτόματα μετά από ατύχημα και έπειτα εκτός του αεροπλάνου.
Five Japanese Coast Guard crewmembers responding to the earthquake in western Japan were killed when their aircraft collided with a passenger plane on the runway at Tokyo's Haneda Airport and burst into flames. All 379 occupants on the Japan Airlines flight got out safely. pic.twitter.com/UmivGKG4Je
— CBS Evening News (@CBSEveningNews) January 3, 2024
«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση»
Το Airbus της Japan Airlines είχε άδεια να προσγειωθεί; Όταν ρωτήθηκε σχετικά στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου χθες, Τρίτη, το βράδυ, αξιωματούχος της αεροπορικής εταιρείας απάντησε: «Με βάση τα όσα έχουμε κατανοήσει, είχε δοθεί (άδεια)».
Οι συνομιλίες μέσω ασυρμάτου μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πιλότων της πτήσης JAL516, τις οποίες είδε το AFP μέσω του ιστότοπου LiveATC.net, φαίνεται να το επιβεβαιώνουν.
«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση», είχε δηλώσει χθες ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στις 17:43 (τοπική ώρα, 10:43 ώρα Ελλάδας), δηλαδή τέσσερα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.
Αντιφατικές αναφορές για το αεροπλάνο της Ακτοφυλακής
Την ίδια ώρα, το αεροσκάφος της Ακτοφυλακής ετοιμαζόταν να πετάξει προς το νομό Νιιγκάτα, μεταφέροντας αγαθά για τις περιοχές που επλήγησαν από τον σεισμό της Δευτέρας.
Πηγή του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών δήλωσε ότι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, την ώρα που έδωσε άδεια στο αεροπλάνο της Japan Airlines να προσγειωθεί στον ενεργό διάδρομο C, έδωσε εντολή στο αεροσκάφος της ακτοφυλακής να μην μπει σε αυτόν.
Ωστόσο, πηγή της Ακτοφυλακής δήλωσε ότι ο πιλότος του είχε λάβει το «πράσινο φως» για να απογειωθεί.
Το ιαπωνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών ξεκίνησε την Τετάρτη έρευνα για το συμβάν. Οι μαρτυρίες των πιλότων των δύο αεροσκαφών θα είναι πολύτιμες.
Το «θαύμα» της εκκένωσης του Airbus
Και ενώ οι αρχές ερευνούν τα αίτια της σύγκρουσης με το αεροσκάφος της ακτοφυλακής που μετέφερε βοήθεια για τους πληγέντες του σεισμού (στο οποίο οι 5 από τους 6 επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους), όλοι μιλούν για μια εκκένωση- «θαύμα», χάρη στην οποία σώθηκαν οι ζωές των 367 επιβατών και του πληρώματος των Ιαπωνικών Αερογραμμών.
Δεν ήταν όμως «θαύμα». Οι ειδικοί εξηγούν ότι η επιτυχής εκκένωση του Airbus που είχε τυλιχτεί στις φλόγες οφείλεται σε έναν συνδυασμό σύγχρονων κανονισμών ασφαλείας και της αυστηρής κουλτούρας ασφαλείας της Japan Airlines. Το πλήρωμα έκανε «απλώς» αυτό που είχε εκπαιδευθεί: Έμεινε ψύχραιμο και οδήγησε τους επιβάτες με τάξη και ταχύτητα στην ασφάλεια, πρώτα στην φουσκωτή τσουλήθρα που ξεδιπλώνεται και φουσκώνει αυτόματα μετά από ατύχημα και έπειτα εκτός του αεροπλάνου.
Αυτή η αντίδραση του πληρώματος δεν ήταν ακριβώς έκπληξη. Τα μέλη της JAL περνούν από σκληρή και λεπτομερή εκπαίδευση καθώς η αεροπορική εταιρεία έχει μια πολύ αυστηρή κουλτούρα γύρω από τις στάνταρ διαδικασίες και το να κάνουν τα πάντα σωστά. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που σε αυτή την περίπτωση το πλήρωμα φαίνεται να τα κατάφερε τόσο καλά.