Αστυνομία και Πυροσβεστική φαίνεται ότι είναι οι δυο υπηρεσίες που αποφάσισαν την απομάκρυνση των κατεστραμμένων βαγονιών και τη διαμόρφωση του χώρου του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αυτό που το τελευταίο διάστημα ονομάζουμε “μπάζωμα”. Αυτό αποκαλύπτει η εφημερίδα Καθημερινή, παρουσιάζοντας τις μαρτυρίες και τις καταθέσεις των χειριστών των σκαπτικών μηχανημάτων αλλά και τα όσα έχουν δηλώσει οι υπεύθυνοι της Hellenic Train και του ΟΣΕ.
Μάλιστα όπως αναφέρει το ρεπορτάζ που υπογράφει ο πεπειραμένος αστυνομικός συντάκτης της εφημερίδας Γιάννης Σουλιώτης, το ότι οι εντολές δόθηκαν υπηρεσιακώς από την Αστυνομία, επιβεβαιώνουν υπό τον όρο της ανωνυμίας και αξιωματικοί που έχουν γνώση του θέματος.
Παρά ταύτα οι συγγενείς των θυμάτων έχουν υποβάλει μηνύσεις και δυσπιστούν ή και αμφισβητούν τα πορίσματα, ενώ οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών επιμένουν ότι υπάρχουν ακόμα πολλά σκοτεινά σημεία. Σημειώνεται ότι για την υπόθεση έχει ασκηθεί δίωξη στον πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστό (Δείτε το έγγραφο της Περιφέρειας ΕΔΩ) που από την πλευρά του υποστηρίζει ότι όλα όσα έκαναν οι υπάλληλοι και τα μηχανήματα της Περιφέρειας έγιναν κατόπιν οδηγιών που έλαβαν από το Συντονιστικό Οργανο Πολιτικής Προστασίας, στο οποίο να σημειωθεί συμμετέχουν και η Πυροσβεστική και η Αστυνομία.
Η εφημερίδα αποκαλύπτει την κατάθεση χειριστή μηχανήματος γκρέιντερ που έφθασε στο σημείο την επομένη του δυστυχήματος και αφηγείται ότι πήρε εντολή να ρίξει χαλίκια από την Πυροσβεστική ώστε να πατήσει ο γερανός και να σηκώσει τα βαγόνια, αφού ακόμα έψαχναν για αγνοούμενους και νεκρούς κάτω από το τρένο.
Η διαμόρφωση του χώρου, κατέθεσε ο χειριστής έγινε γιατί λόγω της λάσπης δεν μπορούσαν να δουλέψουν οι γερανοί. Τα ίδια λέει στην κατάθεσή του λίγες ημέρες αργότερα και ένας ακόμα χειριστής μηχανήματος- που μετείχε στις χωματουργικές εργασίες στο σημείο- που προσθέτει ότι τα χώματα μεταφέρθηκαν συνοδεία Αστυνομίας στο Κουλούρι της Λάρισας.
Τι δηλώνει ο επικεφαλής Αξιωματικός της Πυροσβεστικής
Ανάλογη είναι και η κατάθεση του επικεφαλής αξιωματικού της Πυροσβεστικής που είχε την ευθύνη της επιχείρησης, την οποία επίσης φιλοξενεί η εφημερίδα. Και αυτός καταθέτει στην δικαιοσύνη ότι ο χώρος διαμορφώθηκε προκειμένου να επιχειρήσουν οι γερανοί και να γίνει η περισυλλογή των νεκρών και προσθέτει μάλιστα ότι ήταν επιτακτική ανάγκη, γιατί μεταξύ άλλων κάτω από το σημείο περνάει αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου. Σύμφωνα με τον αρμόδιο αξιωματικό, οι έρευνες και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν 3 ημέρες μετά το δυστύχημα, πάλι με απόφαση της ηγεσίας του Σώματος.
Την Αστυνομία ως την υπηρεσία που πήρε τις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του χώρου και την απομάκρυνση των βαγονιών υπέδειξε ως υπεύθυνη ο επικεφαλής της Hellenic Train κ. Καποτόρτο καταθέτοντας στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, ενώ τα ίδια είπε στην επιτροπή και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
Μάλιστα η εφημερίδα παρουσιάζει και τον διάλογο που είχε ο επικεφαλής του ΟΣΕ με τον βουλευτή Κωνσταντίνο Φλώρο στην επιτροπή:
“Μας είπατε ότι πήρατε εντολή από την Αστυνομία για την απομάκρυνση των βαγονιών και την επισκευή της γραμμής;” ρώτησε τον κ. Τερεζάκη ο βουλευτής. “Σωστά”, είπε εκείνος και συνέχισε:
“Η εντολή δόθηκε προφορικά στο τμήμα της γραμμής. Από αστυνομικό, από το προσωπικό της Αστυνομίας. Συγκεκριμένα δεν γνωρίζω το όνομά του”.