Κάθε post που γίνεται viral αλλάζει τα δεδομένα. Τελικά η δύναμη βρίσκεται στους εργαζόμενους;
Το TikTok αλλάζει τα πάντα. Είναι εκείνος ο κινεζικός δράκος που σκορπάει τρόμο στο διάβα του. Από το πώς γράφονται πλέον τα τραγούδια, από τους νέους influencers που εμφανίζονται στη ζωή μας, από τον τρόπο που θα δουλεύουμε. Η νέα γενιά επιδιώκει ν’ αλλάξει τα πάντα και το TikTok είναι πολύτιμο εργαλείο στα χέρια της.
ADVERTISING
Τα trends που δημιουργούνται μέσα από το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν και φέρνουν αλυσιδωτές εξελίξεις. Έχουν γεννηθεί τάσεις όπως οι «bare minimum Mondays», που περιγράφουν μια πιο χαλαρή έναρξη της επαγγελματικής εβδομάδας, «coffee badging», που θέλει τους εργαζόμενους να εμφανίζονται στο γραφείο για λίγο, πριν επιστρέψουν στην τηλεργασία και το «rage applying», που περιγράφει την αναζήτηση νέων επαγγελματικών ευκαιριών, αφού ένας εργαζόμενος έχει λάβει αρνητική απάντηση από τον εργοδότη του για προαγωγή ή αύξηση.
Αυτές οι τάσεις επινοήθηκαν από συμβούλους επαγγελματικής σταδιοδρομίας, επαγγελματίες του τομέα Ανθρώπινου Δυναμικού και νέους εργαζόμενους (η πλειοψηφία ανήκει στην Gen Z) για να εξηγήσουν μερικές από τις ταραχώδεις αλλαγές που συμβαίνουν στους χώρους εργασίας, ειδικά μετά από χρόνια οικονομικής κρίσης, αλλά και μετά το πέρασμα της πανδημίας, που άφησε ένα ισχυρό αποτύπωμα. «Στον πυρήνα τους, αυτές οι τάσεις σηματοδοτούν μια μετατόπιση από την κουλτούρα της υπερεργασίας και στην πραγματικότητα αφορούν στην ύπαρξη καλύτερων προστατευτικών κιγκλιδωμάτων γύρω από την ψυχική υγεία και την ευημερία των εργαζομένων», αναφέρει χαρακτηριστικά στο CNBC ο ειδικός καριέρας του LinkedIn, Andrew McCaskill.
Έρευνα δείχνει ότι 4 στους 10 νέους θέλουν να γίνουν influencer όταν μεγαλώσουν
Ο ίδιος επισημαίνει ότι, προς το παρόν, οι τάσεις αυτές ακροβατούν μεταξύ του να είναι χρήσιμες και του να είναι επιβλαβείς. «Εξαρτάται από το πώς χρησιμοποιούνται». Κι ενώ οι πρακτικές αυτές συζητούνται ευρέως σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το LinkedIn, η αντίδραση των εταιρειών είναι λιγότερο εμφανής.
Όσο και να μη θέλουν να το παραδεχτούν οι εταιρείες και οι εργοδότες αρχίζουν και λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τους τις νέες τάσεις. Εξάλλου όπως έλεγε ο Μποντριγιάρ: Οι σπουδαίοι άνθρωποι είναι μπροστά από την εποχή τους, οι ξύπνιοι επωφελούνται όσο μπορούν από αυτήν και οι βλάκες είναι εναντίον της.