Παρά τα σημάδια ανάκαμψης το 2023, οι προοπτικές για τα ξενοδοχεία το 2024 είναι απρόβλεπτες.
Το Hospitality Industry Outlook της Deloitte εντόπισε τις βασικές προκλήσεις του κλάδου της φιλοξενίας για το 2024 που είναι η πτώση της εμπιστοσύνης καταναλωτών, οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εργατικού δυναμικού και αδυναμία των ξενοδοχείων να αυξήσουν τις τιμές παρά την κλιμάκωση του κόστους.
Ωστόσο, αξιοποιώντας τη στρατηγική διαχείριση εσόδων από τη φιλοξενία, τα ξενοδοχεία μπορούν να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια και ακόμη και να αυξήσουν τα έσοδα. Η αποτελεσματικότητα αυτών των στρατηγικών διαχείρισης εσόδων ξενοδοχείων θα ποικίλλει ανάλογα με την τοποθεσία, το κοινό και την οικονομία.
Για τα ξενοδοχεία, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να προσφέρουν εμπειρίες που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες προσδοκίες των επισκεπτών.
Αποκτήστε εξαιρετικές εμπειρίες πελατών βελτιώνοντας το ταξίδι των πελατών σας, ακολουθήστε ενεργά και προωθήστε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, προσφέρετε απρόσκοπτες εμπειρίες πελατών και εξετάστε το ενδεχόμενο να επεκτείνετε την πελατειακή βάση του χώρου σας με φιλοξενούμενες εκδηλώσεις.
1. Βελτιώστε την εμπειρία του επισκέπτη με προσαρμογή
Η εμπειρία του επισκέπτη ξεκινά πολύ πριν από το check-in. Ελέγξτε κάθε σημείο επαφής στο ταξίδι του πελάτη σας, από την κράτηση μέχρι το check-out, και βεβαιωθείτε ότι παρέχετε εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών σε κάθε στάδιο.
Κάντε τη διαδικασία κράτησής σας αξέχαστη με εξατομικευμένες προσφορές υπηρεσιών, προτάσεις από το δωμάτιο μέχρι το μπαλκόνι με θέα.
2. Ενσωματώστε τη βιωσιμότητα στις υπηρεσίες θυρωρείου
Όλο και περισσότερο, οι επισκέπτες περιμένουν από τα ξενοδοχεία βιωσιμότητα. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε στους επισκέπτες φιλικές προς το περιβάλλον ανέσεις και δημιουργήστε μια θετική διαφορά για τους επισκέπτες, την επιχείρηση και τον πλανήτη σας.
Η διαφήμιση των πολιτικών βιωσιμότητας του ξενοδοχείου σας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε τον πιο οικολογικό ταξιδιώτη. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο επιφυλακτικοί με το greenwashing (πράσινο πλύσιμο).
Εξετάστε το ενδεχόμενο να υποστηρίξετε τις αξιώσεις σας με μια αναγνωρισμένη βιώσιμη πιστοποίηση.
3. Προσφέρετε εμπλουτιστικές εμπειρίες με φιλοξενούμενες εκδηλώσεις
Μην φοβάστε να φιλοξενήσετε διαφορετικούς τύπους εκδηλώσεων στο ξενοδοχείο σας. Σκεφτείτε τι θα ήταν κατάλληλο και το είδος των καλεσμένων που θέλετε να προσελκύσετε.
Δεν είναι ασυνήθιστο να μεταμορφώνετε χώρους ξενοδοχείων π.χ. με καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις.
Τα πολυτελή ξενοδοχεία είναι επίσης εξαιρετικοί συνεργάτες για εξωτερικές επωνυμίες υγείας και ευεξίας. Παρέχουν εξατομικευμένα προγράμματα και ενσωματώνουν τους συμβούλους ευεξίας σε πολυτελή θέρετρα.
4. Ξεκλειδώστε απρόσκοπτες εμπειρίες πελατών με την τεχνολογία
Οι τεχνολογικές καινοτομίες μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών του ξενοδοχείου σας και να προσφέρουν εξοικονόμηση πόρων με την πάροδο του χρόνου. Η εισαγωγή του ανέπαφου check-in, των φορητών κλειδιών δωματίου και της μεταμόρφωσης των δωματίων με συσκευές IoT μπορεί να μειώσει τα σημεία τριβής στο ταξίδι του πελάτη, παρέχοντας στους επισκέπτες περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης για τα δωμάτιά τους.
Η εισαγωγή αυτών των καινοτομιών συνοδεύεται από το πλεονέκτημα της μείωσης των απαιτήσεων σε προσωπικό.
Το 2024, το ξενοδοχείο σας πρέπει να έχει ανταγωνιστική διαδικτυακή παρουσία. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της διατήρησης πελατών απευθείας κρατήσεων και την δυναμική προσαρμογή της τιμολόγησης των δωματίων για τη μεγιστοποίηση των εσόδων.
5. Να είστε παρόντες online, να παρέχετε απευθείας κρατήσεις και να εμπλουτίζετε τα κανάλια διανομής σας
Ενώ οι καταχωρίσεις με διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες (OTA), όπως η Booking.com και η Expedia, αυξάνουν την πιθανότητα οι πελάτες να ανακαλύψουν το ξενοδοχείο σας. Ωστόσο, οι OTA μπορούν να χρεώνουν έως και 20% προμήθειες, επομένως δεν θα πρέπει να είναι το μόνο κανάλι διανομής σας.
Είναι ζωτικής σημασίας να έχετε έναν ιστότοπο με τη δική σας πύλη κρατήσεων. Δεδομένου ότι το 38% των χρηστών αναφέρει ότι δεν θα αλληλεπιδράσει με έναν ιστότοπο με μη ελκυστική διάταξη, ο ιστότοπος σας πρέπει να είναι απλός και εύκολος στην πλοήγηση.
Επιπλέον, η αποτελεσματική χρήση των καναλιών μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα βοηθήσει τους χρήστες να κατευθύνονται απευθείας στον ιστότοπο σας.
6. Μεγιστοποιήστε τα έσοδα του ξενοδοχείου σας με δυναμική τιμολόγηση
Η δυναμική τιμολόγηση είναι μια στοχευμένη στρατηγική τιμολόγησης ξενοδοχείων που σας επιτρέπει να βελτιστοποιείτε τα έσοδα ανά δωμάτιο με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.
Χρησιμοποιώντας πλατφόρμες λογισμικού, μπορείτε να παρακολουθείτε τις συνθήκες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των ποσοστών πληρότητας των δωματίων, των μη φυσιολογικών συμβάντων και των τεχνητών αιχμών, που σας βοηθούν να σας ενημερώσουμε για το πότε πρέπει να κάνετε προσαρμογές τιμών.
Αυτή η προσέγγιση μπορεί επίσης να αποκαλύψει διακριτικά μοτίβα κρατήσεων. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι οι συχνές αλλαγές τιμών μπορεί να εγείρουν ανησυχίες σχετικά με την ακεραιότητα των τιμών του ξενοδοχείου σας και ότι τα δωμάτια με μεγάλη έκπτωση μπορεί να υπονομεύσουν την αξία της επωνυμίας.
7. Upsell & cross-sell
Το upselling και το cross-selling είναι τεχνικές πωλήσεων που χρησιμοποιούνται για την πώληση αναβαθμίσεων δωματίων επισκεπτών και πρόσθετων ξενοδοχειακών υπηρεσιών, όπως μασάζ ή εισιτήρια για ένα τοπικό αξιοθέατο.
Για να μεγιστοποιήσετε την ευκαιρία για upselling και cross-selling, ελέγξτε κάθε ένα από τα σημεία επαφής των πελατών σας. Ωστόσο, για να είναι αποτελεσματικές αυτές οι μέθοδοι, το προσωπικό πρέπει να έχει καλή γνώση των κατηγοριών δωματίων, των ανέσεων και άλλων υπηρεσιών του ξενοδοχείου.
Για να αυξήσετε τα ποσοστά επιτυχίας, μπορείτε να δώσετε κίνητρο για upselling και cross-selling με προγράμματα ανταμοιβής εργαζομένων.
Το 2024, η συντριπτική πλειονότητα των κρατήσεων ξενοδοχείων θα γίνεται διαδικτυακά. Ως αποτέλεσμα, πρέπει να χρησιμοποιείτε τη διαφήμιση δεδομένων και τις ευκαιρίες συνεργασίας όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.
8. Χρήση διαφήμισης δεδομένων και εικονικής πραγματικότητας (VR)
Οι εξατομικευμένες διαφημίσεις που παραδίδονται σε στοχευμένες πλατφόρμες, από κανάλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης έως λίστες email και διαφημίσεις πληρωμής ανά κλικ, είναι ένας απίστευτα αποτελεσματικός τρόπος για να διαφημίσετε το ξενοδοχείο σας.
Λειτουργούν καλύτερα όταν τμηματοποιείτε το κοινό σας και προσαρμόζετε καμπάνιες για συγκεκριμένους ταξιδιώτες.
Η εικονική πραγματικότητα προσφέρει επίσης συναρπαστικούς νέους τρόπους στους πελάτες να γνωρίσουν το ξενοδοχείο σας πριν την κράτηση.
9. Κάντε συνεργασίες
Η συνεργασία με άτομα που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την προσέγγιση των πιθανών επισκεπτών.
Οι προσωπικότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες δέσμευσης, με το 70% των εφήβων να ισχυρίζονται ότι εμπιστεύονται τους influencers περισσότερο από τις παραδοσιακές διασημότητες.
Οι συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις και αξιοθέατα παρουσιάζουν επίσης νέες ευκαιρίες cross-selling για το ξενοδοχείο σας.
10. Δημιουργήστε προγράμματα αφοσίωσης επισκεπτών
Μην υποτιμάτε τη σημασία των υπαρχόντων καλεσμένων σας. Το Harvard Business Review εκτιμά ότι το κόστος απόκτησης νέων πελατών είναι πέντε έως 25 φορές πιο ακριβό από τη διατήρηση των υπαρχόντων πελατών. Η παροχή κινήτρων για επαναλαμβανόμενες επισκέψεις κατά 5% μπορεί να αυξήσει τα κέρδη σας κατά 25% έως 95%, σύμφωνα με την Bain & Company.
Η προσφορά έκπτωσης μέσω των Προγραμμάτων Επιβράβευσης Επισκεπτών του ξενοδοχείου σας ενθαρρύνει αποτελεσματικά τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις από υπάρχοντες πελάτες.